سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
ویژگی‌های دلار دیجیتال از زبان کارمندان بانک مرکزی کانادا

ویژگی‌های دلار دیجیتال از زبان کارمندان بانک مرکزی کانادا

کارشناسان بانک مرکزی کانادا برنامه‌های خود را درباره نحوه عرضه دلار دیجیتال برای شهروندان کانادایی اعلام کرده‌اند.

طبق گفته کارکنان بانک مرکزی کانادا، دلار دیجیتال این کشور باید برخی ویژگی‌های اسکناس‌های سنتی مثل دسترسی بسیار آسان را داشته باشد.

کارشناسان بانک مرکزی کانادا طی یادداشتی از برخی اهداف ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور پرده برداشتند. لازم به ذکر است این نوشته توسط کارمندان و تحلیلگران این بانک مرکزی منتشر شده و شورای مدیریت هیچ ادعایی نسبت به آن ندارد. بنابراین موارد ذکر شده در این یادداشت لزوما دیدگاه بانک مرکزی کانادا را بیان نمی‌کند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی
دلار ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا

این گروه از متخصصان معتقدند ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی ( CBDC ) برای مورد استفاده قرار گرفتن توسط کل جامعه، باید از جهاتی شبیه به اسکناس‌های رایج و فیزیکی فعلی باشند. ارزهای دیجیتال ارائه شده توسط بانک‌های مرکزی باید در اجتماعات شهری، روستایی و حتی در مناطق دور افتاده برای تمامی افراد جامعه اعم از کسانی که حساب بانکی دارند یا فاقد آن هستند، در دسترس بوده و قابلیت استفاده توسط همه افراد حتی نابینایان و افراد کم بینا را نیز داشته باشند. در این یادداشت آمده است:

ارزهای دیجیتال مخصوص بانک‌های مرکزی باید به اندازه پول‌های نقد در دسترس باشند.

پول دیجیتال و نیاز افراد جامعه

همچنین متخصصین بانک مرکزی در ادامه اظهار داشتند، ارز دیجیتال بانک‌ مرکزی باید با افزایش ویژگی‌های کاربردی خود، شرایطی را فراهم کند که شهروندان کانادایی بتوانند در صورت عدم دسترسی به اینترنت و تلفن هوشمند از آن‌ها استفاده کنند. این ارزها باید قابلیت استفاده در مناطقی که پوشش شبکه اینترنتی ضعیفی دارند و یا هنگام قطع برق را نیز داشته باشند.

بانک مرکزی کانادا به عنوان اولین قدم برای توسعه دلار دیجیتالی پیشنهادی، به دنبال درک نیازهای شهروندان خود از طریق رایزنی‌های گسترده، گزینه‌های مختلف طراحی را بررسی کرده و نمونه اولیه را قبل از عرضه اصلی منتشر خواهد کرد.

دسترسی آسان جهانی به ارزهای بانک مرکزی

برای افزایش هر چه بیشتر قابلیت‌های کاربردی ارز دیجیتال مخصوص بانک‌ مرکزی، این بانک قصد دارد از یک دستگاه با دسترسی مقرون به صرفه جهانی کمک بگیرد. کارت‌های UAD می‌توانند عناصر بصری و امنیتی را با اسکناس‌های بانکی ترکیب کنند که این موضوع با افزایش اعتماد در سیستم ارز دیجیتال مخصوص بانک‌های مرکزی، امنیت افراد در مقابل دستگاه‌های جعلی را تامین خواهد کرد.

ابعاد کارت‌های UAD پیشنهادی می‌تواند به اندازه یک کارت بدهی یا اعتباری باشد و  به راحتی در کیف پول افراد قرار بگیرد. کارشناسان این امر خاطرنشان می‌کنند که یک کارت UAD امکان استفاده از دارایی‌های افراد را در هر جا و بدون نیاز به یک شبکه متمرکز برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. چنین دستگاه‌هایی باید از پتانسیل دسترسی بالقوه به منابع طبیعی انرژی مانند نور خورشید هم بهره‌مند باشند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.