تحریم های امریکا

بررسی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر دارندگان رمزارز در ایران – پادکست

در ماه‌های گذشته، علی‌رغم ماهیت بیت‌کوین و بلاک‌چین، برخی کشورها در جهت محدود کردن ارزهای دیجتال قدم برداشته‌اند که این اقدامات باعث ایجاد ابهامات و نگرانی‌هایی برای فعالان این حوزه شده است.

در نتیجه لازم دانستیم که در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به بررسی تمام این محدودیت‌ها و راهکارهای اکسکوینو برای محافظت از دارایی کاربران بپردازیم.

پادکست امروز را بشنوید:

چه خطری در کمین دارایی‌های رمز ارزی ایرانی‌هاست؟ اصلا شما میدونید چه ریسک هایی بر سر راه ایرانیان بازار کریپتو وجود داره؟ به نظر شما امن‌ترین جا برای نگهداری ارزهای دیجیتال کجاست؟ آیا واقعا تحریم‌ها می‌تونه به دارایی افراد عادی هم لطمه وارد کنه، یا فقط در حد شعاره؟

امروز می‌خوایم این موضوع مهم رو باهم بررسی کنیم ، برای رسیدن به جواب این سوالات این اپیزود رو از دست ندید.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر روز یکشنبه 25 ماهتون بخیر.  من ساحل اختری هستم و قراره تو این پادکست به نکات مهمی در خصوص شایعات و حقایق اخبار اخیر در خصوص محدودیت‌های اعمال شده از سوی کیف پول‌های خارجی اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

تا چند ماه پیش، یکی از صرافی‌هایی که خیلی از ایرانی‌ها برای ترید و حتی گاها نگهداری دارایی‌هاشون از اون استفاده می‌کردن، صرافی بایننس بود.

اون زمان می‌شد با احراز هویت دوعاملی یعنی فقط با ایمیل و احراز هویت گوگل یا همون گوگل آتونتیکیتور، به راحتی دارایی‌ها رو از توی کیف بایننس برداشت کرد. البته در همون زمان هم این امکان برای ایرانی‌ها وجود نداشت و کاربرا به ناچار باید با آی پی کشورهای مختلف وارد حساب کاربریشون می‌شدن که این کار هم ریسک‌ها و خطرات جداگونه خودش رو داشت.

بعد از فشارهایی که دولت‌هایی مثل آمریکا روی این بروکر آوردن، بایننس علی‌رغم میل خودش، شروع به اعمال سخت‌گیری‌هایی نسبت به کاربران بی‌هویت کرد و حداکثر میزان قابل برداشت دارایی در روز رو که معادل ۲ بیت کوین بود، به ۶ صدم بیت کوین کاهش داد، اونم به شرطها شروطه‌ها.

این ماجرا به ظاهر به قصد جلوگیری از جابجایی‌های بزرگ برای متوقف کردن تخلفات مالی و پولشویی توسط این صرافی‌ها بود. اما مدتی بعد، محدودیت‌ها بیشتر شد و بایننس اعلام کرد که فقط کسایی می‌تونن دارایی‌های خودشون رو برداشت کنن که یکی از سطوح احراز هویت یعنی، پایه، متوسط یا پیشرفته رو تکمیل کرده باشن.

سطح پایه که کم دردسرترین سطح احراز هویت محسوب میشه، نیاز به اطلاعات شخصی از جمله ایمیل، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام شهر، خیابان و کد پستی به همراه ارسال تصاویر اون‌ها رو داره که یعنی عملا برداشت رو برای ایرانی‌ها غیر ممکن می‌کنه.

اینجا نقطه پایان بایننس برای ایرانی‌ها بود و تمام کاربرا به ناچار دارایی‌های خودشون رو در مدت محدودی که بایننس تعیین کرده بود خارج کردن و به بروکرهای دیگه‌ای مثل کوینکس و کوکوین بردن.

