یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

تلگرام پیش‌فروش عمومی ارز دیجیتال خود را لغو کرد.

ارز دیجیتال تلگرام

تلگرام بالاخره اعلام کرد که قصد ندارد برای تامین مالی پروژه خود یعنی نسل سوم بلاک چین و ارز دیجیتال خود با نام «گرام» به پیش‌فروش عمومی دست بزند. گفتنی است تلگرام پیش از این و در دو نوبت توانست در مجموع حدود 1.7میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

وال استریت ژورنال براساس گفته‌های برخی منابع خود اعلام کرد که پاول دورف (بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام) پس از جمع‌آوری 1.7 میلیارد دلار برای شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) و موسوم به TON دیگر قصد انجام امور پیچیده حقوقی برای پیش‌فروش عمومی آن را ندارد. بر اساس اطلاعات موجود در جزییات این پروژه که در قالب یک فایل ۲۳ صفحه‌ای منتشر شده، این شبکه با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد می‌شود. این شبکه می‌تواند جایگزین ویزا/مسترکارت در اقتصاد نوین غیرمتمرکز شود.

سیاست تلگرام برای پیش فروش ارز دیجیتال

سیاست تلگرام در خصوص پیش‌فروش ارز دیجیتال خود همواره با ابهاماتی روبرو بوده است. حتی برخی از سرمایه‌گذاران بالقوه آن از عدم ارائه اطلاعات دقیق توسط تلگرام گلایه داشتند.

با این وجود تلگرام توانسته از جمعی کمتر از ۲۰۰ نفر سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورد. این جمع فقط شامل سرمایه گذاران سازمانی و افرادی که ابتدا مراحل تعیین دقیق هویت را پشت سرگذاشته بودند می‌شد. همین عده معدود توانستند مبلغ ۱/۷ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز تلگرام را تامین کنند. گفتنی است ایرانیان حق حضور در این سرمایه گذاری را نداشتند.

برخی منابع نزدیک به تلگرام اعلام کرده‌اند که این پیام رسان امیدوار بود بتواند مبلغ ۵ میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه بلاک چین و ارز دیجیتال خود از طریق عرضه خصوصی و عمومی جذب کند. با این وجود، پیچیدگی‌ها و سختی‌های مقررات مربوط به پیش‌فروش عمومی سبب شد تلگرام از این هدف خود دست بردارد.

راه‌اندازی ارز دیجیتال توسط روسیه نگرانی‌هایی را در برخی کشورها برانگیخته است. برای نمونه، برخی ادعا می‌کنند دلیل اقدام روسیه به دسترسی شهروندان به این پیام‌رسان در واقع ترس از ارز دیجیتال آن بوده است.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.