اخبار ارز دیجیتال

دماسنج بازار: صعود قیمت بیت‌کوین و فرود دلار و سکه

این هفته هم بیت کوین به مسیر افزایش قیمت خود ادامه داد، در حالی که قیمت دلار و سکه در ایران همچنان روبه کاهش است.

به گزارش اکسکوینو، داده‌های بازارهای مختلف نشان می‌دهد که قیمت اغلب دارایی‌ها در این هفته کاهش پیدا کرده‌اند. اما بیت‌کوین مانند هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه داده است.

سکه طرح جدید در بازار ایران، این هفته کاهش دو درصدی قیمت را تجربه کرد تا در مجموع یک ماه، قیمت این دارایی نیز کاهش یک درصدی داشته باشد.

دلار هم مثل سکه، روند مثبت را به منفی تغییر داده و این هفته با کاهش یک درصدی قیمت مواجه شد. به‌رغم کاهش قیمت در این هفته، دلار رشد قابل توجهی را در سه ماه گذشته تجربه می‌کند.

بیت‌کوین این هفته روی روند صعودی افتاد. بیت‌کوین هفته گذشته با رسیدن به محدوده 46 هزار دلار، کاهش قیمت چند درصدی را تجربه کرده بود. حالا، پادشاه رمزارزها توانسته دوباره روزهای مثبتی را ثبت کند. افزایش قیمت بیت‌کوین در یک ماه گذشته 7/5 درصد و در سه ماه اخیر حدود 29 درصد بوده است.

بورس تهران که از روزهای قرمز خود فاصله گرفته بود، این هفته منفی شد و کاهش سه درصدی را هفته جاری ثبت کرد. با این حال، همین شاخص در یک ماه گذشته رشد 17 درصدی را تجربه کرده است.

قیمت فولاد هم این هفته 6 درصد و در ماه گذشته هم نزدیک به 12 درصد کاهش داشت.

بازار خودرو هم از این قاعده مستثنی نبود و میانگین قیمت خودروهای داخلی در بازار، بیشتر از 4 درصد کاهش پیدا کرد. اما قیمت خودروهای داخلی همچنان در سه ماه گذشته، رشد قابل توجه 15 درصدی را تجربه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا