پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
همه چیز درباره سندباکس + پیش بینی قیمت آن
همه چیز درباره سندباکس + پیش بینی قیمت آن

بازی سندباکس چیست و چه آینده‌ای دارد؟

به‌دنبال ادغام فناوری بلاک‌چین با صنعت گیمینگ، شاهد عرضه تعداد زیادی از بازی‌های مجازی بر بستر پلتفرم‌های مختلف بوده‌ایم که از محبوبیت خاصی در این حوزه برخوردار هستند و هر روز این تعداد در حال افزایش است.

از طرفی دیگر از اواخر اکتبر ۲۰۲۱ که شرکت مشهور آمریکایی فیسبوک از تغییر نام خود به متا (Meta) خبر داد، اصطلاح متاورس و این دنیای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و کاربردهای آن همچنان در حال افزایش است.

متاورس دنیایی است که به افراد اجازه می‌دهد تا جهان‌ موازی سفارشی‌سازی‌شده خود را ایجاد کنند و با آواتارهایی که در این جهان طراحی‌ می‌کنند به فعالیت بپردازند.

پلتفرم سندباکس (SandBox) یکی از معروفترین و شناخته‌شده‌ترین پروژه‌های محبوب بلاک‌چینی و از جمله پلتفرم‌های مطرح در دنیای متاورس است. پلتفرمی که بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شده است.

در ادامه قصد داریم به معرفی پلتفرم سندباکس و بازی معروف این پلتفرم با همین نام و دیگر مطالب مهم مرتبط با آن بپردازیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

سندباکس چیست؟

سند باکس Sandbox از نمونه‌های معروف و شناخته‌شده بازی‌های مجازی مبتنی بر شبکه اتریوم است که کاربران این بازی این امکان را داشته تا از طریق توکن‌‌های غیرمثلی NFT، دنیای منحصربفرد و مخصوص خود را ایجاد کنند.

بازی سه بعدی سند باکس همچنین در گروه بازی‌های کسب درآمد یا Play To Earn قرار دارد و به بازیکنان این امکان را داده تا علاوه بر ایجاد آیتم‌های بازی خود در خود بازی‌ها مشارکت داشته باشند.

سندباکس چیست؟
سندباکس چیست؟

بازیکنان سندباکس همچنین می‌توانند این دنیا را با سایر بازیکن‌های سندباکس به اشتراک گذاشته و از این طریق کسب درآمد هم داشته باشند.

به عبارت ساده‌تر می‌توان اینگونه گفت که سندباکس یک بازی متاورسی سه‌بعدی و مبتنی بر شبکه بلاک‌چین بوده که نه تنها برای بازیکنان خود جنبه سرگرمی دارد بلکه امکان مبادله دارایی‌های دیجیتال را هم برای آنها فراهم می‌کند.

تاریخچه و تیم سازنده سندباکس

بازی محبوب سندباکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط استودیوی پیکسول Pixowl و به صورت دو بعدی بر روی تلفن‌های همراه و بعد از آن در سال ۲۰۱۵ برای رایانه منتشر شد. هدف اصلی از روی کار آمدن این بازی رقابت با بازی محبوب ماین‌کرفت Minecraft بود.

از همان ابتدای پیدایش بازی سندباکس این بازی با چنان استقبال وسیعی مواجه شد که بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در گوگل استور و اپ استور دانلود شد.

نسخه بعدی این بازی به لطف شهرت چشمگیری که پیدا کرد در سال ۲۰۱۶ با نام «سندباکس ایولوشن» (The Sandbox Evolution) عرضه شد تا رقبا و همتایان خود را دچار چالش‌های بیشتری کند.

بعد از آن و در سال ۲۰۱۸، صاحبان پلتفرم سندباکس با نام‌های آرتور مادرید Arthur Madrid و سباستین بورگت Sebastien Borget که ایده ابداع این بازی را با هدف ایجاد پیوند بین ارزهای دیجیتال و صنعت گیمینگ داده بودند، تحقیقات لازم در خصوص واردکردن این پلتفرم به مرحله جدیدی از رقابت را انجام دادند.

در نتیجه بررسی‌های به عمل آمده در خصوص متاورس سه بعدی روی شبکه اتریوم، نسخه متاورسی سندباکس در سال ۲۰۲۰ وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد.

بازی مجازی سندباکس در حال حاضر در کنار دو بازی محبوب دیگر بلاک‌چینی با نام‌های اکسی اینفینیتی Axie Infinity و دیسنترالند Decentraland به سرعت در حال رشد و جذب کاربران است. استقبال از نسخه متاورسی سندباکس تا حدی زیاد بوده که بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی از جمله آتاری Atari، بالغ بر ۹۳ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تاریخچه و تیم سازنده سندباکس

اواسط سال ۲۰۱۸ بود که شرکت بلاک‌چینی معروف انیموکا برندز (Animoca Brands) استودیوی پیکسول را با ارزش حدود ۵ میلیون دلار و با هدف ادغام هرچه بیشتر استراتژی‌های رشد و توسعه این بازی با فناوری بلاک‌چین خریداری کرد.

اما این تمام ماجرا نیست و نقطه عطف بازی محبوب سندباکس به انقلاب توکن‌های غیرمثلی NFT برمی‌گردد. انقلابی که با روی کار آمدن این توکن‌ها در سال ۲۰۲۰ کارکرد این بازی را به سطح جذاب‌تری ارتقا داد.

نسخه متاورسی بازی سندباکس با نام سندباکس متاورس The Sandbox Metaverse این امکان را به بازیکنان داده تا مالک زمین‌ها و آیتم‌هایی که ایجاد می‌کنند باشند و حتی از این راه به کسب درآمد کسب بپردازند.

سندباکس به لطف برخورداری از شرکا و حامیان مختلف مالی توانسته سرمایه‌ چندصد میلیون دلاری را جمع‌آوری کند که از میان این شرکت‌ها به شرکت‌های مطرحی همچون آتاری، آدیداس، سامسونگ و همچنین ستاره هیپ‌هاپ اسنوپ داگ (Snoop Dogg) می‌توان اشاره کرد.

توکن SAND چیست و چه کاربردی دارد؟

توکن بومی پلتفرم سندباکس سند نام دارد و با نماد SAND نمایش داده می‌شود. کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند زمین و دارایی‌ها را خرید و فروش کنند.

سندباکس یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است و مهمترین کاربرد آن در انجام انواع تراکنش‌ها در پلتفرم سندباکس است. به عبارت ساده تر، گیمرها برای انجام بازی، سفارشی‌کردن آواتارهای منحصربفرد خود، خرید توکن‌های LAND یا معامله ASSETS در مارکت پلیس به توکن بومی این پلتفرم نیاز دارند. 

توکن SAND چیست و چه کاربردی دارد؟
توکن SAND چیست و چه کاربردی دارد؟

سندباکس یک توکن حاکمیتی است و دارندگان آن می‌توانند از طریق ساختار غیرمتمرکز مستقل (DAO) پیشنهادات خود را برای تغییرات در پلتفرم ارائه کنند و به این تغییرات رای دهند.

توکن SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات مختلف به دست آورد یا از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرد. در حال حاضر، صرافی‌های زیادی از جمله بایننس، کوکوین، هوبی گلوبال، اف‌تی‌ایکس، جمینی، کراکن، بیترکس، اوکی‌اکس، کوینکس و غیره از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

همچنین کیف‌پول‌های متامسک، تراست والت و اتمیک والت از توکن سندباکس پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید این توکن را در این کیف‌پول‌ها ذخیره، ارسال و دریافت کنید.

توکنومیک سندباکس

طبق داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ Coinmarketcap در حال حاضر مجموع ۳ میلیارد توکن SAND وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۳۵ میلیارد توکن SAND در بازار در حال گردش است که ۴۵ درصد از کل عرضه این توکن را تشکیل می‌دهد.

طبق همین داده‌ها، ارزش بازار SAND در حال حاضر چیزی حدود ۱،۷۷۷،۶۹۴،۱۸۳ واحد است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۱.۳۱ دلار معامله می‌شود.

