بیت‌کوین در روند گاوی
حرکت گاوی بازار موجب صعود همه آلتکوین می‌شود.

جهش قیمت بیت‌کوین تا سطح ۴۶ هزار دلار

روز گذشته در پی ادامه مباحثات سناتورهای آمریکایی در خصوص طرح اصلاحیه مربوط به لایحه زیرساخت دولت بایدن و جزئیات مربوط به اخذ مالیات از رمز ارزها، قیمت بیت‌کوین تا سطح ۴۶ هزار دلار جهش کرد. این بالاترین قیمت مهمترین رمز ارز جهان از تاریخ ۱۶ می است. بیت‌کوین در هفته گذشته با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده و به طور پیوسته در حال جبران نقاط ریزشی خود در سه ماهه گذشته است.

دلایل افزایش قیمت بیت‌کوین در هفته اخیر

پس از گذشت سه ماه طاقت‌فرسا و نه‌چندان امیدوارکننده برای فعالان و معامله‌گران بازار رمز ارزها، قیمت بیت‌کوین با یک جهش بزرگ توانست خود را به بالای سطح ۴۶ هزار دلار رسانده و روند خرسی بازار را تغییر دهد. اما سه عامل بزرگ را می توان در این افزایش قیمت موثر دانست.

حمایت کاخ سفید از عدم اخذ مالیات از ماینرها

یکی از دلایل تعیین‌کننده و موثر و اولین دلیل در خصوص روند صعودی قیمت بیت‌کوین را می‌توان به سیگنال رسیده از واشنگتن و موافقت کاخ سفید با طرح اصلاحیه مالیات رمزارزها دانست. به‌دنبال اعتراض جامعه ارزهای دیجیتال علیه طرح مالیاتی ایالات متحده در خصوص ارزهای دیجیتال، هفته گذشته کاخ سفید در بیانیه‌ای به طور رسمی از طرح اصلاحی لایحه زیرساخت دولت بایدن و اخذ مالیات از رمزارزها برای اعمال معافیت مالیاتی برخی از نهادها حمایت کرد. کاخ سفید اعلام کرده بود قرار است برای ایجاد زیرساخت معاملات ارزهای دیجیتال از فعالان این بازار ۲۸ میلیارد دلار مالیات بگیرد اما در اصلاحیه جدید این طرح، ماینرها و توسعه‌دهندگان از مالیات معاف می‌شوند. حمایت کاخ سفید از طرح اصلاحی جدید به این معناست که علاوه‌بر معافیت مالیاتی استخراج‌کنندگان و فروشندگان کیف‌پول‌های دیجیتال، معافیت‌های جدیدی نیز به این طرح افزوده خواهد شد. یعنی هر نهادی که اعتبار معاملات را اندازه‌گیری می‌کند و موسسات توسعه‌دهنده رمزارزها نیز از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. با این وجود، مجلس سنای امریکا در پی تشکیل جلسه‌ای در روز گذشته (دوشنبه ۹ آگوست) با ۶۸ رای موافق در مقابل ۲۹ رای مخالف، کلیات این لایحه را بدون اعمال تغییرات مورد تایید قرار دادند و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را به روز سه‌شنبه (۱۰ آگوست) موکول کردند. نکته حائز اهمیت این که در صورتی که این لایحه در مجلس سنا به تصویب برسد، همچنان بایستی موافقت مجلس نمایندگان ایالات متحده را نیز دریافت کند تا به عنوان قانون پذیرفته شود که این فرآیند خود فرصتی را در اختیار فعالان حوزه رمزارزها قرار می‌دهد تا نسبت به اصلاح آن امیدوار باشند.

ادامه حمایت از بیت‌کوین بالای ۴۳ هزار دلاری

دلیل دومی که بر افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین بی تاثیر نبوده است حمایت بالا و مستمر از آن در سطح ۴۲ هزار دلار بود. به‌دنبال اصلاح بیت‌کوین و نوسان میان کانال‌های ۳۰‌ هزار و ۴۰‌‌هزار دلار، مهمترین ارز دیجیتال جهان موفق شد با گذشتن از مقاومت ۴۲ هزار دلاری، تقاضای کاربران برای خرید بیت‌کوین را افزایش دهد. با تجربه رشدی ۱۸ درصدی، صعود مجدد بیت‌کوین از ۲۱ جولای آغاز شد و توانست با ثبت ۱۰ روز رشد متوالی ۴۱ درصد رشد کند و بعد از اصلاح ۴ روزه و ۹ درصدی، روند صعودی خود را حفظ کرده و تا ۴۵‌هزار دلار نیز پیشروی کند.

ادامه روند گاوی بازار

صعودی بودن روند قیمت بیت‌کوین در یک ماهه گذشته و به اصطلاح Bull Run بودن آن خود از دلایل مهم دیگر در موفقیت بیت‌کوین به رساندن خود به سطح ۴۶ هزار دلار است. این روند خود تحت تاثیر زیاد احساسات کلی بازار بوده و شاخص ترس و طمع برای اولین بار طی ماه‌های اخیر بر روی طمع قرار گرفته است. طبق اظهار نظر عده زیادی از کارشناسان این حوزه، سایر اندیکاتورها نیز در این مدت تغییر قطعی در بازار را نشان می‌داده‌اند وگاوها روزهای سبز رنگ بیشتر و بیشتری را در هفته‌های اخیر شاهد بوده‌اند. همچنین داده‌های به‌دست آمده از سایت تحلیلی گلس‌نود (GlassNode) نشان داده در روزهای اخیر تعداد بیت‌‌کوین‌هایی که در اختیار هولدرهای قدرتمند بوده افزایش یافته است. بر اساس شاخص موجودی غیرنقدی (Illiquid Supply) دارایی این هولدرها به بالاترین سطح خود رسیده بود که حاکی از نوسان صعودی قیمت بیت‌کوین بوده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.