برتری 70 برابری نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین نسبت به پنج شاخص بزرگ سنتی

برتری 70 برابری نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین نسبت به پنج شاخص بزرگ سنتی

تحلیلگر داده، جاستیناس بالتروسایتیس (Justinas Baltrusaitis)، اظهار داشت که نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین (ROI) از سال 2015 تا 2020  بسیار بیشتر از سایر بازار‌های سنتی بوده است.

نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین از سال 2015 حدود 3,500 درصد برآورد شده که نسبت به پنج شاخص سهام سنتی، 70 برابر بیشتر است. بالتروسایتیس اذعان داشت:

از 26 ژوئن 2015 (5 تیر 94) طی یک دوره پنج ساله، نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین هفتاد برابر بیشتر از شاخص سهام‌های بزرگی چون بورس اوراق بها‌دار فایننشال تایمز (Financial Times)، نزدک (NASDAQ)، نیکی (Nikkei)، اس‌اند‌پی 500 (S&P 500) و داو ­جونز (Dow Jones) است.

بیت کوین، رتبه اول در میزان نرخ بازگشت سرمایه

در طول این مدت، میزان نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین 3,456.98 درصد بوده است. در ژوئن سال 2015 قیمت بیت کوین 257.06 دلار بود که این رقم در 26 ژوئن سال جاری به 9,143.58 دلار رسید. در حالی که متوسط نرخ بازگشت سرمایه برای شاخص‌های سنتی یاد شده، 49.27 درصد بوده است.

مقایسه میزان نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین با شاخص‌های بزرگ در پنج سال اخیر

نرخ بازگشت سرمایه
نرخ بازگشت سرمایه

میزان بازگشت سرمایه هودلر‌های (HODLers) بیت کوین از طریق مقایسه قیمت خرید این ارز در زمان مشخص با قیمت فعلی محاسبه می‌شود. (هودلر کسی است که رمز ارز خریداری شده را به امید افزایش قیمت نگهداری می‌کند)

هودلر‌هایی که پیش از دسامبر 2017 و رشد بی‌سابقه قیمت اقدام به خرید بیت کوین کردند، تا به حال به سود هنگفتی دست یافته‌اند.

دلیل سود‌دهی بیت کوین چیست؟

بالتروسایتیس بر این باور است که تفاوت در نرخ بازگشت سرمایه، احتمالاً ناشی از مقررات بهبود‌یافته بیت کوین است. فرایند ارتقا این قوانین در سال‌های بین 2015 و 2020 با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو شد.

علاوه بر سقوط بازار‌های سنتی، احتمالاً همه‌گیری ویروس کرونا نیز باعث شد که بسیاری بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ثروت جایگزین بدانند.

طی سال‌های گذشته، شهرت بیت کوین افزایش یافته و وضعیت بکر این رمز ارز­ به طور گسترده‌ای تحت تاثیر نرخ بازگشت سرمایه آن بوده است. علی رغم ریسک بالای سرمایه‌گذاری در رمز ارز‌ها، بیت کوین بازدهی قابل توجهی داشته است. ارزش رمز ارز‌ها با نوسانات زیادی همراه است. در نتیجه، احتمال این که سرمایه‌گذاران حتی بیشتر از سرمایه اصلی خود متضرر شوند نیز وجود دارد.

در نگاه برخی تحلیلگران، بیت کوین تا قدری با برخی بازار‌های سنتی مانند اس‌اند‌پی 500 همبستگی دارد. هر گونه سقوط در بازار‌های سنتی ممکن است روی بازار رمز ارز نیز تاثیر بگذارد و منجر به افت ارز‌های دیجیتال شود. (مثل سقوط ماه مارس)

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید .

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.