ایردراپ لونا در اکسکوینو

توضیحات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت ایردراپ لونا

اکسکوینو مفتخر است که به عنوان تنها پلتفرم مبادلاتی رمز ارزی در ایران، از ایردراپ مهم لونا۲ که از سوی بنیاد لونافرم لبز اعلام شده پشتیبانی خواهد کرد.

این ایردراپ دقیقا مطابق با دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی لونافرم لبز و مطابق با روش کار سایر کیف‌پول‌ها و بروکرهای بین‌المللی خواهد بود. لذا، مطالعه کامل این مقاله برای درک جزئیات این رویداد ضروری است.

آخرین تغییرات ایجاد شده در نام لونا

بنابر اعلام ترافرم لبز (Terraform Labs)، نام توکن‌های قدیمی لونا (LUNA) به لونا کلاسیک (LUNC) تغییر کرده و هولدرهای LUNC، UST Classic (استیبل کوین یو‌اس‌تی قدیم) و aUST (ustهای سپرده‌گذاری شده) توکن‌های LUNA 2.0 را بر روی زنجیره جدید (بصورت ایردراپ) دریافت خواهند کرد.

نحوه اجرای این ایردراپ

پس از انجام آزمایشات اولیه روی شکبه تست (Testnet)، لونا۲ روی شبکه اصلی (mainnet) خود در تاریخ ۲۸ می (۷ خرداد) فعالیت خود را آغاز کرد. (لینک اصلی خبر تاریخ آغاز فعالیت شبکه اصلی)

ایردراپ از زمان شروع فعالیت شبکه اصلی آغاز می‌شود و تعداد توکن دریافتی برای افراد واجد الشرایط بر اساس دوره‌های قبل و بعد از حمله به شبکه و همچنین تعداد توکن‌های هر آدرس (کیف پول) مشخص خواهد شد.

واجدین شرایط دریافت ایردراپ (airdrop) به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • هولدرها (مربوط به دوره قبل از حمله به شبکه)
  • دارندگان توکن‌های لونا (شامل مشتقات سهام‌گذاری)
  • دارندگان استیبل‌کوین aUST کمتر از ۵۰۰ هزار توکن (توکن‌های UST واریز شده در Anchor)
  • دارندگان لونا (پس از دوره حمله به شبکه)
  • دارندگان لونا (شامل مشتقات سهام‌گذاری)
  • دارندگان استیبل‌کوین UST

شرایط و زمان‌بندی معیارهای فوق در جدول زیر نمایش داده شده است:

نحوه زمان بندی ایردراپ لونا۲

زمان‌بندی واریز ایردراپ لونا۲

از زمان آغاز به کار بلاک جنسیس لونا۲ (LUNA 2.0) که در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) ایجاد شده، در فاز نخست، ۳۰ درصد ایردراپ لونا انجام می‌شود و ۷۰ درصد مابقی طی دو سال به شرح زیر انجام خواهد شد:

۳۰ درصد واریزی پس از راه‌اندازی بلاک جنسیس لونا۲ (فاز نخست)

۷۰ درصد مابقی بصورت ماهانه، از شش ماه پس از واریز اولیه، هر ماه ۳.۹ درصد.

برای حفظ امنیت شبکه، تمامی توکن‌های ایردراپ شده (عرضه شده) به صورت خودکار سپرده‌گذاری (stake) خواهند شد و پاداش سپرده‌گذاری هولدرها بصورت مستمر با قابلیت دریافت و نقد شوندگی آنی به دارندگان اهدا خواهد شد.

خود توکن‌های عرضه شده که به شکل سپرده وجود دارند، پس از پایان دوره شش ماهه قابلیت برداشت را خواهند داشت. در صورت نیاز به دریافت اصل دارایی، متقاضیان می‌بایستی حداقل ۲۱ روز پیش از سررسید دوره ۶ ماهه درخواست دریافت توکن‌های خود را اعلام کنند.

با توجه به جدول فوق، دریافت لوناهایی که بصورت بریج (bridge) به زنجیره‌های دیگری انتقال یافته‌اند، با کمی تاخیر نسبت به دارایی‌های موجود در شبکه اصلی صورت خواهد گرفت.

لوناهایی که شامل ایردراپ لونا۲ نمی‌شوند

هر توکن لونایی که در حال حاضر در قراردادهای بریج نگهداری می‌شوند، «به عنوان بخشی از استخر اجماع تعمیم» از فهرست دریافت‌کنندگان ایردراپ خارج خواهند شد.

بنابر این، سرمایه‌گذارانی که توکن‌های لونای خود را خارج از Terra نگهداری می‌کنند (مانند Wromhole یا wLUNA)، بهتر است پیش از تاریخ مقرر به توکن‌های LUNA تبدیل کنند.

با این حساب، سناریوهای زیر شامل دریافت ایردراپ نمی‌شوند:

–        لوناها و USTهای خارج از Terra

کاربرانی که LUNA یا USTهای خودر را بصورت بریج از زنجیره خارج کرده‌اند، می‌بایستی توکن‌های خود را تا قبل از تاریخ مقرر به شبکه لونا بازگردانند.

–        لوناها و USTهایی که در پروتکل ترا قابلیت شناسایی نداشته باشند

تمامی پروتکل‌های لیست شده در DeFi Llama می‌بایستی تبدیل به توکن‌های قابل شناسایی شوند.

–        لوناها و USTهایی که در CW3 قرار داشته باشند

اغلب UST و LUNAهای موجود در قراردادهای چند امضایی (multi-sig contracts) محاسبه خواهند شد اما امکان این وجود دارد که در برخی موارد قابلیت دریافت ایردراپ را پیدا نکنند.

نکته تکمیلی: توجه داشته باشید که به دلیل نگهداری دارایی کاربران عزیز بر روی بلاک‌چین اصلی، این ایردراپ برای تمامی عزیزان اکسکوینویی امکان‌پذیر است و تمامی دارندگان لونا در اکسکوینو واجدالشرایط دریافت این ایردراپ خواهند بود.

توکن‌ها، صرافی‌ها و زنجیره‌های پشتیبانی شده

جدول زیر فهرست کاملی از زنجیره‌ها، پل‌ها و صرافی‌هایی است که شامل ایردراپ لونا۲ (LUNA 2.0) خواهند شد را نمایش می‌دهد. سرمایه‌گذارانی که هولدر LUNA بوده‌اند، توکن‌های جدید را در Excoino, Binance, Huobi, Bybit, Bitrue, Bitfinex, Kraken, FTX, Gate.io, OKX و  Bitget دریافت خواهند کرد.

سایر صرافی‌ها نیز ممکن است از این ایردراپ پشتیبانی کنند اما هنوز تاییده رسمی از سوی ترافرم لبز (Terraform Labs) صورت نگرفته است. برای مثال، Swissborg اخیرا اعلام کرده که در حال تعمیم ایردراپ لونا۲ است در صورتی که توکن LUNC را هنوز در فهرست ارزهای خود لیست نکرده است.

شرکت مدیریت سرمایه ارز دیجیتال Swissborg توکن UST را به عنوان یک توکن لیست کرده است که از طرف کاربران خود واجدالشرایط دریافت ایردراپ لونا۲ خواهد بود.

لازم به ذکر است که پیچیدگی‌های پیاده‌سازی فنی، از جمله مسائل و مشکلاتی است که صرافی‌های سراسر دنیا ممکن است با آن مواجه شوند.

جدول توکن‌ها، صرافی‌ها و زنجیره‌های پشتیبانی شده

همچنین ببینید

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

اکسکوینو امیرکبیر

دانشگاه امیر کبیر با همکاری اکسکوینو برگزار می‌کند: نخستین دوره آموزشی مبانی بلاکچین و رمزارزها در ایران

حدود یک ماه پس از امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و شرکت اکسکوینو در …

2 نظرات

  1. سلام
    من کاربر اکسکوینو هستم و تعدادی لونا خریداری کرده بودم که الان به لونا کلاسیک تبدیل شده برای دریافت این ایردراپ چیکار باید بکنم؟
    خود اکسکوینو این کار رو برای کاربران انجام نمیده؟

    • علی مقصودی

      کاربر گرامی دارندگان لونا در کیف پول اکسکوینو برای دریافت ایردراپ نیاز به انجام کاری ندارند و این کار توسط سیستم بصورت خودکار انجام می‌شود.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.