تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

از سیر تا پیاز لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین یکی از 10 ارز برتر رمز نگاری شده در جهان است که در رقابت با رقیبان قدرتمندی مثل کاردانو رتبه هشتم ارزهای دیجیتال برتر را از آن خود کرده است. ارزش کل بازار این رمز ارز از ماه ژوئن سال جاری تا کنون با پشت سر گذاشتن روند کاهشی خود به 2.81 میلیارد دلار رسیده است.

طبیعتا رقابت تنگاتنگ این رمز ارز با سایر ارزهای دیجیتال که روندی رو به رشد دارند، تاثیر خود را بر نمودار قیمت کوتاه مدت آن گذاشته و سبب شده است قیمت لایت کوین با تجربه کاهش 3 درصدی روزانه به 43.22 دلار برسد. اما در حال حاضر به وضوح می‌توان وجود دو الگو را در نمودار قیمت این ارز دیجیتال نشخیص داد. اولین الگو، یک الگوی مثلث صعودی یا Ascending triangle است که توانست قیمت آن را به بالای محدوده 42 دلار برساند و دیگری الگوی سر و شانه صعودی (Ascending head and shoulder) است که آخرین تغییرات قیمت لایت کوین نیز در محدوده پایینی آن شکل گرفت.

الگوهای نمودار قیمت لایت کوین

تشکیل الگوی مثلث صعودی در تاریخ 26 ژوئن با رسیدن قیمت این رمز ارز به سطح مقاومت 42 دلاری آغاز شد. همزمان با این کاهش قیمت، انتظار یک شکست صعودی دور از انتظار نبود تا اینکه در تاریخ 6 جولای و در کمتر از 12 ساعت قیمت لایت کوین از 42 به 45.75  دلار رسید. با شکل گیری یک سطح مقاومت دیگر در محدوده 42.8 دلاری روند نزولی قیمت آن ادامه یافت و در نهایت به زیر محدوده سطح حمایتی 44.65 دلار رسید.

کمتر از 12 ساعت قیمت لایت کوین از 42 به 45.75  دلار رسید. با شکل گیری یک سطح مقاومت دیگر در محدوده 42.8 دلاری روند نزولی قیمت آن ادامه یافت و در نهایت به زیر محدوده سطح حمایتی 44.65 دلار رسید.

قیمت لایت کوین
نمودار قیمت لایت کوین

الگوی سر و شانه لایت کوین هم از تاریخ 15 ژوئن در نمودار قیمت این رمز ارز با تشکیل شانه چپ به وجود آمد. قسمت سر این الگو با کاهش قیمت این ارز دیجیتال به زیر محدوده 39.4  دلار در تاریخ 27 جولای شکل گرفت و سرانجام با تشکیل شانه سمت راست و سقوط آن به 43.5 دلار تکمیل شد.

لایت کوین، نقره دیجیتال در دنیای رمز نگاری شده

لایت کوین که یکی از مهم‌ترین ارزهای رمز نگاری شده جهان به شمار می‌رود، در سال 2011 توسط چارلی لی به دنیا معرفی شد. توسعه دهندگان لایت کوین بر این باورند با استفاده از آنچه نقره دیجیتال خوانده می‌شود، می‌توان پرداخت‌های سریع را در سراسر جهان بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیر متمرکز انجام داد. خالق لایت کوین چارلی لی، کارمند سابق گوگل و کوین بیس، معتقد است که این رمز ارز برای رقابت با بیت کوین ایجاد نشده و در تلاش است مشکلاتی که بر سر راه آن وجود دارد را از بین ببرد.

درست مثل بیت کوین، امنیت شبکه لایت کوین نیز با فرایند اثبات کار تضمین شده است با این تفاوت که سرعت انجام تراکنش‌های این ارز دیجیتال تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین هستند.

جالب است بدانید که دوستداران این ارزهای هیجان انگیز اگر به بیت کوین عنوان طلای دیجیتال را داده‌اند، از لایت کوین نیز با نام نقره دیجیتال یاد می‌کنند. بسیاری هدف اصلی این رمز ارز را ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره‌تر و ارزان‌تر بیان کرده‌اند. منابع لایت کوین هم محدود است و بر خلاف بیت کوین که تنها 21 میلیون واحد از آن وجود دارد، لایت کوین قابلیت استخراج تا 84 میلیون واحد را خواهد داشت.

لایت کوین، نقره دیجیتال

تراکنش های لایت کوین، سریع‌تر از بیت کوین

لایت کوین هم مانند بیت کوین کار خود را از قیمت 1 سنت آغاز کرده و تا سال 2014 رشد قیمت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد. پس از آن قیمت این ارز دیجیتال با کاهش محسوسی روبه‌رو شده و برای سه سال متوالی در محدوده قیمت 1 تا 4 دلار نوسان داشت، تا اینکه در سال 2017 همزمان با صعود تاریخی قیمت بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال نیز منفجر شده و رشد چشمگیری را تجربه کرد.

پس از این رشد فوق‌العاده، لایت کوین به مرور با افت قیمت مواجه شد و امروز (25 تیر 99) که ما در حال نگارش این مقاله هستیم، قیمت هر واحد لایت کوین حدود 43 دلار است.

لایت کوین هم مانند تمام آلت کوین‌های دنیا از قیمت بیت کوین پیروی می‌کند و چون این ارز دیجیتال هارد فورک بیت کوین محسوب می‌شود، حرکات قیمت آن نیز تا حد زیادی وابسته به بیت کوین است.

عوامل افزایش دهنده قیمت لایت کوین

وجود فناوری‌های جدید در قیمت این ارز دیجیتال بی‌تاثیر نبوده است. لایت کوین در خط مقدم فناوری‌های نوین و مرتبط قرار گرفته و استفاده از فناوری‌هایی مثل سگویت و شبکه لایتنینگ به کار گرفته شده در این ارز دیجیتال تا حد زیادی می‌توانند حوزه پرداخت‌های رمز ارزی را متحول کنند.

از طرفی با توجه به اینکه این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار پرداخت طراحی شده است، به طور گسترده توسط مشاغل و بازرگانان مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. فروشگاه‌ها و خدمات مختلفی لایت کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول کرده‌اند که این موضوع نیز تاثیر خوبی بر قیمت این ارز دیجیتال خواهد گذاشت.

طبق پیش بینی‌های انجام شده این سکه به تدریج رشد کرده و تا آخر سال جاری به 70 دلار خواهد رسید. تحلیلگران قیمت هدف این ارز دیجیتال را در سال‌های 2020، 2021، 2022، 2023 و 2024  به ترتیب 89، 90، 101، 95 و 93 دلار در نظر گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا