اخبار ارز دیجیتال

سولانا پیشتاز آلتکوین‌ها بعد از بازآزمایی خط حمایت ۱۵۰ دلاری

کازموس همچنان به روند صعودی خود برای ثبت رکورد‌های تاریخی قیمت ادامه می‌دهد و گاوها همچنان منتظر عبور آن به بالاتر از ۴۰ دلار هستند.

اغلب آلتکوین‌ها تحت تاثیر اصلاح روز دوشنبه هستند، علی‌الخصوص که بیت‌کوین گذاری به کمتر از ۴۴ هزار دلار هم داشت. با این‌ حال سولانا و چند آلتکوین خاص همچنان به روند ثبت کندل‌های سبز ادامه دادند و سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند.

همزمان با قرمز شدن کندل‌های اکثر کوین‌های بازار، بسیاری از سرمایه‌گذاران از فرصت استفاده کرده و شروع به خرید در کف کردند که در نهایت منجر به بهبود وضع بازار در روز چهارشنبه شد. بیت‌کوین هم از خط ۴۵ هزار دلار بالاتر رفت و هم اکنون یک موقعیت لرزان و ناپایدار در محدوده ۴۷ هزار دلار دارد.

همزمان با این اتفاق در روز سه‌شنبه، سولانا رشد ۷ درصدی را شاهد بود و به قیمت ۱۶۷ دلار رسید. همچنین کازموس با ثبت یک رشد تقریبا ۱۲ درصدی به بالاتر از ۳۶ دلار صعود کرد. توکن‌های دیگری که عملکرد نسبتا خوبی در روز سه‌شنبه داشتند اولانچ، کوانت و تزوس بودند.

سولانا

سولانا (Solana) روز دو‌شنبه محدوه حمایت ۱۵۰ دلار را حفظ کرد و روز سه‌شنبه هم به کمتر از ۱۵۲ دلار تنزل نکرد. این اصلاح شدید پس از اوج قیمتی سولانا در ۲۱۶ دلار بود. این توکن قرارداد هوشمند یک غول غیرقابل کنترل جذاب است که باید مدام رصد شود چرا که به سرمایه‌گذاران خود فرصت می‌دهد تا سرمایه‌ خود را به سرعت چندبرابر کنند.

 با این حال، اصلاح قیمت بیت‌کوین به سولانا هم رحم نکرد و منجر به کاهش سود سرمایه‌گذاران شد.

در همین حال، همانطور که انتظار می‌رفت، سولانا به سرعت ریکاور کرد و حتی در یک مقطع یک صعود مجدد از ۱۵۰ دلار به ۱۶۷ دلار را ثبت کرد.

احتمالا در روز‌های آتی اندیکاتور همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) برای سولانا مجددا به زودی گاوی خواهد شد، علی‌الخصوص اگر خط میانگین متحرک نمایی (EMA) ۱۲ روزه به بالای خط میانگین متحرک نمایی ۲۶ روزه عبور کند. علاوه‌براین، بسته شدن یک کندل ۴ ساعته در خطی بالاتر از خط فیبوناتچی ۵۰ درصد و میانگین حرکت ساده ۵۰ تایی می‌تواند یک تایید باشد که روند صعودی تا قیمت ۱۸۰ دلار ادامه خواهد داشت و حتی منجر به تریگر حرکت تا ۲۰۰ دلار شود.  

اما روی دیگر سکه این است که حرکت نزولی سولانا بنابر فیبوناتچی ۳۸ درصد حمایتی در قیمت ۱۶۲ دلار دارد. حضور در بالای این خط به گاوها زمان کافی می‌دهد تا برای ادامه خط صعودی به ۲۰۰ دلار کسب انرژی کنند. به‌علاوه، این حمایت مانع از این می‌شود که سولانا بار دیگر قیمت ۱۵۰ دلار را تجربه کند.

نمودار قیمت سولانا در مقابل تتر برگرفته از سایت تریدینگ‌ویو

کازموس

کازموس (Cosmos) با نادیده‌گرفتن اصلاح بازار و فشار فروش شاهد ثبت رشد مستدامی در هفته پیش بود. هفته قبل، کازموس تنها اصلاح کوچکی را تجربه کرد و از قیمت ۲۷ دلار و نیم به حدود ۱۷ دلار و نیم رسید.

با این حال این حرکت به کف به سرعت یک رشد ۱۰۲ درصدی را در ادامه داشت و موجب شد تا کازموس به یک رکورد تاریخی قیمت در ۳۸ دلار و ۹۵ سنت رسید. حمایت در ۳۵ دلار تثبیت شده و گاوها مجددا اوضاع را در اختیار گرفته‌اند.

در هنگام نگارش این متن قیمت کازموس در محدوده ۳۷ دلار و نیم سنت معامله می‌شود و خریداران در انتظار عبور قیمت از ۴۰ دلار را دارند. اندیکاتور همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) هم به شدت گاوی است و بسته شدن یک کندل ۴ ساعته در بالای ۴۰ دلار می‌تواند منجر به تریگر حرکت به سمت ۵۰ دلار ‌شود. نمودار شاخص قدرت نسبی (RSI) هم روند گاوی را تایید می‌کند. توجه داشته باشید بازگست به محدوده اشباع خرید نفوذ پرقدرت گاوها بر قیمت را تثبیت خواهد کرد.

نمودار قیمت کازموس (اتم) در مقابل تتر برگرفته از سایت تریدینگ‌ویو

اکسکوینو مسئولیتی نسبت به نظرات ارائه شده در این متن ندارد و تنها با ترجمه آن سعی در افزایش دانش تحلیل کاربران دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا