خرید و فروش ارز دیجیتال

کدام روز هفته برای خرید بیت کوین مناسب‌تر است؟

هفته جاری قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به یک رکورد جدید طی دو ماه اخیر دست یافت. افزایش 27 درصدی قیمت بیت کوین از شروع سال جاری میلادی، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به این حوزه جلب کرده است. از آنجایی که معامله ارزهای دیجیتال در هر روز و هر ساعتی از هفته امکان پذیر است، شاید این سوال برای اکثر سرمایه‌گذاران به وجود بیاید که بهترین زمان خرید رمز ارزها چه زمانی است و آیا تفاوتی بین روزهای هفته برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد یا خیر.

خرید ارز دیجیتال

شاید ایده تفاوت خرید و فروش یک دارایی در روزهای مختلف هفته، از بازار‌های سنتی سهام تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار بازارهای سنتی، مشخص شده است که بازده سهام به طور متوسط در روزهای دوشنبه منفی است. بسیاری از فعالان بورس این پدیده را اثر آخر هفته می‌نامند. به دلیل اینکه بازار بورس طی روزهای تعطیل آخر هفته بسته است، اثرات آن بر روی یک سهم خاص هنگام شروع بازار و روز دوشنبه محسوس‌تر خواهد بود. ولی با اینکه بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین به صورت شبانه روزی و در کل روزهای هفته باز است، آیا این روز هفته می‌تواند تاثیر به خصوصی روی قیمت این رمز ارز داشته باشد؟

روند حرکت قیمت هفتگی بیت کوین در سال 2019

تحلیل داده‌های مربوط به قیمت بیت کوین طی بازه زمانی ابتدای سال 2019 تا 13 ژانویه 2020 حاکی از آن است که روزهای جمعه بالاترین میانگین بازده را بین سایر روزهای هفته دارد. در مقابل بازده منفی تنها در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه مشاهده می‌شود. با نگاهی به نمودار بازده  بیت کوین در طولانی مدت می‌بینیم که سرمایه گذاران این رمز ارز  در روزهای دوشنبه‌ بهترین بازده متوسط را از بین کل روزهای هفته ( 0.54 درصد ) دریافت کرده‌اند.

از طرفی به نظر می‌رسد روزهای پنجشنبه و چهارشنبه به ترتیب با بازده متوسط -0.09 و -0.23 درصد از جمله بدترین روزهای هفته برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین به شمار می‌روند.

فروش ارز دیجیتال

با توجه به نمودار بازده قیمت یک ساله بیت کوین، روز دوشنبه تنها روزی در هفته است که با استفاده از مدل‌های رگرسیون به بازده مناسبی دست پیدا کرده است و  ارز دیجیتال بیت کوین بر خلاف بازارهای سنتی سهام در روزهای دوشنبه میانگین بازدهی مثبتی از خود نشان می‌دهد.

خرید و فروش بیت کوین در سال 2017

طبیعی است که نمی‌توان انفجار قیمت بیت کوین در سال 2017 و چگونگی تاثیرگذاری آن بر بازده متوسط را نادیده گرفت. با چشم پوشی از آن سال، متوجه می‌شویم که هنوز هم روزهای دوشنبه و به دنبال آن پنجشنبه به ترتیب با میانگین بازده 1.5 و 0.55  درصدی، بالاترین میانگین بازده را از میان سایر روزهای هفته داشته‌اند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

با این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که ویژگی منحصر به فرد بیت کوین، رفتار متمایز آن با بورس ‌های سنتی است و در بازه‌های زمانی طولانی روزهای دوشنبه در تاریخ معاملات این ارز دیجیتال بیشترین بازده سود را در بر داشته است. این در حالی است که بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، در روزهای جمعه هم بازده مناسبی داشته است.

بیت کوین و هودلرها

جالب است بدانید که طبق گزارشات کوین تلگراف، ارز دیجیتال بیت کوین در 94  درصد روزها برای هودلرها سودآوری داشته است.

هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن گرفته شده است و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن بیت کوین  به جای فروختن آن است. البته امروزه فقط برای بیت کوین استفاده نمی شود و تبدیل به یک اصطلاح برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار شده است. کاربران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر ترس نشوند.

به تازگی هودلر (HODLER)  هم کاربرد زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و به دنبال خرید و فروش لحظه ای (ترید) نیستند، خود را هودلر معرفی می کنند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.