تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

آموزش قدم به قدم برداشت نات کوین

برداشت ارز نات کوین

از 27 اردیبهشت ماه می‌توانید توکن‌های خود را Claim کنید و دارایی خود را برداشت کنید. البته خرید و فروش نات کوین تنها پس از Mint شدن مقدور خواهد بود.

در اینجا مراحل مختلف Claim  کردن را با هم بررسی می‌کنیم؛

  • با ورود به ربات نات کوین و پس از این‌که دکمه Claim را انتخاب می‌کنید.
  • درصورت نداشتن کیف پول، گزینه Create a Wallet‌ را انتخاب کنید تا کیف پول خود را بسازید. البته اگر از قبل کیف پول خود را ساخته‌اید، باید گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.

در اینجا لیست کیف پول‌های موجود قابل مشاهده هستند:

  • گزینه Tonkeeper را انتخاب می‌کنید که برای کاربران ایرانی‌ مناسب‌ترین گزینه‌ موجود است.

توجه؛

از ولت اصلی تلگرام استفاده نکنید؛ چون بعدها ممکن است با مشکل مواجه شوید. کیف پول اصلی تلگرام یک کیف پول حضانتی است و کلید خصوصی را به کاربران نمی‌دهد. بنابراین بهتر است از ولت‌های غیرحضانتی مانند تون کیپر استفاده کنید که کنترل کلید خصوصی آن کاملا در اختیار خودتان است.

 

  • گزینه Connect Wallet‌ را انتخاب می‌کنید تا کیف پول به ربات متصل شود. با این کار موجودی ما به شکل زیر نمایش داده می‌شود و این تصویر را خواهیم دید:

  • در مرحله بعدی، باید کیف پول خود را برای اتصال انتخاب کنید. کیف پول «تون کیپر» را قبلا نصب کردید انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب کیف پول «تون کیپر» به طور خودکار به اپلیکیشن «تون‌کیپر» منتقل می‌شوید. در اپلیکیشن تون‌کیپر، پیامی مبنی بر درخواست اتصال کیف پول شما به ربات نات‌کوین نمایش داده می‌شود. برای تأیید این اتصال، گزینه “Connect Wallet” را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید اتصال در کیف پول تون کیپر، به طور خودکار به ربات نات کوین باز خواهید گشت و فرآیند اتصال با موفقیت به پایان می‌رسد.

پس از Claim کردن نات کوین، چه باید کرد؟

پس از Claim کردن نات کوین‌های خود، گزینه‌های زیر در دسترس خواهند بود:

 

  • استیک کردن نات کوین‌:

 

استیک کردن نات‌کوین به مدت ۳۰ روز، روشی امن و سودآور برای کسب نات‌کوین بیشتر است. با این روش، می‌توانید به پروژه‌های وب ۳ نیز دسترسی داشته باشید.

برای فروش نات کوین‌های خود داخل تون کیپر، باید مطابق تصویر زیر وارد بخش Swap شوید. این قسمت در واقع شما را به صرافی غیرمتمرکز STON.fi وصل می‌کند. کافیست نات کوین را به‌عنوان توکن پرداختی و تون کوین یا دیگر ارزهای دلخواه خود را به‌عنوان توکن دریافتی انتخاب و در نهایت تراکنش مربوط به مبادله را تأیید کنید. با استفاده از بخش Swap تون کیپر دیگر نیازی به واریز نات کوین‌های خود به یک صرافی متمرکز نخواهید داشت، اما همان‌طور که گفته شد، استفاده از صرافی غیرمتمرکز STON.fi در این بخش نیاز به پرداخت مقدار کمی کارمزد در قالب TON دارد که باید از قبل در کیف پول خود داشته باشید.
  • ووچر (Voucher):

می‌توانید نات‌کوین‌های خود را به NFT Voucher در پلتفرم تبدیل کنید و موجودی نات‌کوین خود را افزایش دهید. برای این کار، کافی است کیف پول خود را متصل کنید، تراکنش را تایید و اندکی صبر کنید تا نات‌کوین‌ها به موجودی شما اضافه شوند. پس از لیست شدن رسمی نات‌کوین در تاریخ ۲۷ اردیبهشت، یک قرارداد هوشمند در دسترس شما قرار می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد هر زمانی در آینده، ووچرهای خود را به نات‌کوین تبدیل کنید.

  

  • آموزش فروش نات کوین در تون کیپر

برای فروش نات کوین‌های خود داخل تون کیپر، باید مطابق تصویر زیر وارد بخش Swap شوید. این قسمت در واقع شما را به صرافی غیرمتمرکز STON.fi وصل می‌کند. کافیست نات کوین را به‌عنوان توکن پرداختی و تون کوین یا دیگر ارزهای دلخواه خود را به‌عنوان توکن دریافتی انتخاب و در نهایت تراکنش مربوط به مبادله را تأیید کنید.

با استفاده از بخش Swap تون کیپر دیگر نیازی به واریز نات کوین‌های خود به یک صرافی متمرکز نخواهید داشت، اما همان‌طور که گفته شد، استفاده از صرافی غیرمتمرکز STON.fi در این بخش نیاز به پرداخت مقدار کمی کارمزد در قالب TON دارد که باید از قبل در کیف پول خود داشته باشید.

 

  • واریز به کیف پول اکسکوینو:

از ۲۷ اردیبهشت ماه، می‌توانید نات‌کوین‌های خود را به کیف پول‌های شخصی غیر حضانتی مانند Tonkeeper  یا کیف پول اکسکوینو خود منتقل کنید. این روش، امن‌ترین و مطمئن‌ترین روش برداشت نات‌کوین است. برای اطلاع از قیمت لحظه ای نات کوین کافی ست به اکسکوینو مراجعه کنید.

توجه داشته باشید،

شما می‌توانید علاوه‌بر خرید و فروش نات کوین، معامله یا تبدیل دارائی خود، واریز و برداشت نات کوین در اکسکوینو را انجام دهید.

 

محمدرضا آذرگون

رتبه 52 کنکور کارشناسی ارشد و 50 کنکور دکتری، دانشجوی دکتری رشته اقتصاد، گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه مدل‌های مالی و تجزیه و تحلیل آنها برای حمایت از ابتکارات استراتژیک و تصمیمات سرمایه‌گذاری. کارشناس ارشد تحلیل‌گر و معامله‌گر امور بازارهای مالی، اقتصاد کلان و تسلط کامل به حوزه کریپتوکارنسی و بلاک‌چین، Cryptocurrency Analyst و فعال در زمینه تحقیقات و توسعه کسب‌وکار، با بیش از 3 سال سابقه فعالیت در زمینه بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال و بازار فارکس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا