تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

وب اپلیکیشن، امکان جدید و کاربردی اکسکوینو

وب اپلیکیشن اکسکوینو به‌تازگی راه‌اندازی شده تا بدون نیاز به پرداخت هزینه برای نصب، دارنده‌های آیفون بتوانند با گوشی‌های همراه خود به همه امکانات اپلیکیشن اکسکوینو دسترسی داشته باشند.

به گزارش اکسکوینو، خیلی از افرادی که از گوشی‌های همراه آیفون در ایران استفاده می‌کنند، معمولا برای نصب اپلیکیشن‌ها با مشکلاتی مثل محدودیت دسترسی به دلیل تحریم‌ها یا لزوم پرداخت هزینه برای نصب روبه‌رو هستند. به همین دلیل هم استفاده از وب‌ اپلیکیشن می‌تواند استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها را برای این دسته از کاربران تسهیل کند.

در همین راستا، اکسکوینو هم نخسه وب اپلیکیشن پیش‌رونده یا PWA را برای کاربرانی که آیفون دارند راه‌اندازی کرده تا آن‌ها بتوانند بدون مواجه شدن با مشکلات عدم دسترسی یا پرداخت هزینه، از همه امکانات اپلیکیشن اکسکوینو استفاده کنند.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده دقیقا چیست؟

 وب اپلیکیشن‌های پیش رونده از جدیدترین فناوری‌ها در ترکیب اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. وب اپلیکیشن پیش رونده در واقع وب‌سایتی است که از فناوری‌های مدرن وب استفاده می‌کند؛ اما ظاهر و کارکرد آن مثل یک اپلیکیشن معمولی است.

تفاوت وب اپلیکیشن و اپلیکیشن بومی یا Native

اپ بومی، اپلیکیشنی است که به طور مشخص برای یک دستگاه موبایل ساخته شده و نصب آن فقط روی همان دستگاه ممکن است. کاربران معمولا اپلیکیشن‌های بومی را از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری آنلاین نظیر اپ استور اپل یا فروشگاه گوگل پلی و … دریافت می‌کنند. در طرف مقابل، وب اپلیکیشن، در واقع یک اپلیکیشن اینترنتی محسوب می‌شود که از طریق هر مرورگری قابل دسترسی است.

از نظر رابط کاربری تقریبا هیچ تفاوتی بین اپلیکیشن‌های بومی و اپلیکیشن‌های تحت وب وجود ندارد و هر دو امکانات مشابهی را با اختلافات اندکی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در حال حاضر، بیشتر توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن‌های خود را هم در نسخه‌های موبایل و هم در بستر وب توسعه می‌دهند و با این کار امکان دسترسی به سرویس‌های خود را تا حد امکان افزایش می‌دهند.

مزیت‌های وب اپلیکیشن

پیش رونده (قابل استفاده در هر دستگاه و سیستم‌عامل): یک وب اپلیکیشن پیش رونده جدا از نوع مرورگر و دستگاه، برای تمام کاربران قابل استفاده است.

قابل جستجو: از آنجا که وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در واقع یک وب‌سایت محسوب می‌شوند، از طریق موتورهای جستجو قابل یافتن هستند. این خصوصیت، یک برتری قابل توجه آن‌ها بر اپلیکیشن‌های بومی است.

قابل پیونددهی (لینک‌دهی): وب اپلیکیشن‌های پیش رونده برخلاف اپلیکیشن‌های بومی نیازی به طی کردن مراحل پیچیده‌ی دانلود و نصب ندارند و اشتراک‌گذاری آن‌ها از طریق یک نشانی وب (URL) به سادگی انجام می‌شود.

ظاهر مشابه با اپلیکیشن: یک اپلیکیشن پیش رونده شباهت بالایی به اپلیکیشن‌های بومی دارد، از رابط کاربری مشابه استفاده می‌کند و مسیریابی در آن‌ها تفاوتی با اپلیکیشن‌های معمولی ندارد.

به‌روز بودن: در حالی که اپلیکیشن‌های بومی نیازمند به‌روزرسانی از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری هستند، وب اپلیکیشن‌های پیش رونده به لطف فرآیند به‌روزرسانی در سرویس ورکر، همیشه به آخرین نسخه، مجهز هستند.

سخن آخر

وب‌ اپلیکیشن می‌تواند تجربه کاربران برای استفاده از همه قابلیت‌های یک محصول فنی را ساده کند. وب اپلیکیشن‌ها مزایای قابل توجهی دارند که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. وب اپلیکیشن اکسکوینو هم از همه این مزایا برخوردار بوده و برای کاربران اندرویدی و آیفون قابل نصب و استفاده است.

با این حال به دلیل مشکلاتی مثل محدودیت در دسترسی‌ها و پرداخت هزینه برای نصب اپلیکیشن‌ها، می‌توانیم بگوییم که وب اپلیکیشن‌ اکسکوینو بیشترین مزیت را برای کاربرانی دارد که با آیفون از اکسکوینو استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا