اخبار ارز دیجیتال

گوگل وارد حوزه توکن‌های غیرمثلی می‌شود

شرکت خدمات پردازش ابری گوگل کلود (Google Cloud)، قرار است به‌عنوان اپراتور شبکه فلو (Flow) با غول حوزه ارائه خدمات اینترنتی و شرکت کانادایی دی‌اَپر لبز (Dapper Labs) فعال در حوزه بلا‌ک‌چین و ارزهای دیجیتال، همکاری کند. با چنین ساختارِ مقیاس‌پذیری منابع لازم برای کل اکوسیستم توکن‌های غیرمثلی، بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک‌چین فلو تأمین می‌شود. هدف از این همکاری اضافه کردن و پشتیبانی از محصولات و خدمات نسل سوم وب (Web3)، از جمله بازار توکن‌های غیرمثلی به پلتفرم دی‌اپر لبز است. جانت کندی (Janet Kennedy,)، نایب رئیس شرکت خدمات گوگل کلود آمریکای شمالی (Google Cloud North America)، گفت این همکاری چند ساله به دی‌اَپر کمک می‌کند تا فعالیت خود را از طریق «زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و ایمن» ارائه شده توسط Google گسترش دهد.

گوگل همچنین کار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان Flow را از طریق ادغام آن با نرم‌افزار این شرکت آسان کرده است. همین مسئله باعث ایجاد انگیزه بیشتر در آنها شده تا Google Cloud را در مقابل رقبایی مانند شرکت خدماتی آمازون وب ( Amazon Web Services) انتخاب کنند.

رهام قره گوزلو (Roham Gharegozlou)، مدیرعامل Dapper Labs، اوایل روز سه‌شنبه با استقبال گوگل از بلاک‌چین فلو، این همکاری را تأیید کرد.

بلاک‌چین Dapper’s Flow از برخی از محبوب‌ترین مجموعه‌های توکن‌های غیرمثلی (NFT) در بازار پشتیبانی می‌کند، از جمله NBA Top Shot و CryptoKitties. در فوریه سال جاری، مجموعهNBA Top Shot حدود ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشت. بر اساس نشریه فوربز (Forbes)، این رقم در حال حاضر تقریباً سه برابر شده و به ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است.

مایکل جردن (Michael Jordan) و کوین دورانت (Kevin Durant)، از اسطوره‌های تیم حرفه‌ای بسکتبال NBA با شناخت پتانسیل بلندمدت توکن‌های NFT، به سرمایه‌گذاران دیگر پیوستند تا از بودجه ۳۰۵ میلیون دلاری Dapper در اوایل سال جاری حمایت کنند. در آن زمان ارزش این شرکت ۲.۶ میلیارد دلار بود.

در کمتر از یک سال، توکن‌های غیرمثلی که سهم کوچک و مبهمی در صنعت ارزهای دیجیتال داشت به بازار چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. ماه آگوست برای بازار NFTها ماه رکوردشکنی بود و بر اساس داده‌های به‌دست آمده، در این مدت زمان یک ماهه، فروش این بازار ۲ میلیارد دلار افزایش یافت.

در بخش تجاری نیز، چندین شرکت متمرکز بر توکن‌های غیرمثلی در سال جاری موفق شدند دوره‌های مالی قابل توجهی را به ثبت برسانند. به گزارش سایت کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، شرکت توکن‌های غیرمثلی ریکر (NFT Recur)، پس از پایان دور موفقیت‌آمیز جمع‌آوری سرمایه که توسط دفتر خانواده میلیاردر، استیو کوهن(Steve Cohen) تأیید شد، ارزش خود را به ۳۳۳ میلیون دلار رساند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. میگما خود جان کلود و بچه و نوه ش هم بیان نمی تونند از این واژه ها سر بیارن چه برسه به من پیرزن! کد اقتصادی شرکت هم چندساله به مرحله اخذ توکن رسیده! چه خاکی تو سرم کنم؟! چرا اینقدر تکنولوژی بدو بدو می دووه!؟ عامو زندگی کنید! چه میخاد بشه؟! اینقدر قرص ویتامین نخورید! اینقدر تور تفریحی نرید! این همه بی عدالتی آخرش مجبور میشین تنها هم کارگر بشین هم کارفرما! از ما گفتن! دیگه ماهی نیست که شما یی را شما کند!😥

دکمه بازگشت به بالا