پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خرید و فروش بیت کوین

بی‌ثباتی قیمت بیت کوین و عدم پیشرفت آن

مجموعه بانک‌های سوئیس: بی‌ثباتی قیمت بیت کوین باعث عدم پیشرفت و همگانی‎تر شدن آن شده است.

خرید و فروش بیت کوین

روند پیشرفت و همگانی‌ شدن بیت کوین

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش خود با شرایط و وضعیت‌‏های مختلفی رو به رو شده و با عکس العمل‌‏های مختلف و متفاوتی را در برخورد با خود تجربه نموده‌‏اند. در این بین تعداد نگرش‌‏ها و برخوردهای منفی و مخالف به مراتب بیش‏تر بوده و اکثر این مخالفت‌‏ها نیز توسط دولت‏‌ها و بانک‏‌های مرکزی نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شکل گرفته است.

در این بین این بانک‏‌ها و دولت‏‌ها هستند که می‏‌توانند تأثیر بسیاری در روند پیشرفت و همگانی‌‏تر شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند که تا به این حال مخالفت بانک‌‏ها و دولت‏‌ها با ارزهای دیجیتال به صورت جدی ادامه داشته و گویا تا مدت زمانی دیگر نیز شاهد ادامه‌‏ی مخالفت‌‏های به عمل آمده، خواهیم بود. ولی چرا بانک‌‏ها و بسیاری از دولت‌‏ها به مخالفت با استفاده و همگانی‌‏تر شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، می‌‏پردازند و چه دلایلی باعث عدم اعتماد آن‌‏ها نسبت به این تکنولوژی نوین می‌‏شود.

بانک‌‏ها همواره به دنبال ثبات هستند.

کارشناسان زیادی در این زمینه به اظهار نظر پرداخته و شرایط موجود را تحلیل نموده‌‏اند که در یکی از آخرین این اظهار نظرها، هیئت مجموعه‌‏ی بانک‏‌های سوئیس که از اعتبار قابل توجهی در بین بانک‌‏های سایر کشورها برخوردار هستند، نسبت به وضعیت استفاده و آینده‌‏ی ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین به اظهار نظر پرداخته‌‏اند. ایشان اعتقاد دارند که بانک‌‏ها همواره به دنبال ثبات هستند و به نظر آن‏‌ها یک اقتصاد همیشه باید در شرایط ثبات شکل بگیرد و سپس به راه پیشرفتش ادامه دهد.

در واقع این اعتقاد را دارند که اگر در پیاده سازی یک اقتصاد، خبری از ثبات نباشد، در این صورت هیچ گونه امیدی نسبت به موفقیت آن اقتصاد نخواهد بود که بنا به گفته‏‌ی آن‏‌ها، این شرایط  تماماً برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال صادق بوده و این بزرگ‏ترین دلیل مخالفت‏، بانک‌‏ها و دولت‏‌ها نسبت به گسترش استفاده و افزایش سرمایه‏‌گذاری در حیطه‌‏ی بیت کوین بوده است.

تغییر و نوسان پیوسته قیمت ارز دیجیتال

این در حالی است که قیمت بیت کوین و در نتیجه‌‏ی آن قیمت سایر ارزهای دیجیتال به صورت پیوسته‌‏ای در حالت تغییر و نوسان بوده و قیمت این ارزها در یک هفته، تفاوت بسیار زیادی با قیمت آن‏‌ها در یک هفته‏‌ی بعد دارد. به نظر کارشناسان اقتصادی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید به دنبال راهی برای ثبات قیمت خود باشند و گرنه اگر این شرایط ادامه‎دار باشد، شاهد ادامه‏‌ی مخالفت قدرت‌‏های اقتصادی با وارد شدن در عرصه‎ی ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

برخی دیگر از کارشناسان نیز این اعتقاد را دارند که ارز دیجیتال در یک بازه‌‏ی زمانی کوتاهی شکل گرفته و حیات خود را ادامه می‏‌دهند و برای این که بتوانند به یک ثبات نسبی قیمت دست یابند، نیاز است که مدت زمان قابل توجهی سپری شود و سپس نسبت به برقراری ثبات در بازار ارز دیجیتال امیدوار بود و در واقع این نظر را دارند که در گذر زمان این بازار به یک شرایط ثبات خواهد رسید و لذا در شرایط فعلی بسیار بعید به نظر می‌‏رسد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از حمایت و پشتیبانی بانک‌‏ها و دولت‌‏های قدرتمند اقتصادی بهره‏‌مند شوند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.