سلر نتورک یا شبکه سلر (Celer Network) پروژه‌ای است که در آن از مقیاس‌گذاری لایه 2 استفاده می‌شود.

همه چیز درباره رمز ارز سلر (CELR)

امروزه ارزهای دیجیتال با رشد روزافزون و پیشرفت چشمگیری همراه است و به مروز زمان شاهد پذیرش بیشتر رمز ارزها به‌عنوان ارزهای محبوب در جهان هستیم. در این‌ میان، هر روز بر تعداد این ارزها افزوده شده و رمز ارز جدیدی در جهان متولد می‌شود که با قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوت و جدید خود، توجه همه را جلب می‌کند.

تلاش تیم‌های توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال جدید، برطرف کردن مشکلات شبکه بلاک چین های قبلی و گسترش روند فعالیت در حوزه رمز ارزها است. سلر نتورک (Celer Network) یکی از این رمز ارزها بوده که در حال تلاش برای برطرف کردن اشکالات به ویژه در سیستم بلاک‌چین است.

ارز دیجیتال سلر نتورک چیست؟

سلر نتورک یا شبکه سلر (Celer Network) که با علامت اختصاری CELR نمایش داده می‌شود پروژه‌ای است که در آن از مقیاس‌گذاری لایه ۲ برای انجام معاملات سریع، آسان، کم‌هزینه و ایمن خارج از بلاک‌چین برای پرداخت‌ها و قراردادهای هوشمند غیر‌بلاک‌چین استفاده می‌شود.

این پروژه به‌منظور گسترش مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های امروزی با ارائه یک تجربه بدون مشکل با استفاده از فناوری مقیاس‌پذیری لایه ۲ توسعه‌داده شده‌ چراکه توسعه‌دهندگان آن معتقدند فناوری بلاک‌چین در زمینه انتقال ارزش حتی در بخش مالی، به تنهایی از ارائه راه‌حل های غیر بلاکچین رقیب عقب‌تر است. شبکه سلر همچنین با هدف پاسخ به مهمترین موضوعات موجود در دنیای رمز ارز ایجاد شده است.

سلر نتورک یا شبکه سلر (Celer Network) که با علامت اختصاری CELR نمایش داده می‌شود پروژه‌ای است که در آن از مقیاس‌گذاری لایه ۲ برای انجام معاملات سریع، آسان، کم‌هزینه و ایمن خارج از بلاک‌چین برای پرداخت‌ها و قراردادهای هوشمند غیر‌بلاک‌چین استفاده می‌شود.
ارز سلر نتورک چیست

تاریخچه سلر

سلر فعالیت خود را از جون ۲۰۱۸ آغاز کرده است. این ارز از طریق پروژه لانچ‌پد بایننس (Binance Launchpad) ارائه شد. پروژه‌ای که بایننس برای فروش توکن‌ها و جذب سرمایه معرفی کرد. طراحان شبکه سلر با تمرکز و توجه بیشتر به عواملی مانند تعامل و هزینه‌های پایین سعی بر این داشتند تا علاقه‌مندان به این حوزه را به‌گونه‌ای متفاوت جذب و تسخیر کنند.

سلر فعالیت خود را از جون ۲۰۱۸ آغاز کرده است.
تاریخچه سلر نتورک

تیم توسعه‌دهنده سلر

طراحان و توسعه‌دهندگان سلر از ۴ نفر از بهترین متخصصان در حوزه مدیریت و کنترل سیستم‌های شبکه تشکیل شده که همگی دارای دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های پرینستون، MIT و برکلی هستند.

تیم تشکیل‌دهنده سلر شامل افراد زیر است:

  • مو دانگ (Mo Dong)، به‌عنوان هم‌بنیانگذار این تیم مشغول به فعالیت بوده که قبل از طراحی و ایجاد این ارز، در شرکت وری‌فلو (Veriflow) فعالیت داشته که روی تایید رسمی شبکه کار می‌کردند. دانگ در زمینه به‌کارگیری نظریه بازی الگوریتمی در طراحی پروتکل تخصص داشته و دروس قراردادهای هوشمند فول‌استک را هم تدریس می‌کند.
  • جوندا لیو (Junda Liu)، یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران تیم سلر بوده که دارای مدرک دکترا از دانشگاه برکلی (Barkeley) کالیفرنیا است. وی قبل از فعالیت در این تیم یعنی در سال ۲۰۱۱ میلادی در شرکت گوگل مشغول به فعالیت بوده و زمبنه این فعالیت در ایجاد زیرساخت دیتاسنتر شبکه گوگل بوده است. علاوه‌براین، از فعالیت‌های مهم دیگر لیو تاسیس سرویس موبایل پراجکت‌فای (Project Fi) در سال ۲۰۱۴ بود.
  • شیائوژو لی (Xiaozhou Li)، با مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون (Princeton) هم‌بنیانگذار و توسعه‌دهنده دیگر شبکه سلر است. از او تاکنون مقاله‌های مختلفی در حوزه سیستم‌های توزیع‌شده، شبکه، ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها منتشر شده است.
  • ژینگ‌کای لیانگ (Qingkai Liang)، یکی دیگر از افراد تشکیل‌دهنده تیم سلر که مدرک دکترای خود را از دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) دریافت کرده است. لیانگ در طول سابقه آکادمی خود بر روی مسائل مختلف یادگیری و کنترل در سیستم‌های شبکه‌ و منحصرا بر یادگیری الگوریتم‌ها تمرکز داشته است. نتیجه تلاش‌ها و دستاوردهای او را در پیاده سازی Raytheon BBN Technologies و Bell Labs می‌توان یافت.
تیم توسعه‌دهنده شبکه سلر را ۴ نفر از بهترین افراد و متخصصان در زمینه مدیریت و کنترل سیستم‌های شبکه تشکیل می‌دهد و همه این افراد دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های برکلی، پرینستون و MIT هستند.
تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال سلر

نحوه عملکرد شبکه سلر

هدف اصلی شبکه سلر توسعه راهکار مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای است تا بلاک‌چین‌های مختلفی که بر بستر این پلتفرم اجرا می‌شوند را مقیاس‌پذیرتر کند. راهکارهای مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای یا لایه ۲ از نظر تئوری نسبت به سایر راهکارها برتری دارند زیرا به شبکه موردنظر این امکان را داده تا به پردازش تراکنش‌های کوچکتر خارج از بلاک‌چین پرداخته و سپس آنها را به یک تراکنش درون زنجیره‌ای تبدیل کند.

بر همین اساس این راهکارها سبب کاهش ازدحام تراکنش‌های زنجیره اصلی شده که این مسئله خود موجب افزایش ظرفیت عملیاتی سیستم به طور کلی خواهد بود.

هدف اصلی شبکه سلر توسعه راهکار مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای است تا بلاک‌چین‌های مختلفی که بر بستر این پلتفرم اجرا می‌شوند را مقیاس‌پذیرتر کند.
عملکرد شبکه سلر

اجزای تشکیل دهنده شبکه سلر

شبکه سلر نتورک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

معماری شبکه سلر که به آن «Cstack» گفته می‌شود و شامل ۳ لایه به شرح ذیل است:

  • cRoute: این لایه از DBR (Distributed Balanced Routing) یا مسیریابی متوازن توزیع‌شده استفاده کرده تا ترافیک پرداخت را به صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به اعتماد توزیع ‌‌کند. از ویژگی‌های اصلی این لایه به راندمان ۱۵ برابری cRoute در مقایسه با رایدن (Raiden ) و شبکه لایتنینگ (Lightning) می‌توان اشاره کرد.
  • cOS: این لایه به‌عنوان چارچوبی برای توسعه برون زنجیره‌ای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این لایه مدیریت عملیات، ذخیره‌سازی، اختلافات برون‌ زنجیره‌ای و رصد و ردیابی است.
  • cChannel: این لایه متشکل از یک مجموعه زنجیره جانبی است و هدف اصلی آن فراهم‌ساختن نقدینگی و کمک به انتقال سریع وضعیت شبکه کند. لایه eChannel همچنین امکان عملکرد برنامه‌های گیمینگ، صرافی‌ها، پلتفرم‌های بیمه و سایر برنامه های با توان بالا را در شبکه سلر نتورک فراهم می‌کند.
معماری شبکه سلر «Cstack»  نامیده می‌شود که از ۴ لایه تشکیل شده است.
ساختار لایه‌ای شبکه سلر

cEconomy: مکانیزم رمزارز شبکه سلر

دومین رکن سلر نتورک مدل “cEconomy” است. این مدل طوری طراحی شده که تأثیر شبکه، جریان پایدار و دسترسی بالا برای اکوسیستم را فراهم می‌آورد. این مدل خود شامل ۳ مکانیزم به شرح ذیل است:

  • Proof of LIquidity Commitment (PoLC)
  • Liquidity Backing Auction
  • State Guardian Network
شبکه سلر نتورک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:  معماری شبکه سلر و  cEconomy
ارکان اصلی تشکیل‌دهنده شبکه سلر

اهداف شبکه سلر

هدف اصلی سلر رسیدگی و پاسخگویی به مسائل حیاتی در دنیای ارزهای دیجیتال است. گسترش مقیاس‌پذیری شبکه های بلاک‌چنین امروزی به‌منظور افزایش دامنه کاربری آن از حمله این اهداف محسوب می شود.

به‌دلیل سیستم‌های موجود در بلاک‌چین، وظیفه هر نود (node) بررسی فرآیند معاملات است. موضوعی که نقش بسزایی در کاهش سرعت معاملات دارد.

راه‌حلی که رمز ارز سلر ارائه می‌دهد این است که مدل اجماع درون‌زنجیره‌ای به‌عنوان آخرین گزینه مدنظر باشد. این حالتی است که تکنیک‌های مقیاس‌‎‌بندی خارج از زنجیره را در اولویت قرار می‌دهد این سیستم‌ها بر پایه سیستم‌های توزیع‌شده مقیاس‌پذیر با عملکردهای متقابل و مستقل بر روی گره‌های متنوع طراحی و ابداع شده‌اند. این مقیاس خارج از زنجیره در شبکه سلر باید به نحوی باشد که هر دو طرف را قادر ساخته تا قراردادها را به صورت محلی، یعنی در بین خود به جای بلاک‌چین جهانی اجرا کنند.

هدف توسعه‌دهندگان سلر ارائه معاملات با حجم بالا و سرعت قابل‌قبول است. رشد و افزایش تعداد نودهای متصل باعث شده تا توان تولید شبکه به‌صورت خطی افزایش پیدا کند. طراحان سلر بر این عقیده هستند که در نهایت راه‌حل ارائه‌شده توسط آنها باید به یک اکوسیستم غیرمتمرکز که از کاربران، رایانه‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه و اینترنت تشیکل شده تبدیل شود. به این ترتیب تمامی آنها از توانایی تبادل کارآمد و سریع داده‌ها و ارزش‌هادر یک سیستم مشابه اینترنت برخوردار هستند.

قابلیت مقیاس‌پذیری خارج از زنجیره در شبکه بلاک‌چین سلر نه تنها سبب افزایش حجم معاملات در این شبکه شده بلکه امنیت بیشتری را هم فراهم می‌کند. این مقیاس‌گذاری تنها تکنیکی برای بهبود عملکرد شبکه سلر درنظر گرفته نشده، بلکه از آن تحت عنوان فناوری یاد شده که باید برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dAPP) به‌کار گرفته شود. این برنامه‌‎ها دارای مالکیت مرکزی نبوده و از جمله برترین ویژگی آنها این است که کسی نمی‌‎تواند آنها را تخریب و یا خاموش کنند. این تا حدی است که این اپلیکیشن‌ها به‌عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین نرم‌‎افزارها در این حوزه قلمداد می شوند.

عمده معاملات انجام‌شده در شبکه سلر، تنها بوسیله شرکت‌کنندگان این معاملات پردازش می‌شود. دلیل این امر هم این است تا زمینه‌ ایجاد حریم خصوصی مطلبوب تری را برای کاربران فراهم کند، چراکه با همه معاملات تحت شرایط مختلف رفتار عمومی نخواهد شد.

شبکه سلر با هدف پاسخ به مهمترین موضوعات موجود در دنیای رمزنگاری ایجاد شده است. این شبکه قصد دارد مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های امروزی را گسترش داده تا دامنه موارد استفاده از آنها وسیع‌تر شود.
اهداف شبکه سلر

توکن سلر

توکن سلر با علامت اختصاری CELR یک توکن بر بستر ERC-20 و بر بستر بلاک‌چین اتریوم و هم‌چنین توکن اصلی شبکه سلر است که طی ICO یا همان عرضه اولیه (Initial Coin Offering) فروخته خواهد شد. مشخصت این توکن را به شرح زیر می‌توان خلاصه کرد:

  • کل موجودی توکن سلر: ۱۰ میلیارد توکن
  • میزان عرضه عمومی توکن سلر: تقریبا ۶ درصد
  • قیمت هر توکن سلر: ۰.۰۰۶۵ دلار
  • توکن‌ قابل معامله با سلر: توکن‌های بی‌ان‌بی (BNB)  
  • حداکثر میزان خرید توکن سلر برای هر سرمایه‌گذار: ۱۵۰۰ دلار
  • تاریخICO  یا عرضه اولیه توکن سلر: از ۱۹ الی ۲۴ مارس
توکن سلر با علامت اختصاری CELR یک توکن بر بستر ERC-20 و بر بستر بلاک‌چین اتریوم و هم‌چنین توکن اصلی شبکه سلر است که طی ICO یا همان عرضه اولیه (Initial Coin Offering) فروخته خواهد شد.
توکن سلر چیست

کاربردهای توکن سلر

کاربرد اصلی توکن استفاده از آن به‌عنوان ارز اصلی شبکه سلر است. از دیگر کاربردهای این ارز به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • اثبات نقدینگی (PoLC)

این فرایند که از دسته فرایندهای ماینینگ مجازی به‌شمار می‌رود وظیفه تامین نقدینگی برای اکوسیستم برون زنجیره‌ی سلر را بر عهده دارد. کاربرانی که توکن سلر را برای مدتی مسدود نگه دارند، می‌توانند پاداش خود را در قالب توکن‌های بیشتر دریافت کنند.

  • شبکه اس جی‌ان (State Guardian Network) 

 به‌عنوان یک زنجیره منحصربه‌فرد شناخته می‌شود که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا قبل از آفلاین شدن بتوانند وضعیت خود را در معاملات کاملا ثبت کنند. درنتیجه می‌توانند برای مدتی مشخص از وضعیت خود محافظت کنند. البته کاربران در مقابل این امکان باید کارمزدی پرداخت کنند. اما در مقابل کاربران می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند و در برابر آن میزان مشخصی کارمزد دریافت کنند.

  • نقدینگی پشتوانه مزایده

با این ویژگی، ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای فادر خواهند بود تا از طریق وام‌گیری جمعی (Crowdlending)  درخواست نقدینگی ارائه بدهند. وام‌دهندگان هرچه توکن CELR بیشتری استیک کنند، رتبه بالاتری برای ارائه نقدینگی به ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای به دست می‌آورند.

کاربرد اصلی توکن استفاده از آن به‌عنوان ارز اصلی شبکه سلر است.
کاربردهای توکن سلر نتورک

قابلیت cBridge شبکه سلر (همکاری بر روی کانال های دولتی)

cBridge یک شبکه چند زنجیره‌ای است که از طریق شبکه اصلی راه‌اندازی می‌شود. این شبکه امکان انتقال توکن یکپارچه بین شبکه اصلی اتریوم (ETH)، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری آربیتروم (Arbitrum ) آن، پالیگان (Polygon) و پلتفرم قراردادهای هوشمند EVM سازگار با بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) را فراهم می‌کند.

این شبکه به طور قابل‌توجهی سرعت و مقیاس‌پذیری تعامل بین لایه ۱ و لایه ۲ اتریوم را افزایش می‌دهد و ترکیبی از ویژگی‌های لازم برای برنامه‌های مدرن غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد.

چه کسی می‌تواند از cBridge استفاده کند؟

نسخه اصلی cBridge v1.0 از نوع out-of-the-box است. زیرا شامل هر دو نرم‌افزار گره و رابط کاربری است.

شبکه سلر، موارد زیادی را برای راه‌حل جدید خود ذکر کرده است. اول از همه، این انتقال سریع و مقرون به‌صرفه بین راهکارهای مختلف لایه 2 است و نیازی به دسترسی دوباره به لایه 1 اتریوم وجود ندارد.

دوم اینکه، cBridge کاربران را قادر ساخته تا از طریق راهکارهای مختلف لایه ۲، واریز یا برداشت دارایی‌های multi-hop به لایه ۱ اتریوم را انجام دهند. در نتیجه، پهنای باند شبکه تازه راه اندازی شده، ۱۰۰۰ برابر افزایش می‌یابد.

مزایای شبکه سلر

  • پشتیبانی از چند بلاک‌چین مختلف: از اصلی‌ترین ویژگی‌های و مزایای شبکه سلر به پشتیبانی از چند بلاک‌چین مختلف می‌توان اشاره کرد. در واقع الگوریتم مسیریابی این شبکه آن را به تنها مدل اقتصادی رمز ارز تبدیل کرده که عملکرد آن را ۲۰ برابر حالت معمول افزایش داده و باعث شده حالتی بهینه نسبت به سایر شبکه‌ها پیدا کند و امنیت، سرعت، آسانی و هزینه کمتر را برای کاربران فراهم آورد.
  • پتانسیل کوتاه‌مدت این پروژه: فروش توکن CELR بر بستر بایننس لانچ‌پد انجام می‌شود. جای شکی وجود ندارد که عرضه بر بستر بایننس لانچ‌پد به عنوان یکی از مزایای مهم در بازار نزولی قلمداد می‌شود، به طوری که فروش توکن‌های BitTorrent و Fetch.ai گویای این موضوع است.
مزایای شبکه سلر
مزایای شبکه سلر

معایب شبکه سلر

از مهمترین معایب شبکه سلر به وجود رقبای آن می‌توان اشاره کرد. با پیشرفت تکنولوژی و رائه راهکارهای متفاوت برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری بلاک‌چین، قطعا سلر تنها شبکه موجود برای از بین‌بردن این مشکل نیست و هر روز بر تعداد رقبای آن افزوده می‌شود.

بااین‌حال، شبکه سلر اولین زیرساخت و مبتکر رفع مشکل مقیاس‌پذیری محسوب می‌شود. یکی از نمونه‌های رقبای قدرتمند سلر، شبکه لایتنینگ است که راهکار برون زنجیره‌ای برای بیت‌کوین ارائه داده است. در نتیجه سلر برای حفظ جایگاه و محبوبیت خود در میان طرفدارانش باید در تلاش برای یافتن روش‌های جدید و خلاقیت در رفع مشکلات شبکه باشد.

ز مهمترین معایب شبکه سلر به وجود رقبای آن می‌توان اشاره کرد.
معایب شبکه سلر

خرید و فروش توکن سلر

برای خرید و فروش توکن سلر نتورک مانند سایر رمز ارزها باید از پلتفرم صرافی‌ها استفاده کرد. در میان این صرافی‌ها بسیاری از نمونه‌های خارجی آن برای کاربران کشور ما تحریم هستند و خدمات کاملی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند. از این رو بهترین گزینه برای دریافت خدمات، صرافی‌های معتبر ایرانی است.

