بیت کوین یا طلا

کلاهبرداری 2.8 میلیارد دلاری شمش‌های جعلی، مهر تایید دیگری بر برتری بیت کوین

یک خبررسانی چینی به اسم کاشن (Caixin) در تاریخ  29 ژوئن (9 تیر) گزارش داد، قرارداد­های وام بین سازمان­های اقتصادی چینی و شرکت طلافروشی ووهان کینگولد (wuhan kingold jewerly)، به دلیل مشخص شدن طلای وثیقه‌ای تقلبی از هم پاشید. گفته می­‌شود این شمش‌­ها فلز مسی با روکش طلا هستند.

کاشن اعلام کرد، تعدادی از شمش‌­های این معامله از جنس فلز مس بوده‌­­اند. این اقدام سبب متضرر شدن شرکت­های وام دهنده شد. به این ترتیب وام دهندگان نیز باقی مانده وام 16 میلیارد یوانی را بخاطر شمش‌­های جعلی پرداخت نکردند.

این نمونه، فقط یکی از ورشکستگی‌های یک نهاد بزرگ است. چندی پیش کوین تلگراف (cointelegraph) نیز امکان وجود شمش‌­های جعلی در بانک‌های مرکزی بزرگ جهان را اعلام کرد.

آشکار شدن هویت طرفین معامله در بازار طلا، یکی از عللی است که طرفداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال را از سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها بازمی‌دارد.

همچنین طبق نظر سنجی انجام شده توسط متی گرینسپن (mati greenspan)، ارز دیجیتال بیت کوین اولین گزینه‌ افراد برای سرمایه­‌گذاری به شمار می­اید.42 درصد از 2,300 شرکت کننده در این نظرسنجی به بیت کوین رای دادند و به این ترتیب طلا در جایگاه دوم سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

پس از انتشار این مطلب پیتر شیف (Peter Schiff) که طرفدار سرسخت طلا و مخالف شدید بیت کوین است، در صفحه توییتر خود نوشت:

این خبر نشان دهنده میزان توهم طرفداران بیت کوین است. همانطور که می‌دانید، قیمت کنونی بیت کوین فاصله بسیار زیادی با بالاترین رقم ثبت شده برای قیمت این ارز دیجیتال دارد و این موضوع در شاخص داو جونز یا طلا صدق نمی‌کند، با این حال طرفداران سرسخت بیت کوین همچنان امید به افزایش قیمت این ارز دیجیتال و ثبت رکورد جدید برای آن دارند! «امید» هیچوقت استراتژی خوبی برای سرمایه­گذاری نیست.

بیت کوین در مقابل شمش‌های جعلی
بیت کوین در مقابل طلا

بیت کوین را نمی‌شود جعل کرد

دیدگاه شیف در رابطه با بیت کوین موضوع جدیدی نیست، وی پیش از این نیز بار­ها انتقاد‌های شدیدی نسبت به این ارز دیجیتال ارائه داده است. اما جالب اینجاست که طرفداران بیت کوین هرگز تحت تاثیر دیدگاه‌های شیف قرار نگرفته‌اند.

هفته گذشته، مکس کایسر (Max keiser) میزبان محبوب برنامه تلویزیونی (RT Show)، با اطمینان کامل اعلام کرد که اگر قیمت بیت کوین به 50,000 دلار برسد، شیف اولین “خرید بزرگ” خود را انجام خواهد داد.

در همین راستا رابرت بریدلاو (Robert Breedlove)، مدیرعامل پارالاکس دیجیتال (Parallax Digital) نوشت: علاوه بر اینکه قابلیت‌های مقیاس‌پذیری، حمل و نقل آسان، ماندگاری و شفافیت بیت کوین از جمله برتری‌های این ارز دیجیتال نسبت به طلا به شمار می‌روند، بیت کوین ذخایر قابل استخراج کمتری نسبت به طلا دارد. همچنین محافظت از بیت کوین نسبت به طلا بسیار ارزان‌تر بوده و از امنیت فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است.

وی افزود:

برای من سوال است که بازار آزاد، کدام یک را انتخاب می­کند؟

( بازار آزاد در حقیقت بازاری است که در آن قیمت یک کالا یا خدمت، از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، نه از طریق سیاستگذاری دولتی )

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.