اما نکته‌ای که باید به اون توجه کنیم اینجاس که تاریخ در حال تکرار شدنه. حالا، کوکوینه که با محدود کردن سقف برداشت روزانه، کاربرای ایرانی رو به دردسر جدید انداخته. ….. روزی ۱ بیت کوین و تکرار قصه بایننس..

از طرف دیگه، به غیر از این‌که صرافی کوینکس در داخل ایران فیلتر شده و امکان استفاده از اون وجود نداره، تجربه سیاست‌گذاری‌های چین هم برای ما خیلی آموزنده ست. چرا که وقتی دولت چین فعالیت صرافی‌ها در چین رو ممنوع کرد، کوینکس هم به تبع اون کاربرای چینی رو محدود کرد. بنابراین، وقتی کشوری مثل آمریکا تحریم یک کشور رو به کوینکس اعلام می‌کنه، قطعا کوینکس هم کاربرای ایرانی رو محدود می‌کنه، چرا که بروکرها مجبورن از قوانین بین‌المللی و حرف دولت‌های بزرگ خارجی تبعیت کنن.

شنیدن این اخبار ضد و نقیض اخیر، مبنی بر محدود کردن کاربرای ایرانی توسط دولت آمریکا با ابزارهای جغرافیایی هم نگرانی ایرانی‌ها نسبت به امنیت دارایی‌هاشون در بیرون از ایران رو تشدید می‌کنه.

اکسکوینو، با سرمایه‌گذاری قابل توجهی، تونسته فول نود تمامی ارزها و توکن‌های ارائه شده در پلتفرم اکسکوینو رو به صورت کامل در داخل ایران پیاده سازی کنه. این یعنی کل نودها بصورت حقیقی، مستقیما روی بلاک‌چین هر نود پیاده سازی شده و به هیچ بروکر یا صرافی دیگه‌ای وابستگی نداره.

 همچنین، سامانه اکسکوینو به‌طور کامل روی شبکه ملی اطلاعات کار می‌کنه و به همین دلیل، حتی در صورت اجرای طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» و ملی شدن اینترنت هم، فعالیت اکسکوینو همچنان به صورت مستقل ادامه داره و جای هیچگونه نگرانی نمیمونه.

اکسکوینو فقط در بخش‌های استعلام قیمت‌ها و اتصال به بلاک‌چین‌ها به اینترنت جهانی نیاز داره که هیچ کشوری امکان کنترل اون رو نمی‌تونه داشته باشه، چرا که ذات ارزهای دیجیتال از جنس آزادیه و یکی از دلایلی که ارزهایی مثل بیت کوین به این قیمت‌های سرسام‌آور رسیده، همین مزیت بیت کوین هستش.

پس اگر جایی حرفی از محدودیت ارز دیجیتال شنیدید، یادآور بشید که ارز دیجیتال با محدودیت همخونی نداره و تنها ، صرافی‌های بین‌المللی هستند که برای سود بیشتر، با دولت‌ها همکاری می‌کنن و خدمات خودشون رو محدود میکنن.

برای اطمینان بیشتر، این رو هم بدونید که اکسکوینو داره با قدرت به توسعه خودش ادامه می‌ده، کما اینکه نسخه جدید اپلیکیشن هم اخیرا راه اندازی شد و با استقبال گرم شما همراه بود.

ضمنا ارزهای جدید دیگه ای هم تا چند روز آینده به این پلتفرم اضافه می‌شه و از اون مهم‌تر این‌که به زودی امکان معامله مستقیم بین کاربران یا همون مارکت، هم برای کاربرای احراز هویت شده راه اندازی می‌شه و شما می‌تونید با خیال راحت مثل بقیه کشورها، از نوسانات بازار ارز دیجیتال استفاده کنید، بدون اینکه نگران بلوکه شدن اون‌ها با قوانین دستوری کشورهای دیگه باشید. این امر معنای غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال یا همون دیفای رو نشون می‌ده!

خب همراهان همیشگی رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید.

برای مطالعه متن کامل اخبار و مقالات ما به وبلاگ ما به ادرس اکسکوینو دات کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.