پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قی

بیت کوین راه فرار از تورم برای نیمی از سرمایه گذاران آمریکایی

آخرین بررسی‌های شرکت Paxful نشان داده است که مشکلات موجود در سیستم‌های مالی سنتی، بسیاری از مردم را به سمت بیت کوین سوق می‌دهد.

این شرکت نتایج نظر سنجی اخیر خود از شهروندان آمریکایی که دانش عملی مناسبی در مورد ارزهای رمزنگاری شده دارند را منتشر کرده است.  نتایج نشان می‌دهد که پذیرش و مقبولیت بیت کوین توسط سرمایه‌گذارانی که به دنبال جایگزین‌های دیگری برای سیستم مالی سنتی هستند رو به افزایش است.

آینده مقبولیت بیت کوین

نظرسنجی مذکور به منظور درک بهتر آینده از دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این بررسی همچنین پا را فراتر از شمارش تعداد افرادی که دارایی دیجیتال دارند گذاشته و به بررسی عواملی که در مقبولیت بیت کوین تاثیر دارند می‌پردازد، اعتقاد راسخ به آینده مثبت ارزهای دیجیتال را مورد مطالعه قرار داده و  ما را با توانایی بیت کوین برای رفع نقص‌هایی که در سیستم مالی سنتی وجود دارد آشنا می‌کند.

از طرفی رکود اقتصادی فعلی و اثرات بیماری کشنده کووید 19 نیز فضای رشد بیشتری برای صنعت ارزهای رمز نگاری شده فراهم کرده است. بیش از 60 درصد از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی معتقدند که نفوذ ارزهای رمز نگاری شده در سیستم مالی دنیا طی یک دهه آینده کاملا آشکار خواهد شد.

افراد شرکت کننده در این نظرسنجی بر این باورند مواردی همچون پرداخت‌های روزانه، مبارزه با تورم و فساد، ارز دیجیتال بیت کوین را از سایر دارایی‌ها متمایز کرده است.

ارزهای دیجیتال

همچنین بسیاری افراد پرداخت‌های انجام شده در ارزهای دیجیتال را جایگزین بهتری برای نقل و انتقالات پرهزینه و پیچیده سیستم مالی سنتی در نظر می‌گیرند.

مقبولیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کدام کشورها رو به پیشرفت است؟

در این میان، کشورهایی که از بیشترین پتانسیل برای تحقق انقلاب پرداخت برخوردارند به ترتیب عبارتند از ایالات متحده ( 64 درصد )، انگلیس ( 39 درصد )، آسیای جنوب شرقی ( 32 درصد ) و آفریقا ( 22 درصد ).

ما همیشه اعتقاد داشتیم که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین قدرت شکست موانعی را دارند که مانع نابرابری در بازارهای مالی نوظهور شده‌اند و از اینکه این شیوه‌ها در میان ابرقدرت‌های جهان جانی تازه یافته و سرآغاز یک سیستم جدید و بهبود یافته مالی باشند به شدت هیجان زده هستیم. از طرفی پرداخت‌های دیجیتالی به طورز فزاینده مورد توجه کشورهای در حال توسعه نیز قرار گرفته‌اند.

ارزهای دیجیتال

با این حال به نظر می‌رسد کمبود اطلاعات افراد جامعه درباره بیت کوین به مقبولیت بیشتر این ارز دیجیتال لطمه خواهد زد.

بیت کوین

از طرفی سرمایه‌گذاران اشتیاق فراوانی برای استفاده از سایر روش‌های پرداخت داشته و در صددند گزینه‌های جدیدی را کشف کنند. لازم به ذکر است که این نگرش با توجه به وضعیت مالی فعلی جهان تسریع پیدا کرده است.

ارزش ارزهای دیجیتال و بیت کوین در این است که به عنوان یک پول دیجیتال با منبع غیردولتی، ذخیره‌ی محدود، جهانی، غیرقابل تغییر و غیرمتمرکز  می‌توانند همان چیزی باشد که مصرف‌کنندگان مدرن امروزی در این بازار بلاتکلیف به دنبال آن هستند و بانک‌های مرکزی و دولت‌ها نیز ثابت کرده‌اند که به چنین دارایی دیجیتال نیاز شدید دارند و به دنبال بی‌اعتباری آن نیستند.

به عبارت دیگر، اگر یک دولت در بدهی‌های سنگین و قصور غرق شود، بیت‌کوین می‌تواند در این زمینه مزایایی به همراه داشته باشد. اگر تورم باعث شود که دلار ایالات متحده در نهایت ارزش خود را از دست بدهد و به کاغذ بدل شود، نقش بیت کوین پر رنگ تر خواهد شد.

 

منبع: cryptobriefing

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.