سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از ۵ آلت‌کوینی که معتقده تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌تونن رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشند؛ رونمایی کرده. ما هم در پادکست امروز رادیو اکسکوینو، این رمزارزهای مستعد رشد رو معرفی کردیم.

پادکست امروز را بشنوید:

یه اتفاق معمول در دنیای کریپتو اینه که خیلی از اینفلوئنسرها و تریدرها در  یوتیوب و توئیتر فهرست‌های پیشنهادی ارائه میدن. به اعتقاد اونا، آلتکوین‌های لیست شده در این فهرست‌ها، میتونن در آینده نزدیک رشد خیره‌کننده‌ایی داشته باشن. در اپیزود 120 م به فهرست لارک دیویس پرداختیم و امروز میریم سراغ یه لیست جذاب دیگه.

اکسکوینویی‌ها سلام عصر شنبه 13 م آذر ماهتون بخیر من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 121م  از پادکست رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره.

 تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب در حوزه رمز ارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو را در اختیار مخاطبانمون قرا بدیم. پس، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

راستی، اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل‌های مورد استفاده تریدرها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل کست‌باکس و ناملیک دنبال کنید.

چهارشنبه دهم آذر اولین روز ماه دسامبر بود. در اپیزود قبل گفتیم لارک دیویس پنج پروژه را به ما پیشنهاد داده تا در آخرین ماه سال جاری میلادی حواسمون بهشون باشه و در اولین فرصت در اونها سرمایه‌گذاری کنیم.

امروز به سراغ فهرست منتشر شده توسط تایلر سوپ که کانال یوتیوبی اش ۲۹۸ هزار و در توئیتر بیش از 43000 نفر فالوئر داره میریم. تایلر پنج آلتکوین رو معرفی کرده و معتقده این پنج تا تا پایان سال ۲۰۲۱ میتونن رشدهای خیره‌کننده‌ای ثبت کنن.

اولمپس دائو

اولین پروژه‌ایی که در این فهرست اومده اولمپس دائو (Olympus DAO)‌ هست. توکن این پروژه با نماد OHM  در بین اهالی کریپتو معرفه به اوهم. درصد عملکرد سالانه بالای این توکن که بیش از ۷۰۰۰ درصد هست باعث شده تا کسایی که این توکن را خریدن بیشتر به هودلش تمایل داشته باشن.

 به اعتقاده تایلر این پروژه یه انقلاب بزرگ در دیفای یا خدمات مالی غیر متمرکز هست. اوهم بیشترین تعداد فورک را در یک سال داشته و میزان ارتقای که این شبکه داشته فقط میتونه با سه پروژه بزرگ کریپتو مقایسه بشه: بیت‌کوین، اتریوم و یونی‌سوآپ. تایلر میگه این خودش یه تایید بزرگ هست که اوهم یه پروژه خاص هست.

گفته میشه سرمایه‌گذارای بزرگی مثل مارک کیوبن (Mark Cuban) هم جذب این پروژه شدن و خود کیوبن در ماه جولای این توکن را خرید و استیک کرده.

بنابر اطلاعات سایت کوین‌گکو (coingecko)، عرضه کل این توکن شش میلیون و ۸۳ هزار و ۵۲۵ هست. طبق همین منبع، عرضه در گردش این توکن ۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۲۵ هست. قیمت هر توکن اوهم در زمان نگارش این متن در حدود 580 دلار  هست.

کلایما دائو

 پروژه دومی که تایلر معرفی کرده اسمش کلایما دائو (KlimaDAO)‌ هست. این پروژه یه فعالیت زیست محیطی هست که اومده بر بستر بلاک‌چین سوار شده و با هدف از بین بردن اثرات مخرب آلودگی‌های کربنی به وجود آمده.

طبق اطلاعات سایت کوین‌گکو، قیمت توکن این پروژه با نماد (KLIMA) یا همون کلایما در زمان نگارش این متن در حدود 618 دلار هست. همین منبع میگه عرضه کل این توکن ۷۰۰ هزار ۲۲۲ هست و همه این عرضه، الان در گردش هست.

 این توکن بر روی بلاک‌چین پالیگان تعریف شده و یه هارد فورک از پروژه اوهم هست. تمرکز این پروژه بر روی حجم گاز کربنی تولید شده در جهان هست و این گاز را توکنایز میکنه.

 تایلر میگه کلایما موفق شده تا در مدت کوتاهی حجم زیادی از کربن را جمع‌ کرده و الان بیش از ۱۱ میلیون تن کربن در خزانه خودش داره که ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار داره.   

تایلر میگه درصد عملکرد سالانه این توکن باورنکردنی هست و در حدود ۳۹ هزار درصد هست.

رن

پروژه سومی که تایلر معتقده میتونه درآمد زیادی برای سرمایه‌گذارا بیاره و پتانسیل بالایی داره پروژه پروتکل باز رن (REN) هست.

این پروژه روی اینترآپرآبلیتی (interoperability) یا همون هم‌تراکنش‌پذیری بین زنجیره‌های مختلف تمرکز کرده. توکن این پروژه هم یه توکن ایی‌آر‌سی بیست با همون اسم رن و نماد REN هست.

هدف رن اینه که دارایی‌های محبوبی مثل بیت‌کوین و زی‌کش را وارد بلاک‌چین‌هایی مثل اتریوم بکنه تا امکان استفاده از اونها در یه اکوسیستم دیفای مالتی‌چین یا چندزنجیره‌ایی فراهم بشه. ماکسیسم عرضه این توکن ۱ میلیارد رن هست و تمام این عرضه الان در گردش هست.

این پروژه اخیرا اعلام کرده که خدمات میزبان به میزبان یا همون هاست تو‌ هاست (Host2Host) را به پروتکل خودش اضافه کرده. این به ین معنیه که ماشین مجازی رن میتونه به عنوان پلی بین کوین‌ها و توکن‌های بومی در بین زنجیره‌های عمل کنه که خودش اونا را ساپورت یا پشتیبانی میکنه.

 یعنی میتونه به عنوان یه پل یا بریج کامل و تمام عیار عمل خواهد کرد. مثلا میشه کوین‌ها را بین بلاک‌چین‌های سولانا، پالیگان، اولانچ، آربیترام و فانتوم جابه‌جا کرد.

این پروژه در ابتدا با پشتیبانی از ۷ کوین شروع کرد و به سمتی میره که در آینده بیشتر توکن‌های دنیای کریپتو را که چند هزار میشن را پشیتبانی کنه. این اتفاق با کمترین هزینه اتفاق میوفته و اون هم به دلیل اینترآپربیلیتی هست.

کیلت

اما پروژه چهارمی که تایلر میگه باید شاهد رشد بی‌نظیرش در ماه دسامبر باشیم پروژه ایی هست که هنوز قابل معامله نیست و فقط توزیع میشه. توکن کیلت (KILT) یه پروتکل بلاک‌چین هست برای صدور مدارک گمنام، با حاکمیت داخلی قابل تایید که مدل‌های بازارهای تراست را در وب تری (Web 3.0) شبیه سازی میکنه.

یعنی این پروژه یه بلاک‌چین هست برای هویت‌های غیر متمرکز یا همون DID. توکن کیلت بر روی دو زنجیره عمل میکنه.

 این پروژه اول به عنوان یه وام جمعی در شبکه قناری پولکادات یا همون کوساما راه‌افتاد و در پایان لیزینگ پاراچین کوساما به پاراچین خودش در پولکادات برمیگرده. یعنی یه توکن واحد برای هر دو شبکه کوساما و پولکادات.

 به اتقاد تایلر این یه اتفاق بزرگ هست. اما نکته مهم اینه که ایده پشت این پروژه یه ترفند در آستین هست. خالقان این پروژه میگن صرافی‌های غیر متمرکز در نهایت توسط قوانین رگلاتوری محدود خواهند شد اما کیلت یه زیرساخت دیفای کاملا در تطابق با مقررات را ایجاد خواهد کرد.

چرا که دیفای به مدارک دیجیتال قابل تایید بر روی بلاک‌چین نیاز داره.

تایلر میگه این تنها پروژه‌های دیفای نیستن که به مدارک و اعتبارنامه‌های دیجیتال نیاز دارن. بلکه اکوسیستم‌های مرتبط با انرژی هم به این زیرساخت‌ها نیاز دارن. تایلر برای تایید این حرفش به یه مثال در آلمان اشاره میکنه که در مقاله‌ایی در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ مطرح شد.

انرجی‌وب‌چین

انرجی وب چین (Energy Web Chain) پنجمین پروژه‌ایی هست که تایلر در این ویدئوی یو‌تیوبی معرفی میکنه.

انرجی یا همون انرژی وب چین با نماد ایی‌دابلیو‌تی (EWT) یه پلتفرم بلاک‌چینی در سطح یک انترپرایز (enterprise) یا همون شرکت بزرگ هست. هدف این پروژه اینه که نیازهای لجیستیکی بخش انرژی را تامین کنه.

توکن بومی این پروژه یعنی EWT برای تامین امنیت شبکه و جبران هزینه‌های ولیدیتورها (validator) به کار میره.  

قیمت این توکن در حین نگارش این متن د حدود 11دلار و 9 سنت هست و این پلتفرم اعلام کرده که استیک کنندگان اولیه اگه تا قبل از پیان سال ۲۰۲۱ اقدام کنن میتونن ۲۱ درصد سود سالانه بیشتری دریافت کنن.

   البته در انتهای این اپیزود یه بار دیگه یادآوری میکنم که این پادکست یه توصیه مالی نیست و باید خودتون تحقیق بیشتری انجام بدید.

نکته بعدی اینه که اینها پروژه‌هایی هستن که تایلر سووپ معرفی کرده و ما ممکنه نظرات سایر اینفلوئنسرها را در اپیزودهای بعدی بهتون ارائه بدیم. ولی شما هم میتونید با کامنت‌ها و پیام‌هاتون به ما بگید دوست دارید پلتفرم جامع اکسکوینو توکن کدوم پروژه های را زودتر وارد صرافی خودش بکنه و در اختیار کاربران قرار بده.

در انتهای این اپیزود هم مثل همیشه از شما متشکرم که تا پایان این اپیزود همراه ما بودید. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

اکسکوینو امیرکبیر

دانشگاه امیر کبیر با همکاری اکسکوینو برگزار می‌کند: نخستین دوره آموزشی مبانی بلاکچین و رمزارزها در ایران

حدود یک ماه پس از امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و شرکت اکسکوینو در …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.