صرافی اکسکوینو  با بیشترین تعداد کیف پول از حیث تنوع شبکه بلاکچین، بستری امن و مطمئن را جهت انجام معاملات رمزارزها برای کاربران و فعالان این حوزه فراهم کرده است. وجود مزایایی از قبیل حفظ امنیت دارایی‌ کاربران، امکان فروش برترین رمز ارزهای دنیا، دسترسی سریع به سرمایه از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت، امکان تبدیل دارایی‌ها به یکدیگر در بستری یکپارچه و محافظت از دارایی کاربران ایرانی در برابر تحریم‌های بین‌المللی از مهمترین ویژگی‌هایی است که این صرافی را از همنوعان خود متمایز ساخته است.

علاقه‌مندان به معامله رمز ارز سلر می‌توانند این ارز را در کنار لیست متنوعی از رمز ارزهای برتر دنیا از این صرافی خریداری کنند. به این منظور تنها کافی است وارد سایت رسمی اکسکوینو شوید و بعد از ثبت‌نام و انجام مراحل احراز هویت به‌راحتی و با خیال آسوده به معامله و خرید و فروش این رمز ارز پرطرفدار بپردازید.

ای خرید و فروش توکن سلر نتورک مانند سایر رمز ارزها باید از پلتفرم صرافی‌ها استفاده کرد.
خرید و فروش توکن سلر

کیف پول‌های ارز دیجیتال سلر

بسیاری از افراد دغدغه ذخیره و نگهداری دارایی دیجیتال خود را دارند که برای حل این معضل بهترین راهکار استفاده از کیف پول‌های آفلاین یا همان کیف پول سرد و کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول گرم است. ارز دیجیتال سلر را در لیست متنوعی از کیف پول‌ها می‌توان نگهداری کرد که مهمترین و پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

این کیف پول از نظر امنیت یکی از برترین و مطمئن‌ترین ولت‌های دنیای کریپتو است. این کیف پول هم بر روی سیتم عامل اندروید و هم آی‌او‌اس قابل نصب و اجرا است.

  • مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت از دسته کیف پول‌های رایگان  بر بستر اتریوم و ERC_20  است که مدیریت، ذخیره، دریافت و انتقال توکن‌های  Ether و ERC20 را برای شما آسان می‌کند.

  • لومی والت (Lumi wallet)

لومی والت یک کیف پول رایگان امن و ناشناس در حوزه ارزهای دیجیتال است که امکان خرید و فروش و معامله بیش از ۱۲۰۰ کوین و توکن را فراهم کرده است. با استفاده از این کیف پول نیازی به احراز هویت و ثبت نام نیست.

سیاری از افراد دغدغه ذخیره و نگهداری دارایی دیجیتال خود را دارند که برای حل این معضل بهترین راهکار استفاده از کیف پول‌های آفلاین یا همان کیف پول سرد و کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول گرم است. ارز دیجیتال سلر را در لیست متنوعی از کیف پول‌ها می‌توان نگهداری کرد.
کیف پول‌های ارز دیجیتال سلر

آینده ارز دیجیتال سلر نتورک (CELR)

شاید پروژه سلر نتورک از دیدگاه خیلی‌ها بسیار بلند‌پروازانه به‌نظر برسد، اما با توجه به امکانات و کاربردهای گسترده این ارز و با در نظر گرفتن این واقعیت که در طراحی و ایجاد این شبکه از مقیاس‌پذیری لایه ۲ استفاده شده آینده روشنی برای آن در نظر گرفته شده است. همین ویژگی مقیاس‌پذیری لایه ۲ در شبکه سلر نتورک باعث شده نه‌تنها امنیت آن دچار مشکل نشود بلکه هر روز بر میزان و حجم معاملات این شبکه نیز افزوده می‌شود.

