سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار مهم کریپتویی در ۲۴ ساعت گذشته

لیکوئید شدن بیش از ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت

با سقوط مقطعی قیمت بیت‌کوین به کانال ۲۱ هزار دلار، معادل تقریبا ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه کاربران معاملات آتی لیکوئید شد. داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهند تنها در ۲۴ ساعت گذشته با سقوط قیمت بیت‌کوین و اتریوم، تعداد زیادی از کاربران دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.

قیمت بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به زیر ۲۱۰۰۰ دلار و اتریوم زیر ۱.۱ هزار دلار کاهش یافت. رکود در بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد. در زمان نوشتن این مقاله، بیت‌کوین در حدود ۲۱۹۰۰ دلار معامله می‌شود که ۱۵.۶درصد، کاهش قیمت داشته است. بیت کوین با سقوط ۶۰۰ میلیون دلار در رده اول و اتریوم با سقوط ۴۸۰ میلیون دلار در زمان نگارش این مقاله در رده دوم قرار دارد.

اتریوم نیز برای مدت کوتاهی به زیر قیمت ۱.۱ هزار دلار سقوط کرد، اما پس از مدتی اصلاح قیمت، اکنون با قیمتی کمتر از ۱.۲ هزار دلار معامله می‌شود. بزرگترین انحلال در صرافی بیت‌مکس BitMEX رخ داد که یک قرارداد دائمی XBTUSD به ارزش اسمی بیش از ۴.۴ میلیون دلار بود.

تلاش دو میلیارد دلاری برای حفاظت از ترون

جاستین سان اعلام کرد دائوی ترون TRON DAO قصد دارد تا با تخصیص یک فاند بزرگ دومیلیارد دلاری از ارزش توکن ترون TRX محافظت کند. بنیانگذار ترون که اکنون نماینده دائم کشور کوچک گرنادا در سازمان تجارت جهانی است، در توئیتی اعلام کرد این اقدام برای مبارزه با نرخ بالای پوزیشن شورت برای این پروژه در صرافی بایننس است. او قصد دارد با تامین پشتوانه مالی از ارزش استیبل کوین ترون USDD در برابر دلار آمریکا محافظت کند.

کاردانو زنجیره جانبی ماشین مجازی اتریوم را راه‌اندازی کرد

زنجیره جانبی sidechain ماشین مجازی اتریوم EVM بر روی شبکه آزمایشی کاردانو لانچ شد. شرکت اینپوت آوتپوت Input Output که مجری اکوسیستم کاردانو است در بیانیه‌ایی اعلام کرد: زنجیره جانبی ماشین مجازی اتریوم در همخوانی کامل با آپگریدها، ابزارها و والت‌های اتریوم خواهد بود و در عین حال از امنیت بالای شبکه اصلی کاردانو نیز بهره مند است.

نظرسنجی نشان می‌دهد: ۹۰ درصد از آمریکایی‌ها قصد خرید کریپتو دارند

همزمان با ریزش شدید قیمت رمزارزها، عده‌ایی اعتقاد دارند که این بهترین فرصت برای ورود و خرید ارز دیجیتال است. بانک آمریکا Bank of America در تازه‌ترین نظرسنجی خود با این نتیجه مواجه شد که بیش از ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند در سال ۲۰۲۲ رمزارز بخرند. در این پژوهش ۱۰۰۰ نفر از ابتدای ماه ژوئن مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

افزایش دوبرابری تعداد کاربران کریپتو در کانادا

تنها در سال ۲۰۲۱ تعداد کانادایی‌هایی که صاحب رمزارز هستند بیش از دو برابر افزایش داشته است. بنا به گزارش بانک کانادا، تعداد شهروندانی که مالک رمزارز هستند در سال ۲۰۲۱ به ۱۳ درصد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ یک رشد بیش از دو برابر را نشان می‌دهد. همین گزارش می‌افزاید که علت اصلی که موجب شده تا پذیرش بیت‌کوین در کانادا فراگیرتر نشود، نوسان شدید قیمت رمزارزهاست.

شهردار نیویورک خواهان رفع محدودیت دوساله ماین بیت‌کوین در این ایالت شد

اریک آدامز، شهردار طرفدار کریپتوی نیویورک، از فرماندار نیویورک کتی هوکول خواسته تا قانون ممنوعیت دو ساله استخراج رمزارزهای با سازوکار اثبات سهام را وتو کند. سازوکار اثبات کار که روش استخراج بیت کوین هم هست، نیاز به مصرف برق دارد و همین موضوع مورد مخالفت طرفداران حمایت از محیط زیست است. این قانون ایالتی ده روز پیش به تصویب رسیده و فرماندار قادر است تا آن را وتو کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.