ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی iExec RLC چیست و چه آینده ای دارد؟

آی اگزک آر ال سی یک پلتفرم رایانش ابری منبع باز و غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. آی اگزک به برنامه‌های غیرمتمرکز دپس dApps طبق تقاضا امکان دسترسی به منابع و فناوری‌های محاسباتی در ابر آی اگزک را می‌دهد. آی اگزک یک شبکه بلاک چین ایجاد کرده است که در آن دپس می تواند از منابع مقرون به صرفه و با کارایی بالا مانند سرورها، پایگاه های داده، برنامه های کاربردی ساسSaaS  و میزبانی وب استفاده کند.

 آی اگزک آر ال سی دارایی اصلی است که برای دسترسی به خدمات زیرساخت استفاده می شود که مخفف عبارت ران آن لاتز آف کمپوتر Run on Lots of Computer، به معنای اجرا شدن برروی سیستم های متعدد است. این رمزارز پرداخت های امن و استاندارد را ارائه می دهد. در ادامه قصد داریم به بیان جزئیات و اطلاعات مربوط به این ارز دیجیتال بپردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی چیست؟

امروزه تغییرات زیادی در حوزه دیفای صورت گرفته است که هرروز آن را به سمت جایگاه های بالاتر سوق می دهد. یکی از این پیشرفت ها به وجود آمدن رمز ارز آی اگزک می باشد که با نشان اختصاری آر ال سی RLC نشان داده می شود. آی اگزک آر ال سی یک ارز دیجیتال و در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است، این توکن ها در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

این ارز دیجیتال، ارائه دهنده محاسبات غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است. بلاک چین جهت اداره شبکه بازار استفاده می شود جایی که مردم می توانند قدرت محاسباتی خود و همچنین برنامه های کاربردی و حتی مجموعه ای از داده ها را کسب کنند و این کار را از طریق دسترسی سریع به منابع محاسبات ابری انجام می دهد. آی اگزک می تواند از برنامه های کاربردی مانند داده های بزرگ، مراقبت های بهداشتی، هوش مصنوعی، گرافیک یارانه ای و فناوری مالی فین تک Fintech پشتیبانیکند. آی اگزک در تاریخ 16 اکتبر 2016، با هدف بازسازی محاسبات ابری از طریق ایجاد الگوی جدید محاسبات ابری تاسیس شد و بر روی اکستریم وب هپ Xtremweb HEP که یک نرم افزار منبع باز دسکتاپ است اجرا می شود و همچنین دارای پیشینه ای قوی و کاربردی می باشد.

آی اگزک آر ال سی با ارزش بازار حدود 156.657.526 میلیون دلار، در رتبه 286 بازار قرار دارد و سهم ۰.۰۰۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. عرضه در گردش این توکن 80,070,793 و عرضه کل آن 86,999,785 آر ال سی است. هر واحد از آی اگزک آر ال سی در این لحظه با قیمت ۱.۶6 دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,41۴ تومان معادل 43.847 تومان معامله می شود و حجم معاملات روزانه آن 9,765,007 میلیون دلار است.

توکن بومی پلتفرم آی اگزک، با نام آر ال سی شناخته می شود که از الگوریتم ای آر سی 20 ERC-20 پیروی می کند. این الگوریتم به ارز آر ال سی اجازه می دهد قرارداد های هوشمند خود را تنها در بلاک چین اتریوم به اجرا درآورد.

ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی چیست؟
ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی چیست؟

بنیانگذاران آی اگزک آر ال سی

بنیانگذارانآن افرادی به نام هایژیل فداک Gilles Fedak و هایو او Haiwu He نیز بنیانگذار و رئیس اپکAPEC سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه است. ژیل فداک دکترای خود را در سال 2003 از دانشگاه پاریس دریافت کرد و به عنوان محقق در موسسه تحقیقاتی اینریا INRIA در در لیون فرانسه کار می ‌کرده است. این افراد در سمت های مدیر اجرایی و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه آی اگزک در حال فعالیت هستند، علاوه بر این، اولگ لودینگسکی مدير ارشد فنی این موسسه است. این به این معنی است که آی اگزک بر اساس شغل اعضای تیم ساخته شده است که تحقیقات اینریا را در زمینه محاسبات شبکه دسکتاپ انجام داده‌اند.

بنیانگذاران آن افرادی به نام هایژیل فداک Gilles Fedak و هایو او Haiwu He نیز بنیانگذار و رئیس اپکAPEC سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه است. ژیل فداک دکترای خود را در سال 2003 از دانشگاه پاریس دریافت کرد و به عنوان محقق در موسسه تحقیقاتی اینریا INRIA در در لیون فرانسه کار می ‌کرده است. این افراد در سمت های مدیر اجرایی و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه آی اگزک در حال فعالیت هستند، علاوه بر این، اولگ لودینگسکی مدير ارشد فنی این موسسه است. این به این معنی است که آی اگزک بر اساس شغل اعضای تیم ساخته شده است که تحقیقات اینریا را در زمینه محاسبات شبکه دسکتاپ انجام داده‌اند.

بنیانگذاران آی اگزک آر ال سی
بنیانگذاران آی اگزک آر ال سی

نحوه کار آی اگزک آر ال سی

آی اگزک آر ال سی چشم انداز رقابتی پروژه را ترسیم می کند و این رقبا را در رابطه با آی اگزک توضیح می دهد. آنها به سرعت متوجه می شوند که ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز مانند فایل کوین Filecoin، استورج Storj و سیاکوین Siacoin رقبای مستقیم نیستند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. در حالی که آی اگزک از نظر تئوری می تواند با رشد خود گامی در این مسیر بردارد، اما یک پلتفرم ذخیره سازی نیست. این یک پلتفرم محاسباتی است. این امر آن را در رقابت با دیگر پروتکل های محاسباتی ابری غیرمتمرکز مانند گولم Golem و سونم SONM قرار می دهد.

با این حال، هر دوی اینها فضای دیگری را هدف قرار می دهند. اساسا، هر دو در حال ساخت یک ابر رایانه غیرمتمرکز بر روی فناوری بلاک چین هستند، در حالی که آی اگزک توسعه و پایداری دپ را هدف قرار داده است. هر دو به آینده ای از اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین نگاه می کنند، اما عملکرد آن ها، اگرچه گاهی شبیه به هم هستند، بیشتر مکمل یکدیگر هستند تا متضاد. آی اگزک برای پشتیبانی ازدپها، قراردادهای هوشمند و سیستم عامل های آنها، محاسبات پردازشی را خارج از زنجیره انجام می دهد تا عملکردهای درون زنجیره ای را به صورت روان ادامه دهد.

اساساً، با این نرم افزار دپس می تواند از هر منبع محاسباتی در چارچوب آی اگزک برای اجرای برنامه های خود استفاده کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان و کاربران دپ می توانند قدرت پردازش را از منبعی به اندازه سی پی یو CPU کامپیوتر تا اندازه مرکز داده به اندازه انبار دریافت کنند. گزینه ها انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و مبتنی بر بازار آزاد خواهند بود، به کاربران اجازه می دهد مقدار کافی محاسبه مناسب برای وظیفه پیش رو را پیدا کنند.

نحوه کار آی اگزک آر ال سی
نحوه کار آی اگزک آر ال سی

ویژگی های مثبت و منحصر به فرد آی اگزک آر ال سی چیست؟

شبکه آی اگزک از ارائه دهندگان منابع محاسباتی تشکیل شده است که به عنوان آی اگزک ورکرز iExec Workers شناخته می‌شوند. اگر کاربران بخواهند این ارائه دهندگان باشند، می‌توانند ماشین‌های خود را به یکدیگر متصل کنند و به دلیل کمک به منابع در شبکه‌، توکن‌های آر ال سی را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

ارائه دهندگان برنامه می‌توانند از الگوریتم‌های خود درآمدزایی کنند و ارائه دهندگان داده که مجموعه داده‌های ارزشمندی دارند، می‌توانند آن‌ها را برای استفاده از طریق آی اگزک در دسترس قرار دهند. سپس پروتکل اجماع معروف به پوکو Poco یا اثبات سهم وجود دارد که اجماع را در مورد محاسبات خارج از زنجیره فراهم می‌کند. به لطف این اثبات مشارکت، ارائه دهندگان منابع خارجی از منابع خود که در خود بلاک چین مجاز است، استفاده می‌کنند. آی اگزک همچنین برنامه های توزیع شده ای را که با زنجیره بلوکی معروف به دپس قابل دسترسی امن و آسان به سرورها، مجموعه داده ها و منابع محاسباتی است را فراهم می کند و از آنجا که همه این موارد در اتریوم کار می کنند، امکان ایجاد زیرساخت ابر مجازی را فراهم می کند که می تواند محاسباتی با عملکرد بالا را ارائه دهند.

از اینرو، آی اگزک از برنامه‌های توزیع شده مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می‌کند و محاسبات مقرون به صرفه و با عملکرد بالا را از طریق یک زیرساخت غیر متمرکز ابری امکان پذیر می‌کند. از طریق سهولت دسترسی به ماشین آلات، یک ابر توزیع شده امکان افزایش شدید ردپای محیطی مراکز داده را فراهم می‌کند.

چه تعداد آی اگزک آر ال سی در گردش وجود دارد؟

آی اگزک آر ال سییک رمزارز برروی پلتفرم اتریوم است. به عبارتی، آر ال سی یک دارایی دیجیتال سازگار با ای آر سی 20 ERC-20 است که می تواند به سادگی ذخیره، انتقال و معامله شود.

امنیت شبکه آی اگزک آر ال سی چگونه است؟

آی اگزک به قراردادهای هوشمند کمک می‌کند تا محدودیت‌های موجود در بلاکچین اتریوم از جمله مقیاس پذیری، پوشیدگی و اتصال را بردارد. برای سطح بالای امنیت، آی اگزک، محیط اجرایی قابل اطمینان تراستد اگزکیوشن انوایرنمت Trusted Execution Environment توسعه داده است. این محیط یک منطقه امن در پردازنده دستگاه است که عدم دستکاری کد را تضمین می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که وجود یک قرارداد هوشمند برای دسترسی به اطلاعاتی که توسط زیرساخت وب 2 Web2 فراهم می‌شود، ایمن است.

مزایا و معایب آی اگزک آر ال سی چیست؟

سرمایه گذاری صحیح توانایی سرمایه گذار جهت مدیریت ریسک برای کسب سود بدون از دست دادن سرمایه است. با این حال، کسب این مهارت برای اکثر مردم در دنیای رمزارزها چالش برانگیز بوده است. هنگام سرمایه گذاری در بازار رمزارز، سرمایه گذار باید تمام ریسک های موجود را درنظر بگیرد. چند عامل تعیین کننده در قیمت ارز دیجیتال وجود دارد و از آنجایی که برخی از این عوامل غیرقابل کنترل هستند، کنترل ریسک موجود در بازار رمزارز امری دشوار است.

در اینجا برای آگاهی بیشتر به مزایا و معایب ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی اشاره می کنیم:

مزایا

آی اگزک متکی به اکسترم وب هپ، یک نرم افزار منبع باز دسکتاپ است که در موسسه اینریا توسعه یافته است. اکسترم وب هپ همه ی ویژگی های اساسی از جمله زیرساخت های ترکیبی عمومی و خصوصی، استقرار تصویر مجازی، چند برنامه، مدیریت داده و غیره را به آی اگزک آر ال سی ارائه می دهد.

معایب

شبکه آی اگزک به جنبه های متعددی اشاره دارد و متمرکز شدن برروی یک فیلد به نظر امری دشوار است، از این رو، اگر بدرستی انجام نشود، نمی تواند به عنوان پیشرو در هریک از زمینه ها عمل کند و پایانی برای توکن بومی آر ال سی می شود.

قیمت آر ال سی براساس تحلیل تکنیکال، نشان می دهد که توکن آر ال سی در مقایسه با گذشته کندتر شده است. از این رو، طبق نمودارهای شبکه اگزک، سرمایه گذاران ممکن است که در ضرر باشند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی

کیف پول‌هایی که از رمز ارز آی اگزک آر ال سیپشتیبانی می کنند شامل کیف پول اکسودوس Exodus، کیف پول تراست Trust Wallet، کیف پول متامسک Metamask،کیف پول کوینومی Coinomi، کیف پول اتمیکWalletAtomic و کیف پول جاکس والت Jaxx Wallet می شود.

کیف پول‌های ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی
کیف پول‌های ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی

ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی را از کجا و چگونه بخریم؟

در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن آی اگزک آر ال سی معامله می‌شود، صرافی بایننس Binance با سهم %۵۵.۹۴ از حجم معاملات روزانه است. سایر صرافی‌های برتر که در آن ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی معامله می شود عبارتند از:

  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی کراکن Kraken
  • صرافی بیترکس Bittrex
  • صرافی آپ بیت Upbit
  • صرافی هیت بی تی سی HitBTC
  • صرافی هوبی گلوبال Huobi Global
  • صرافی وی سی سی اکسچینج VCC Exchange
  • صرافی بیت فینکس Bitfinex
  • صرافی یونی سوآپ وی 2 Uniswap v2
  • صرافی کوین بیس پرو Coinbase Pro
ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی را از کجا و چگونه بخریم؟
ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی را از کجا و چگونه بخریم؟

پیش‌بینی قیمت و آینده آی اگزک آر ال سی

پیش‌بینی قیمت آی اگزک آر ال سی شامل تجزیه و تحلیل دقیق نمودارها برای تعیین قیمت‌های احتمالی در آینده، با فرض ثابت نگه داشتن سایر عوامل خارجی است. بسیاری از تحلیل‌های ما صرفاً مبتنی به روند قیمت است و به اخبار احتمالی که می‌توانند روی قیمت توکن‌های آر ال سی در آینده تأثیر بگذارند، وابسته نیستند.یکی از عوامل تعیین کننده مهم در پیش بینی قیمت آی اگزک آر ال سی، عملکرد پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز آن است که انتظار می رود دنیای محاسبات را متحول کند. هدف آی اگزک این است که منابع رایانش ابری را هر زمان که نیاز باشد ارائه دهد.

پیش‌بینی قیمت و آینده آی اگزک آر ال سی
پیش‌بینی قیمت و آینده آی اگزک آر ال سی

پیش بینی قیمت آی اگزک آر ال سیدر سال های 2024 – 2023

طبق سایت کریپتو پولیتن براساس تحلیل های صورت گرفته پیش بینی می شود که تا ژانویه 2023 قیمت ارز آی اگزک آر ال سی بطور تقریبی به 2.55 دلار برسد بطوری که سقف قیمت 3.19 دلار و کف قیمت 2.17 دلار خواهد بودو در سال در سال 2024 با افزایش 46.30 درصدی در یک روند صعودی قرار بگیرد.

پیش بینی قیمت آی اگزک آر ال سیدر سال 2025

پس از تحلیل فنی آی اگزک آر ال سی، پیش بینی شده است که قیمت آن به طور متوسط در پایان سال 2025  به​​ 8.72 دلار برسد. حداقل قیمت آی اگزک آر ال سی تا پایان سال جاری 8.48 دلار است. علاوه بر این، آر ال سیاین پتانسیل را دارد تا به حداکثر قیمت یعنی 10.09 دلار افزایش پیدا کند.

پیش بینی قیمت آی اگزک آر ال سیدر سال 2026

با توجه به تحلیل فنی، انتظار می رود که قیمت اگزک آر ال سیتا سال 2026 ​​از ​​12.55 دلار فراتر رود. تا پایان سال 2026 حداقل قیمت پیش بینی شده برای قیمتآی اگزک آر ال سی 12.20 دلار است. انتظار میرود که آی اگزک آر ال سی در پایان سال2026 به ​​قیمت 12.55 دلار برسد. علاوه بر این، آر ال سی توانایی رسیدن به سقف قیمتی 14.70 دلار را دارد.

سخن نهایی

اگر پلتفرم آی اگزک مطابق هدف پیش رود و نشان دهد که می تواند با استفاده از برنامه های غیرمتمرکز رشد کند، موفقیت آن در پذیرش بلاک چین و افزایش اکوسیستم دپبیشتر خواهد شد. از طرفی، راه حل آی اگزک در مقایسه با راه حل های محاسبات ابری سازگارتر با محیط زیست است زیرا منابع فقط در صورت لزوم استفاده می شوند.

خیلی زود است که تصمیم بگیریم آیا آی اگزک می تواند موفق شود یا خیر اما پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد با ترکیبی از دانش، هوش و تجربه، تیم پروژه آنچه را که برای تحقق بخشیدن به پلتفرم آی اگزک لازم است را به دست می آورد و موفقیت در این پروژه به طور کلی به موفقیت آینده بلاکچین کمک می کند. طبق پیش بینی های صورت گرفته، انتظار می رود که در آینده شاهد افزایش قیمت ارز دیجیتال آی اگزک آر ال سی باشیم.

بر اساس سایت کریپتو پولیتن، بهترین قیمت برای آر ال سی هنوز مشخص نیست و سرمایه گذاران رمزارز باید در آینده پیش بینی های خود را برای خرید آر ال سی با برگزاری دوره های طولانی مدت پیش بینی کنند.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی گردآوری شده است و نباید به عنوان توصیه مالی در نظر گرفته شود چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. هر سرمایه‌گذار باید قبل از تعهد به سرمایه‌گذاری، دیدگاه‌های متعددی را بررسی کند و با تمام مقررات محلی آشنا باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.