اخبار ارز دیجیتال

سخنگوی صنعت برق: استخراج‌کنندگان غیر مجاز ارزهای دیجیتال باید خسارت پرداخت کنند

سخنگوی صنعت برق: استخراج‌کنندگان غیر مجاز ارزهای دیجیتال باید خسارت وارد شده به شبکه را پرداخت کنند.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای که با خبرنگار اقتصادی ایرنا داشت بیان کرد: تعرفه بسیار ارزان برق  یکی از مشکلاتی است که در کشور ما وجود دارد و کسانی که به قصد استخراج ارزهای دیجیتال به صورت غیر مجاز از برق استفاده می‌کنند، در صورت شناسایی باید خسارت وارده به شبکه برق را پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود: تعرفه ارزان برق از یک طرف و رشد قیمت ارزهای دیجیتال از طرف دیگر سبب شده است استخراج کنندگان با صرف هزینه کم به سود خوبی دست پیدا کنند و افراد بسیار زیادی جذب این حوزه شوند. رجبی مشهدی گفت: البته در این بین کسانی هم هستند که قصد دارند به صورت غیر مجاز در این عرصه فعالیت کرده و از برق ارزان برای استخراج ارز مجازی سو استفاده کنند. وی همچنین بیان کرد:

شرکت توانیر به منظور پیشگیری از این سواستفاده‌ها دو راهکار تدوین کرده و مجوزهای لازم برای اجرایی کردن آن‌ها را نیز از وزارت نیرو اخذ کرده است.

ارز دیجیتال
پرداختد خسارت توسط استخراج کنندگان غیر مجاز

سخنگوی صنعت برق گفت: به زودی یکی از این دو راهکار برای اجرا به شرکت‌های توزیع ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی در صورت شناسایی افراد سواستفاده کننده از برق، خسارت وارد شده توسط آن‌ها به شبکه برآورد شده و اخذ خواهد شد. به این ترتیب می‌توان از فعالیت افراد غیر مجاز جلوگیری به عمل آوره و آن‌ها را به استفاده مجاز از برق تشویق کرد.

«همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو سال گذشته با اشاره به مصرف 72 هزار کیلو واتی برق برای استخراج هر واحد بیت کوین بیان کرد: برای تولید هر واحد از این نوع ارز مجازی، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک، برق استفاده می شود که ادامه چنین روندی خطرناک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا