پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

هولد بهتره یا ترید؟

با نام خدا و با عرض سلام خدمت همه شما همراهان عزیز اکسکوینو. عصرتون بخیر. من علی مقصودی هستم و قراره امروز یک نکته آموزشی مهم رو در قالب پادکست باهاتون به اشتراک بذارم.

با من همراه باشید.

هولد بهتره یا ترید؟ بازار پر نوسانه، از یک طرف هم ماهیت بازار ارزهای دیجیتال صعودیه. خب با چه روشی می‌تونیم بیشترین سود رو از این بازار پر هیجان کسب کنیم؟ توصیه کارشناسان و فعالان این حوزه اینه که کسایی که تازه به دنیای ارزهای قدم گذاشتن، بهتره فقط هولدر باشن و به بازار دید بلندمدت داشته باشن. در ادامه می‌خوایم به تفاوت‌های این دو و مزایا و معایبشون بپردازیم.

هودل یا هولد کردن ارزهای دیجیتال به چه معنیه؟

هولد کردن که بیشتر به‌صورت هودل شناخته می‌شه، یک غلط املایی عمدیه که به‌معنی ذخیره و نگهداریه، یعنی سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های رمز ارزی برای مدت طولانی. دسامبر 2013 یکی از کاربرای سایت بیت‌کوین‌تاک به اسم گیم کیوبی یک جمله عجیب منتشر کرد و نوشت:

I Am Hodling 

به معنی اینکه من نگه‌میدارم، هودل میکنم. گیم کیوبی تاکید کرد که من دو مرتبه این کلمه رو عمداً به اشتباه تایپ کردم. ترید بیت‌کوین رو از ذهنتون پاک کنید، هودل بیت توی طولانی مدت سودآوری خیلی بیشتری براتون به ارمغان خواهد داشت.

البته به نظر من هم خیلی بی راه نمیگه، شما حساب کنید بیت‌کوین ۱ سنتی به ۶۰ هزار دلار رسید، یعنی اگر کسی بیت ۱ سنتی رو نگهداشته باشه، پولش الان ۶ میلیون برابر شده! با کدوم ترید میشه همچین سودی بدست آورد؟

گیم کیوبی میگه واضحه که یک تریدر حرفه‌ای می‌تونه بیت‌کوین رو توی کف قیمت بخره و با بهترین قیمت هم بفروشه، اما من اصلا تریدر خوبی نیستم، بنابراین هودل کردن رو ترجیح می‌دهم.

هرچند هولدکردن به اندازه ترید کوتا‌ه‌مدت هیجان‌انگیز نیست اما برای سرمایه‌گذارا واقعا گزینه بهتریه.

اما خب این روش اشکالات بزرگی هم داره، مثلا سرمایه‌گذاری‌های اشتباه، روی پروژه‌های پانزی، بی در و پیکر یا شکست خورده. پس قانون اول، قبل از انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری اینه که اون پروژه رو حسابی بالا و پایین کنید، اهداف پروژه، تیم توسعه‌دهنده، کاربرد اون ارز، تعداد توکن قابل عرضه، حجم بازار، سوابق و کلللی چیزای دیگه!

این پادکست یک توصیه مالی نیست، یعنی چی؟ یعنی اگر من یا هر کس دیگه‌ای بهتون یک ارز یا پروژه رمز ارزی رو معرفی کرد، چشم بسته نرید روش سرمایه‌گذاری کنید. دوستان خودتون تحقیق کنید و به حرف کسی گوش ندید. اینو توی برنامه بازارساز قسمت طرح پانزی هم تاکید کردم.

مزایا و معایب هولد و ترید

هودلرها آرامش خاطر بیشتری دارن، اما تریدرها معمولا استرس زیادی رو تجربه می‌کنن.

سود حاصل از پامپ‌ها و نوسانات ناگهانی بازار از کف هودلرها میره، از اون طرف هم ریزش ناگهانی بازار باعث سکته ناقص تریدرها میشه.

تریدرها به قیمت کاری ندارن، هر جا توی هر قیمت بازار نوسان بده، موج سواری می‌کنن و سودشو می‌برن، اما هودلرها اگر توی قیمت‌های بالا وارد بازار بشن، مثل کسایی که پارسال خرید زدن و الان ۸۰ درصد توی ضررن، باید کلی منتظر بمونن تا تازه به اصل پولشون برسن، بعد وارد سود بشن.

تازه اگه بد شانسی نیارن و روی ارزی مثل لونا سرمایه‌گذاری نکرده باشن!

ترید میتونه یک شغل به حساب بیاد اما هودل نه! یک تریدر همه جای زمین دفتر کارشه، اما هودلرها نیاز به درآمد جداگونه دارن و هودل کردن عملا یک سرمایه‌گذای بلند مدت مثل خرید زمین یا طلا محسوب می‌شه.

هودلرها به دانش زیادی نیاز ندارن، اما تریدرها هر روز باید دانش خودشون رو افزایش بدن تا بتونن سود بیشتری از این بازار بدست بیارن.

در نهایت باید خودتون ببینید چقدر وقت دارید، چقدر دانش دارید و اصلن چقدر استعداد ترید کردن دارید؟ بعد می‌تونید انتخاب کنید که یک تریدر باشید یا یک هودلر!

دوستان به پایان این پادکست رسیدیم، ممنون که با ما همراه بودید، اگر دوست داشتید ارزهای پیشنهادی خوتون رو برای سایر دوستان کامنت بذارید تا ببینیم کدوم ارزهای دیجیتال طرفدار بیشتری داره.

اوقاتتون خوش، کیف پولتون سبز!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.