از طرفی دیگر تمرکز شبکه سلر بر روی یکی از مهمترین مشکلات فضای بلاک‌چین و پروژ‌ه‌های کریپتو یعنی مقیاس‌پذیری و تلاش برای حل کردن این مشکل به صورت خارج از زنجیره و مقیاس‌پذیر در سطح اینترنت بسیاری از فعالان و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال را نسبت به آینده این رمز ارز امیدوارتر کرده است.

ظر گرفتن این واقعیت که در طراحی و ایجاد این شبکه از مقیاس‌پذیری لایه ۲ استفاده شده آینده روشنی برای آن در نظر گرفته شده است.
آینده ارز دیجیتال سلر نتورک

نتیجه‌گیری

شبکه سلر یک پروژه بسیار بلندپروازانه بوده با هدف بالا بردن امنیت و سهولت برنامه‌های بلاک‌چین ایجاد شده است. این شبکه سعی می‌کند تا به شکل خارج از زنجیره و به صورت مقیاس‌پذیر، مشکلات فضای بلاک‌چین را با استفاده از فناوری هوشمند لایه ۲ حل کند تا کاربران در معاملات خود با توقف و کندی عملکرد مواجه نشوند. اگرچه این اتفاق جذابیت‌های زیادی را برای این شبکه به ارمغان آورده و سبب تاثیرگذاری و محبوبیت بیشتر ارز دیجیتال آن شده است، اما با این وجود باید دید در گذر زمان این تغییرات در بلاک‌چین ماندگار و همیشگی است و یا اینکه بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

نمودار تحلیل تکنیکال


12 نظرات

  1. ارز سلر celer اینده خوبی داره من که سود خوبی تو رشد اولیش گرفتم

  2. ارز دیجیتال سلر (CELR) واقعا عالیه. من روش سرمایه‌گذاری کردم و سود خوبی هم ازش گرفتم. آینده خوبی داره همچنان جای رشد داره به نظرم

  3. يعني شما خريد اين رمزارز رو تاييد ميكنيد ؟ قبلا هم توي پادكستاتون اين ارزو معرفي كرده بودين و به نظرم رشد خوبي هم داشته
    اميدوارم اصلاح بهش نخوره بتونيم يه سودي ازش ببريم

  4. سلر خیلی قوی تر از چیزیه که بقیه میگن
    یه جورایی میتونه رقیب Ada هم باشه، به امید روزی که celr هم بیاد جزو ده ارز اول تا من ماشین مورد علاقه مو بخرم 😉😁

  5. سیما زندگانی

    به نظرتون سلر رشد میکنه؟ و بهترین زمان برای خریدش چه زمانی هستش؟ ارز دیجیتال cler رو قبلا شنیده بودم ولی زمان خریدش رو تردید دارم. لطفا در این خصوص هم راهنمایی کنید

  6. افسانه شريعتي نسب

    سلرنتورك همون celr هستش ؟ ممنون ميشم پاسخ بدين

  7. ممنونم از این مطلب خوبتون
    من ارز دیجیتال سلر رو خریده یودم ولی انقدر اطلاعات دربارش نداشتم.
    با این مقاله celr رو کامل شناختم. ممنونم
    لطفا راجع به ارز دیجیتال ریف هم مطلب بنویسید.

  8. اطلاعات خوب و کاربردی در مورد رمز ارز دیجیتال سلر گذاشتین سپاسگذارم 🙏🏼

  9. سیما زندگانی

    ممنون از مقاله تون، زمان خرید سلر کی هستش؟ من راجع به ارز دیجیتال سلر زیاد شنیدم ولی نمیدونم هنوز هم زمان خریدش هست یا نه؟ لطفا اطلاع رسانی کنید

  10. ارز سلر celr بهترین ارز دیجیتال هست که تا حالا بررسی کردم، به نظرم ارزش خرید خیلی بالایی داره

  11. مرسی از مطلب خوبتون. ارز سلر از ارزاییه که من همیشه تو سبد خریدم دارمش تا الانم خداروشکر سود خوبی ازش گرفتم. فقط کاش راجع به ریف و وی چینم مث cele مطلب بزارید ممنون

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.