توکنومیک سندباکس
توکنومیک سندباکس

بازی سندباکس چیست؟

بازی سندباکس Sandbox یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازی‌های متاورسی و بر بستر بلاک‌چین اتریوم است. بازیکنان سندباکس این امکان را دارند که به خرید و فروش زمین و دیگر آیتم‌های درون باز بپردازند.

این بازی مانند بسیاری از دیگر بازی‌های متاورسی دیگر از الگوری بازی برای کسب درآمد یا همان Play to Earn تبعیت می‌کند.

این بدان معناست که شما با فعالیت در این بازی می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. شما به عنوان یک کاربر می‌توانید یک زمین را در بازی بخرید، آن را گسترش دهید و به فروش برسانید.

بازی سندباکس چیست؟
بازی سندباکس چیست؟

هدف از طراحی بازی سندباکس این بوده تا تغییرات مثبتی را در ساختار پلتفرم‌ بازی‌های سنتی ایجاد کند. پلتفرم‌هایی که توسعه‌دهندگان آنها صاحب همه چیز هستند و محتوای کاربر را کنترل کرده و چیزی سوای تجربه بازی به کاربران ارائه نمی‌کنند. اما در بازی‌های Play To Earn همچون سندباکس، کاربران و گیمرها صاحبان اصلی بازی هستند.

بیشتر بخوانید: ۷ بازی بلاک چینی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

بازی سندباکس چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه به بررسی نحوه عملکرد بازی سندباکس بپردازیم لازم است شما را با چندین اصطلاح مهمی که در این بازی با آنها مواجه می‌شوید آشنا کنیم. اصطلاحاتی که هر یک دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

  • ASSET: به وکسل‌هایی Voxels که توسط VoxEdite برای متاورس سند باکس طراحی می‌شوند، دارایی یا ASSET گفته می‌شود. این وکسل‌های سه ‌بعدی در بازار NFT سندباکس به‌عنوان توکن‌های بی‌همتا فروخته می‌شوند. به عبارتی دیگر این دارایی‌ها محتواهای قابل معامله‌ای هستند که کاربران آنها را خریداری کرده و از طریق آنها بازی می‌کنند و زمین دلخواه خود را طراحی می‌کنند.
    این assetها به محض اینکه در مارکت سندباکس بارگزاری می‌شوند به توکن های اتریومی با استاندارد ERC-1155 که نوعی استاندارد برای نوشتن NFT است تبدیل می‌شوند.
  • LAND: اصلاح دومی که در بازی سند باکس با آن روبه‌رو خواهید شد واژه LAND است که به فضاهای فیزیکی موجود در متاورس سندباکس اطلاق می‌شود.
    کاربرد این اصلاح که به معنی زمین است به این صورت است که بازیکنان می‌توانند در زمین خودشان با بازی کردن بوردازند و در صورت تمایل و خواست خودشان آن‌ را به دیگران اجاره دهند ولی نکته قابل توجه این است که این افراد اجازه فروش زمینشان به اشخاص دیگر را ندارند.
  • GEM: اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به باز‌های مجازی و کامپیوتری علاقه‌مندید حتما با اصلاح GEM یا معادل آن، الماش آشنا هستید. توکن‌های GEM در واقع مشخص‌کننده ویژگی‌های دارایی هستند. هرچه تعداد این جم‌ها بطیشتر باشد هم نشان‌دنهده ماربرد بیشتر آنها و هم ارزش بالاتر آنها است.
    توجه داشته باشید هر GEM دربردارنده ۲۵ ویژگی یک دارایی است. با استیکینگ یا همان سپرده گذاری توکن SAND بر روی LAND افراد این GEMها را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. روش دیگر برای کسب این الماس‌ها این است که انها را از کاربران دیگر خریداری کرد.
  • کاتالیزور Catalyst: کاتالیزورها در واقع نقش افزایش چند برابری قدرت و توانایی الماس یا GEMها را بر عهده دارند. این کاتالیزورها می‌توانند قدرت الماس‌ها را تا ۴ برابر افزایش دهند. به عبارتی دیگر، این الماس‌ها می‌توانند به جای ۲۵ ویژگی با استفاده از کاتالیزورها قدرتشان را به ۱۰۰ ویژگی افزایش دهند. کاتالیزورها به ۴ دسته طبقه‌بندی می شوند: ۱- رایج ۲- نایاب ۳- حماسی ۴- افسانه‌ای.
  • SAND: اصطلاح آخری که در این قسمت با آن آشنا می‌شوید SAND است. توکن بومی بازی سندباکس که سند SAND نام دارد برای پرداخت هزینه‌های کاربران در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هزینه‌ها شامل: هزینه‌ انجام بازی، خرید امکانات و ثبت مالکیت آواتارها است. علاوه‌براین افراد برای ثبت دارایی خود یا همان Asset و یا خرید الماس باید SAND پرداخت کنند.

بازی سندباکس چه محصولاتی را ارائه می‌دهد؟

پلتفرم گیمینگ سندباکس ارائه‌دهنده یک اکوسیستم گیمینگ جامع و کاربرپسند است که شامل محصولات Voxel Editor، Marketplace و Game Maker می‌شود.

  • VOXEDIT: نرم‌افزار وکس ادیتیک VOXEDIT یک ابزار مدل‌سازی سه‌بعدی وکسل Voxel است که توسعه‌دهندگان سندباکس آن را ساخته‌اند. با استفاده از این ابزار بازیکنان‌ می‌توانند انسان‌، اشیاء، حیوانات و بوته و درخت بسازند و به آنها جان دهند.
    بعد از این کار بازیکنان این امکان را داشته تا آیتم‌های ایجادشده خود را به مارکت پلیس سندباکس ارسال کرده و آن‌ها را تبدیل به Asset کنند.
  • MARKETPLACE: مارکت پلیس یا همان بازار مبتنی بر بلاک چین سندباکس کاربران پلتفرم سندباکس را قادر می‌سازد تا آیتم‌ها یا دارایی‌های ساخته‌شده در نرم افزار VoxEdit را به صورت توکن غیرمثلی یا NFT (بر دو بستر ERC-721 و ERC-1155) برای سایر بازیکنان به نمایش درآورده و به فروش برسانند.
  • GAME MAKER: طبق گفته تیم توسعه‌دهنده سندباکس، گیم میکر (Game Maker) مهمترین محصول این بازی محسوب می‌شود. بازیکنان در حالت گیم میکر این امکان را داشته تا ASSET‌ها یا دارایی‌های خود را در LAND (زمین‌های دنیای مجازی بازی در قالب توکن ERC-721)، مستقر کنند.
    این محصول که استفاده از آنها رایگان و بدون هزینه است امکان ساخت بازی‌های سه‌بعدی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نقشه راه پروژه سندباکس

سال ۲۰۱۱

  • تاسیس کمپانی پیکسول (Pixowl)

ماه می ۲۰۱۲

  • اعطای حق امتیاز عرضه بازی سندباکس در سیستم عامل IOS

(سند باکس در این سال برنده جایزه بهترین بازی از طرف شرکت اپل شد)

ماه فوریه ۲۰۱۳

عرضه سندباکس برای سیستم عامل اندروید

سال ۲۰۱۴

  • تعداد دانلودهای بازی سند باکس از مرز ۱۰ میلیون بار گذشت
  • عرضه نسخه استیم (Steam) سند باکس
  • همکاری با پلتفرم Skybound – The Invincible
  • عرضه نسخه newEDU بازی برای حوزه STEM

سال ۲۰۱۵

  • معرفی نسخه Evolution سند باکس در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC)
  • نصب بازی سندباکس از مرز ۱۶ میلیون گذشت

سال ۲۰۱۶

  • عرضه نسخه Evolution بازی برای iOS، اندروید و استیم
  • همکاری با شرکت سونی – Ghostbusters

سال ۲۰۱۷

  • عرضه رایگان نسخه Evolution بازی در استیم
  • آغاز همکاری با کمپانی سرگرمی Bandai Namco و DreamWorks

