تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

جی­‌پی مورگان ؛ ماینر­ها در آستانه توقف استخراج

جی‌پی مورگان ؛ ماینر ها در آستانه توقف استخراج

J.P Morgan یک بانک و موسسه سرویس­‌های اقتصادی که در نیویورک واقع شده و این روز­ها بسیار خبرساز شده می‌­گوید قیمت بیت کوین حتی به پای هزینه‌­های ماینینگ آن هم نمی‌­رسد!

حتی اگر این گفته صحیح باشد، این مشکل دامن­‌گیر شرکت‌­های ماینینگ با مقیاس بالاست؛ زیرا نیاز به سرمایه­ گذاری عظیم برای استخراج اسِت­‌های دیجیتال دارد اما تولید­کنندگان خرد به هیچ وجه با این مسئله مواجه نیستند.

 بیت کوین یک ارز هزینه بر

در زمان نگارش این نوشته، قیمت بیت کوین در حدود 3,599.31 $ است و این درحالیست که این موسسه می­‌گوید قیمت استخراج یک بیت کوین 4060 دلار است. اما باید توجه داشت این مسئله برای افراد با مقیاس کوچک‌تر و مزرعه­‌های استخراج در کشور­های ارزان قیمت نظیر چین آنقدر مهم محسوب نمی‌­شود.

“افت قیمت از 6.500$ به زیر 4000$ در ماه اکتبر (مهر) اکنون موجب ضرر­های گسترده برای تمامی ماینر­ها به جز چینی‌­ها (و ایرانی‌ها) شده است.”

هزینه استخراج وابسته به بهای الکتریسیته

به­‌علاوه، برق مهم‌­ترین شاخصه هزینه‌­ها برای ماینر­هاست. سخت افزار پیچیده و پردازش بالای دستگاه‌­های استخراج این عرصه را در تنگنا قرار می­‌دهد. این مسئله برای کشور­های گران، ماینر­ها را در شرایط اسف­‌بار و منتهی به استخراج با مقیاس پایین‌­تر نموده است.

چالش استفاده از بیت کوین برای پرداخت

به عقیده جی­پی مورگان انتخاب بیت کوین به عنوان یک راه حل پرداختی یک تیغ دو لبه و تقریبا غیرممکن است. مقام رسمی این شرکت همچنین اضافه می‌­کند موسسات اقتصادی طی 6 ماه گذشته کم‌ترین میزان سرمایه گذاری در ارز­های دیجیتال را داشته‌­اند. این روی­‌برگرداندن نیز به علت افت شدید قیمت بیت کوین (و به تبع آن دیگر است­‌ها) و استفاده از آن برای عملیات غیرقانونی است.

برخلاف این عقاید، مدیرعامل شرکت Circle که یک شرکت واسطه پرداخت P2P ارز­های فیات است باور دارد میزان دگرگونی کریپتوکارنسی­‌ها بار­ها بیشتر از تاثیرگزاری اینترنت است. به گفته او جامعه برای حیات در عصر دیجیتال نیاز به کریپتو دارد با این تفاوت که دارای زیرساخت انعطاف پذیر، ضدضربه و غیرمتمرکز می­‌باشد.

نظر شما در این باره چیست ؟ آیا اقتصاد آزاد و مبادلات جهانی بدون دخالت سیاست ها و دولت ها لازمه ی دنیای آزاد امروزی نیست؟!

منبع: btcnn

همچنین در این باره بخوانید :

درآمد دلاری داشته باشیم ؛ ایران مقصد اول ماینرهای جهان !

تا اتمام استخراج ۱۲۰ سال باقیست!

جذب سرمایه در بازار ارز دیجیتال با استفاده از استخرهای استخراج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا