فومو

فومو، بلای جان تریدر – پادکست

فومو یا ترس از دست دادن (fear of missing out) یکی از زیان‌آورترین احساساتی است که ممکن هست حین ترید تجربه کنید. با توجه به رشد چشم‌گیر رمزارز‌ها، دنیای کریپتو یکی از مستعدترین بازارها برای رفتار‌های هیجانی به حساب می‌آید.


در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به بررسی فومو و راه‌های مقابله با آن در شرایط خاص بازار پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید!

پادکست امروز را بشنوید:

تاحالا شده به محض این‌که یک ارزی رو می‌خرید، همون موقع یک کندل قرمز تو نمودار پدیدار بشه و همون موقع چندین درصد برید توی ضرر؟ آیا فکر می‌کنید این از روی شانس بد شماست؟ این ابدا یک بدشانسی نیست، بلکه علتش عدم کنترل احساستون نسبت به منطقتونه! به همین سادگی! پس باید چیکار کنیم؟ با پادکست امروز ما همراه باشید تا براتون بگیم اشکال کار کجاس!!

اکسکوینویی ها سلام. عصر سه شنبه 11 آبان ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و امروز میخوام نکات مهمی رو درباره یک پدیده مهم به اسم فومو بگم. با ما همراه باشید

پدیده فومو، به معنی ترس از دست دادن، یکی از سمی‌ترین احساسات حاکم بر بازاره. به این معنی که سرمایه‌گذارا با مشاهده افزایش قیمت یک ارز، برای خرید اون ارز هجوم می‌برن تا از روند صعودی اون ارز جا نمونن.

غافل از اینکه یه عده حرفه‌ای تر، که توی قیمت‌های خیلی پایین‌تر اون ارز رو خریده بودن، با دیدن بوجود اومدن حس فومو توی بازار، شروع به کسب سود و فروختن و اون ارز می‌کنن و اصطلاحا اون ارز رو دامپ می‌کنن.

این وسط، افرادی که دچار فومو شده بودن، یهو متوجه تغییر روند بازار، از صعودی به نزولی میشن!

اینجاست که حس می‌کنن بدشانس ترین فرد دنیان، چراکه رفتن یک ارز رو توی نوک خریداری کردن و عملا پولشون رو دو دستی تقدیم حرفه‌ای‌ها کردن!

اما راه حل چیه؟ چیکار باید بکنیم که دچار فومو نشیم؟ یا به بیان دیگه، چه موقعی بهتره خرید کنیم؟

کافیه که بجای روند صعودی، توی روند نزولی بازار اقدام به خرید کنید. به این معنی که وقتی می‌بینیم یک ارز وارد روند نزولی شده، اقدام به خرید پله‌ای کنیم و با هر ریزش، یک پله دیگه خرید بزنیم. اینجوری، آخرین نقطه ریزشی، نقطه‌ایه که ما خرید کردیم! این حالت عالیه! یعنی خرید توی کف قیمت.

پس بیایم از این به بعد روی احساساتمون کنترل بیشتری داشته باشیم و سعی کنیم فقط زمان ریزش بازار اقدام به خرید کنیم تا بتونیم بیشترین سود رو از یک سیکل صعودی کسب کنیم. البته که کنترل این حس کار آسونی نیست!

بیشتر بخوانید : مشکلات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین

راستی، میدونستید که حس فومو فقط محدود به بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال نیست؟ بلکه فومو یک پدیده اپیدمیه که توی تمام ابعاد زندگی بشر وجود داره!

اضطراب ناشی از حس از دست دادن یک پست اینستاگرامی، یک برنامه اجتماعی یا هر چیز دیگه، و ترس از این که مبادا اتفاق پیش و پا افتاده ای رخ داده و افراد از اون بی خبر باشن!

پس کنترل حس فومو، نه فقط در مباحث مالی، بلکه در تمامی ابعاد زندگی بشر می‌تونه خیلی به انسان‌ها کمک کنه تا زندگی موفق تر و سالم‌تری داشته باشن..

خب، حالا یه سوال، پایین‌ترین قیمتی که تاحالا یک ارز رو خریداری کردین چه ارزی و توی چه قیمتی بوده؟

به نظرم چالش جالبی میشه اگر توی کامنت همین پادکست تجربیاتتون رو با سایرین به اشتراک بذارید تا ببینید آیا واقعا یک حرفه‌ای هستین یا اینکه هنوز خیلی زوده تا خودتون رو حرفه‌ای بدونید!

بیشتر بدانید : برای تشخیص شت‌کوین از کوین واقعی ، کلیک کنید.

خب دوستان خیلی ممنون که این پادکست رو هم تا آخر با ما همراه بودید، امیدواریم که نکاتی که گفته شد براتون آموزنده و مفید بوده باشید.

همچنین شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.