ماه آوریل سال ۲۰۱۸

  • دانلود بازی سند باکس از مرز ۴۰ میلیون گذشت
  • تعداد دنبال‌کنندگان اکانت سند باکس در فیسبوک از ۷۵۰ هزار نفر فراتر رفت

ماه می ۲۰۱۸

  • اعلام راه‌اندازی پروژه سند باکس ۳ بعدی در بلاکچین در کنفرانس  PGC

ماه اکتبر ۲۰۱۹

  • عرضه داشبورد عمومی در سند باکس

سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹

  • پیش فروش زمین‌ (LAND)
  • عرضه ورژن بتای VoxEdit

سه ماهه اول سال ۲۰۲۰

  • راه‌اندازی ورژن بتای VoxEdit
  • راه‌اندازی راند ۲ و راند ۳ پیش فروش (فروش به‌ترتیب ۵ درصد و ۱۰ درصد زمین‌ها در چند ساعت)

سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

  • عرضه خصوصی ورژن آلفای Game Maker
  • برگزاری ۶ راند فروش LAND در ۵ هفته

سه ماهه سوم ۲۰۲۰

  • عرضه عمومی ورژن بتای Game Maker
  • برگزاری راند ۴ پیش فروش LAND
  • راه‌اندازی بازار (Marketplace)

سه ماهه چهارم ۲۰۲۰

  • برگزاری فروش عمومی LAND
  • عرضه نسخه ۱.۰ VoxEdit

سه ماهه اول و دوم ۲۰۲۱

  • عرضه رسمی نسخه ۱.۰ Game Maker
  • عرضه نسخه ۱.۰ سندباکس با آپدیت‌های اساسی
  • برگزاری ایونت‌های کسب جایزه
  • راه‌اندازی مکانسیم‌های استیکینگ برای کسب سود و دریافت پاداش

سه ماهه سوم ۲۰۲۱

  • عرضه نسخه آلفای بازی با قابلیت چند نفره (Multiplayer) به‌صورت عمومی

سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

  • عرضه اولین کلکسیون‌های آواتارهای NFT
  • معرفی مکانیسم استیکینگ دیفای در لایه ۲
  • راه‌اندازی اولین فصل Play-to-Earn
  • راه‌اندازی راه‌ حل دو زنجیره‌ای لایه ۲ در شبکه متیک
  • گشایش کامل مارکت‌پلیس برای عرضه محتوای ایجاد شده توسط کاربر

سه ماهه اول ۲۰۲۲

  • بازگشایی تدریجی متاورس برای صاحبان زمین‌های عرضه‌کننده بازی‌های باکیفیت

سه ماهه دوم ۲۰۲۲

  • راه‌اندازی DAO با مکانیسم استیکینگ و رای‌دهی برای هولدر توکن‌های SAND، LAND و دارندگان آواتارها

سه ماهه سوم ۲۰۲۲

  • برگزاری اولین کنسر مجازی توسط Deadmau5، Richie Hawtin و بازی Walking Dead

سه ماهه چهارم ۲۰۲۲

  • عرضه نسخه موبایل بازی
نقشه راه سندباکس
نقشه راه سندباکس

پلتفرم سندباکس قصد اجرایی کردن موارد زیر را در طول سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دارد. جزئیات و تاریخ آن‌ها بعداً اعلام خواهد شد.

سال ۲۰۲۲

  • NFTهای ویژه
  • عرضه نسخه کنسول بازی
  • LANDها
  • Game Maker: نسخه بازی‌سازی و طراحی بازی چند نفره، اسکریپت سفارشی برنامه‌نویسی لایه ۳، پکیج‌های جدید بازی
  • برگزاری ایونت‌های جدید به منظور تخصیص پاداش
  • آپدیت‌های اساسی برای نرم‌افزار VoxEdit به‌منظور آسان‌سازی طراحی دارایی‌های وکسل و NFTها

سال ۲۰۲۳

  • عرضه بیش از ۵۰۰۰ بازی
  • اعلام همکاری‌های جدید و عرضه NFTهای ویژه
  • عرضه آپدیت‌های جدید برای نرم‌افزار Game Maker
  • ادامه فروش عمومی LANDها
  • آپدیت‌های جدید نرم‌افزار VoxEdit

مزایا و معایب سندباکس

در زیر به برخی از نقاط قوت و مزایای پروژه سندباکس پرداختیم:

  • اضافع شدن درآمد به بخش بازی‌های سنتی با استفاده از فناوری بلاک‌چین
  • تجربه و موفقیت بالای تیم سازنده این پروژه در حوزه گیمینگ
  • همکاری این پلتفرم با بسیاری از شرکتهای مشهور جهان
  • وضعیت اقتصادی مناسب توکن SAND
  • کاربردهای گسترده توکن سند که به رشد این توکن در آینده کمک شایانی می‌کند
  • این پلتفرم در نهایت به iOS، اندروید و کنسول‌های بازی وارد خواهد شد.
  • امکان کسب سود از طریق استیکینگ SAND
  • سازگاری با اکثریت کیف پول‌های رمز ارزی
  • امکان درآمدزایی و کسب سود برای گیمرها و بازی‌سازها

در کنار تمامی این مزایا، سندباکس دارای معایبی هم هست که در زیر به مهمترین آنها اشاره کردیم:

  • در حال حاضر، بازی‌های خارج از این پلتفرم آن را نپذیرفته‌اند.
  • این پلتفرم فعلا برنامه‌ای برای ادغام فناوری واقعیت مجازی با بازی‌ها ندارد.
  • در حال حاضر بسیاری از بازی‌های Sandbox تنها در میان کاربران وفادار به این پلفترم محبوب است و چندان همه‌گیر نیستند.
  • امکان کسب سود از طریق استیکینگ تنها در محیط این بازی
  • استقرار توکن SAND بر روی شبکه اتریوم و محدودیت‌های موجود به دلیل عدم برخورداری از شبکه بلاک‌چین منحصربفرد خود

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال SAND

درست مثل سایر ارزهای دیجیتال، برای خرید و فروش ارز دیجیتال سند SAND هم باید به صرافی‌هایی مراجعه کرد که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. برای این کار هم باید قبل از هرچیری در صرافی ارز دیجیتال موردنظر ثبت‌نام و احراز هویت کرد و سپس به خرید و معامله این ارز دیجیتال پرداخت.

از جمله صرافی‌های معتبر خارجی که از ارز دیجیتال سندباکس پشتیبانی می‌کنند به صرافی بایننس Binance، یونی‌سواپ Uniswap، گیت‌آیو Gate.io و لاتکون LATOKEN می‌توان اشاره کرد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال SAND
نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال SAND

خبر خوب برای کاربران اکسکوینو اینکه، این پلتفرم مبادلاتی ارزهای دیجیتال هم از جمله پلتفرم‌های معتبری است که از ارز دیجیتال سندباکس پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اکسکوینو و ثبت‌نام و تکمیل مراحل احراز هویت خود به خرید ارزهای دیجیتال محبوب و موردنظر خود از جمله سندباکس بپردازید.

نحوه کسب درآمد از سندباکس

در این قسمت قصد داریم به روش‌های کسب درآمد از بازی سندباکس بپردازیم. در بازار سندباکس یا همان Market Place آثار به‌صورت توکن‌های غیرمثلی یا NFT ارائه شده و سازندگان این NFTها می‌توانند از طریق ایجاد و فروش این توکن‌های به کسب درآمد بپردازند.

به عبارت ساده‌تر، کاربران می‌توانند زمین‌های خود را با استفاده از این توکن‌ها تزئین و طراحی کرده و با اجراه زمین‌هایشان درآمد کسب کنند.

نحوه کسب درآمد از سندباکس
نحوه کسب درآمد از سندباکس

به‌طور کلی در فضای مجازی سندباکس از سه طریق می‌توان به کسب درآمد رسید:

ساخت بازی: یکی از روش‌های کسب درآمد از سندباکس، ساخت بازی با استفاده از بخش Game Maker آن است. کاربران در این بخش می‌توانند ایده‌های خود را برای ساخت بازی‌های متنوع اجرایی کنند. بازیکن‌ها با چیدن دارایی‌های مختلف بر روی زمین‌های خود مراحل مختلف یک بازی را ایجاد می‌کنند.
ساخت دارایی: در بخش VoxEdit پلتفرم سندباکس کاربران می‌توانند انواع آیتم‌ها را برای ایجاد بازی خلق کنند. اشیاء، ماشین‌ها، حیوانات، شخصیت‌ها و غیره همگی از طریق این بخش قابل ایجاد هستند. بازیکنان با تبدیل این آیتم‌ها به NFT و فروش انها می‌توانند درآمد کسب کنند.
معامله در بازار سندباکس: بازار یا مارکت فضایی است که انواع دارایی‌ها، زمین‌ها و الماس‌ها را می‌توان در آن خرید و فروش کرد. مارکت فضای اصلی برای کسب درآمد بازار در سندباکس محسوب می‌شود.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال سندباکس

کیف پول‌های ارز دیجیتال بهترین گزینه برای ذخیره و نگهداری طولانی‌مدت رمز ارزها است. این کیف پول‌ها هر اندازه از تعداد ارزهای بیشتری پشتیبانی کنند از محبوبیت بیشتری در بین فعالان این بازار برخوردار خواهند بود.

اگر از علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال سندباکس هستید و به دنبال کیف پولی مناسب برای نگهداری این رمز ارز هستید باید بگوییم با توجه به اینکه رمز ارز سند از جمله پروژه‌هایی است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده بنابراین می‌توان آن را در تمامی کیف پول هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند ذخیره و نگهداری کرد.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال سندباکس
بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال سندباکس

برخی از این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • تراست والت Trust Wallet
  • اتمیک والت Atomic Wallet
  • ترزور Trezor
  • مای اتر والت MyEtherWallet
  • اکسودوس Exodus
  • لجر نانو اس Ledger Nano S

بیشتر بخوانید:لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

پیش بینی آینده سندباکس

از آنجایی که پروژه ارز دیجیتال سندباکس از اولین پروژه‌هایی بوده که با بهره‌مندی از فناوری بلاک‌چین، انقلاب بزرگی به پا کرده، خیلی‌ها آسنده روشن و درخشانی را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند. پروژه سندباکس با تمرکز بر این رویکرد که محتوایی را تهیه کند که توسط خود کاربر تولید می‌شود قصد دارد جامعه‌ای از بازیکنان با نرخ تعامل بالا جهت توسعه این پلتفرم را ایجاد کند.

پیش بینی آینده سندباکس
پیش بینی آینده سندباکس

.بر اساس پیش‌بینی‌هایی و تحلیل‌های قیمتی که در سایت‌های معتبر در مورد این ارز دیجیتال انجام شده بهای این توکن برای سال‌های آینده به ترتیب زیر عنوان شده است:

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌های ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳

کارشناسان و تحلیلگران این بازار حداقل قیمت رمز ارز سند را در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۴۳ دلار برآورد کرده‌اند. طبق پیش‌بینی این افراد بهای سندباکس در سال ۲۰۲۳ با میانگین قیمت معاملاتی ۱۱.۷۶ دلار به حداکثر قیمت ۱۳.۷۳ دلار می‌رس.

در سال ۲۰۲۳ هم انتظار می‌رود قیمت سند باکس، با متوسط قیمت ۱۷.۴۲ دلار، به ترتیب به حداقل و حداکثر قیمت ۱۶.۸۳ دلار و ۱۹.۶۹ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۲۵

پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۵ حاکی از حداقل و حداکثر قیمت ۲۵.۱۹ و ۲۹.۱۹ دلار و متوسط قیمت ۲۶.۰۶ دلار است.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۲۶

طبق تحلیل‌های انجام‌شده روی قیمت‌های گذشته سندباکس، کارشناسان میانگین قیمت ۳۵.۷۲ دلار به همراه به ترتیب حداقل و حداکثرقیمت‌های ۳۴.۴۲ و ۴۳.۳۹ دلار را برای این رمز ارز در سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۲۷

بر اساس پیش‌بینی های موجود احتمالا میانگین قیمت SAND در سال ۲۰۲۷ عدد ۵۱.۹۰ دلار با حداقل و حداکثر قیمت ۶۱.۴۲ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۲۸

این انتظار وجود دارد که سندباکس در سال ۲۰۲۸ حداقل قیمت ۷۴.۸۰ دلار، حداکثر قیمت ۸۷.۴۷ دلار و میانگین قیمت۷۶.۸۸ دلار را تجربه کند.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۲۹

طبق پیش‌بینی‌های موجود، قیمت سند در سال ۲۰۲۹ به حداقل ۱۰۷.۸۶ دلار، حداکثر ۱۳۰.۷۶ و متوسط قیمت ۱۱۱.۷۱ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت سندباکس در سال‌ ۲۰۳۰

پیش‌بینی می‌شود قیمت سندباکس در سال ۲۰۳۰ به بالاترین سطح خود یعنی ۱۵۲.۰۸ دلار برسد. همچنین حداکثر قیمت این رمز ارز به ۱۸۶.۰۳ دلار خواهد رسید و میانگین قیمت پیش‌بینی شده آن ۱۵۷.۶۶ دلار است.

سخن نهایی

سندباکس یکی از مطرح‌ترین پروژه‌ها در زمینه متاورس است که در این چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و فضایی را فراهم آورده تا کاربران در آن بتوانند با بازی کردن به کسب درآمد بپردازند. این دنیای متاورس که روی شبکه بلاک‌چینی اتریوم مستقر شده از مکانیسم اجماع اثبات سهام یا PoS استفاده می‌کند.

توکن بومی این پلتفرم با نام SAND یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است که می‌توان آن را در کیف پول های زیادی از جملهذ متامسک، تراست والت و سیف پل ذخیره کرد.

پروژه سندباکس این امکان را به کاربران خود داده تا زمین‌های شخصی خود را ایجاد کنند و اقدامات مختلف و متنوعی روی آن انجام دهند. کاربرا همچنین می‌توانند با فروش توکن‌های غیرمثلی NFT خود در این شبکه به کسب درآمد بپردازند.

سوالات متداول

  • سندباکس چیست؟

سندباکس Sandbox از نمونه‌های معروف و شناخته‌شده بازی‌های مجازی مبتنی بر شبکه اتریوم است که کاربران این بازی این امکان را داشته تا از طریق توکن‌‌های غیرمثلی NFT، دنیای منحصربفرد و مخصوص خود را ایجاد کنند.

  • توکن SAND چیست و چه کاربردی دارد؟

توکن بومی پلتفرم سندباکس سند نام دارد و با نماد SAND نمایش داده می‌شود. کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند زمین و دارایی‌ها را خرید و فروش کنند. سندباکس یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است و مهمترین کاربرد آن در انجام انواع تراکنش‌ها در پلتفرم سندباکس است.

  • بازی سندباکس چه محصولاتی را ارائه می‌دهد؟

پلتفرم گیمینگ سندباکس ارائه‌دهنده یک اکوسیستم گیمینگ جامع و کاربرپسند است که شامل محصولات Voxel Editor، Marketplace و Game Maker می‌شود.

  • از چه روش‌هایی می‌توان در سندباکس کسب درآمد داشت؟

به‌طور کلی در فضای مجازی سندباکس از سه طریق می‌توان به کسب درآمد رسید:

⦁ کسب درآمد از طریق ساخت بازی
⦁ کسب درآمد از طریق ساخت دارایی
⦁ کسب درآمد از طریق معامله در بازار سندباکس

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

2 نظرات

  1. ممنون از مقاله مفیدتون، حواستون باشه هنگام خرید فاصله ملک از مکان های مهم بسیار تاثیر گذاره خوب نقشه پلتفرم رو بررسی کنید.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.