معرفی کامل ارز دیجیتال چیلیز به همراه پیش بینی قیمتی و آینده

اگر شما هم از طرفداران و هواداران تیم‌های ورزشی هستید حتما دوست دارید بدانید چگونه می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال از تیم مورد علاقه‌تان حمایت کنید.

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) این امکان را برای تمامی هواداران تیم‌های ورزش فراهم کرده است. در واقع چیلیز یک توکن هواداری است که هدف آن ایجاد تعامل تیم‌های بزرگ با هواداران در بلاک‌چین اختصاصی آن است. توکن چیلیز بر بستر اتریوم (ERC20) و بایننس‌چین کار می‌‌کند.

به عبارتی دیگر هدف از ایجاد و ساخت ارز دیجیتال چیلیز استفاده از آن در امور ورزشی الکترونیکی و بر بستر بلاک‌چین خصوصی آن است. در این بلاک‌چین از الگوریتم گواه اثبات اعتبار (Proof of Authority) استفاده می شود. هدف این پروژه افزایش مشارکت هوادارن در امور ورزشی است و به همین منظور پلتفرم سوشیوز دات کام (socios.com) طراحی شده که توانسته بیش از ۲ میلیارد گیمر و بیش از ۳۸۰ میلیون هوادار ورزشی الکترونیکی در این جامعه را از آن خود کند.

تاریخچه پیدایش ارز چیلیز

پیدایش ارز دیجیتال چیلیز به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان جهانی ورزش و سرگرمی گروه مدیارکس (Mediarex) واقع در مالت به سال ۲۰۱۲ ميلادي بر می‌گردد. همانطور که در بالا اشاره شد هدف از پيدايش و ایجاد اين رمز ارز كمك به طرفداران و هواخواهان تيم‌هاي ورزشي بود. خريد اين توکن به آنها این امکان را داده تا به طور مستقيم در باشگاه فوتبال محبوب خود حق راي داشته باشند. فعالیت روی پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین سوسشیوس در سال ۲۰۱۸ توسط این گروه آغاز شد و به دنبال آن توکن چیلیز منتشر و به سرعت در صرافی‌های سراسر جهان لیست شد.

نخستین شریک چیلیز باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا بود که توکن هواداری این باشگاه را در نوامبر سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و توانست حدود ۳ میلیون توکن از کل عرضه ۲۰ میلیون خود را تا پایان ماه به فروش بفرساند.

بعد از آن و در اواخر دسامبر همان سال چیلیز برنامه و وب‌سایت سوشیوز را راه‌اندازی کرد. این پروژه به کمک سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلاری حاصل از عرضه خصوصی انجام شد.

تاریخچه پیدایش ارز چیلیز
تاریخچه پیدایش ارز چیلیز

کاربران می‌توانند به اپلیکیشن سوشیوز در اینترنت دسترسی داشته و آن را روی گوشی تفن همراه خود نصب کنند. چیلیز علاوه بر دفتر اصلی خود در مالت، دفاتری در فرانسه، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برزیل نیز دارد.

هر روزه بر تعداد تیم‌های فوتبال و تیم‌های ورزشی به عنوان شرکای این شرکت افزوده می‌شود و بنیاد چیلیز در پی افزودن ورزش‌ها و توکن‌های سرگرمی بیشتر به بازار سوشیوز است.

این شرکت به‌تازگی فعالیت خود را در بازار ورزش آمریکا شروع کرده است.

اکوسیستم چیلیز

اکوسیستم چیلیز از دو پلتفرم کلیدی تشکیل شده است. پلتفرم اول سوشیوز دات کام (Socios.com) نام دارد که یه پلتفرم مدیریت اجتماع هواداران تیم است. این پلتفرم به هوادارانی که دارای توکن هواداری هستند اجازه داده تا در تصمیمات تیم مورد علاقه و محبوب خود شوند و با رای دادن در سرنوشت باشگاه مشارکت کنند. به علاوه توکن‌های هواداری به هواداران اجازه دسترسی به خدماتی مثل تخفیف و تجربیات یونیک و VIP می‌دهد. پلتفرم سوشیوز در حال حاضر در دو نسخه اندروید و iOS قابل دسترس بوده ولی نسخه وب آن در حال توسعه بوده هست و به زودی عرضه خواهد شد. این بده آن معناست که در حال حاضر تنها از طریق گوشی تلفن همراه قابل استفاده است.

پلتفرم مهم دیگر چیلیز، پلتفرم صرافی این رمز ارز یا همان صرافی چیلیز است. جایی که توکن‌های هواداری را می‌توان در جفت با توکن چیلیز خرید و فروش کرد.

اکوسیستم چیلیز
اکوسیستم چیلیز

در این اکوسیستم چهار نوع توکن وجود دارد که عبارتند از توکن‌های هواداری، توکن‌ چیلیز، توکن‌های لاکر و ان‌اف‌تی‌ها یا همان توکن‌های غیرمثلی.

توکن‌های رختکن یا لاکر

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که توکن‌های لاکر یا همون توکن‌های رختکن چه توکن‌هایی هستند. لاکر روم در اپلیکیشن چیلیز فضایی مثل رختکن باشگاه‌ها را به شما نشان داده که پیراهن بعضی از تیم‌هایی که هنوز با چیلیز قرارداد نبسته‌اند را به دیوار آویزان کرده است. هوادارای این تیم‌ها میتوانند در این اتاق با پرداخت توکن چیلیز، توکن رختکن را برای ۱۲۰ روز استیک کنند و با این کار از تیم مورد علاقه و محبوب خود حمایت کنند. از طرفی دیگر، می‌توانند از بنیاد چیلیز درخواست کنند تا با باشگاه مورد علاقه آنها مذاکره کرده و قرارداد ببندد. در این زمان چیلیز هم با دست باز و بواسطه حمایت چند میلیون دلاری طرفداران آن تیم می‌تواند با مدیران باشگاه قرارداد ببندد. علاوه‌براین، کسایی که توکن‌های لاکر را خریداری می‌کنند، تنها کسانی خواهند بود که در هنگام عرضه اولیه توکن هواداری، در کف قیمت خرید می‌کنند.

چنانچه باشگاه مورد نظر بعد از ۱۲۰ روز، پیشنهاد همکاری را رد کند، خریداران توکن‌های رختکن اصل توکن‌های چیلیز با سود ده‌ درصدی‌ را دریافت میکنند.

توکن‌های رختکن یا لاکر
توکن‌های رختکن یا لاکر

توکن‌های هواداری یا Fan Tokens

توکن های هواداری به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که حاکی از مالکیت شما در یک حق رای است و به شما امکان می‌دهد تا از جوایز و مزایای خاص یک باشگاه از قبیل رای‌گیری در مورد تصمیمات باشگاه، پاداش‌های بازیکنان یا کارکنان، طراحی کالاهای منحصر به فرد و از این قبیل دسترسی داشته باشید.

بر خلاف توکن‌های غیرمثلی (NFT)، فن‌توکن‌ها قابل تعویض هستند. به این معنی که مانند پول فیات یا پول نقد، این توکن‌ها را می‌توان با کالاهای باشگاه ورزشی، تجربیات VIP و موارد دیگر مبادله کرد.

در واقع توکن‌های هواداری به دارندگان این توکن‌ها اجازه داده تا به مجموعه متنوعی از حق عضویت‌های مربوط به هواداران دسترسی داشته باشند. بر خلاف ان‌اف‌تی‌ها (NFTs)، توکن‌های هواداری کاملا مثلی و قابل تعویض هستند. یعنی این توکن‌ها مثل پول فیات عمل می‌کنند که تنها مبلغ در آن مهم است و یک اسکناس ۵۰ تایی با سایر اسکناس‌های ۵۰ تایی فرقی ندارد.

اما با این حال، توکن‌های هواداری نظام ارزش‌گذاری مشابه با بیت‌کوین و اتریوم ندارند. ارزش این توکن‌ها از میزان ارزشی که هواداران برای آنها قائل هستند به‌وجود می‌آید که در قبال آن به خدمات و منافعی دست پیدا می‌کنند که به واسطه این ارزش‌‌گذاری از باشگاه دریافت میکنند.

هواداران همچنین میتوانند این توکن دیجیتال را خریداری کرده و یا با سایر رمز ارزها معاوضه کنند. در هنگام فروش، این فروشنده است که تعیین‌کننده قیمت توکن است. البته همچنان قیمت تحت تاثیر نوسانات بازار و محبوبیت یک توکن است.

اگر هواداران قصد خرید فن‌توکن‌ها را از پلتفرم چیلیز یا سوشیوزدات‌کام داشته باشند باید قبل از آن توکن چیلیز را در یک صرافی کریپتو خریداری کرده و بعد به توکن‌هواداری تبدیل کنند. ولی توکن‌های هواداری در بیرون از این پلتفرم قابل خرید و فروش هستند.

فن‌توکن‌ها در یک ساید‌چین (sidechain) به نام چیلیز‌ چین (Chiliz Chain) که با ماشین مجازی اتریوم یا همون ایی‌وی‌ام (EVM) همخوانی دارد مینت (mint) یا ضرب می‌شوند.

توکن‌های هواداری یا Fan Tokens چیست؟
توکن‌های هواداری یا Fan Tokens چیست؟

آشنایی با پلتفرم سوشیوز

هواداران تیم‌های بزرگ ورزشی می‌توانند در این پلتفرم فن توکن (Fan Token) یا توکن‌های هوادارای تیم‌های مورد علاقه خود را با استفاده از ارز دیجیتال چیلیز بخرند.

پلتفرم سوشیوز دات کام با باشگاه‌های بزرگ فوتبال همچون یوونتوس، بارسلونا، آتلتیکو مادرید، وستهام ‌یونایتد، آ‌س رم، پاری‌سن‌ژرمن و همچنین بزرگ‌ترین کمپانی هنرهای رزمی مختلط (MMA) همکاری دارد.

این پلتفرم در واقع نقطه اتصال و پیوند باشگاه‌های مختلف و ورزش‌های متفاوت است. به این ترتیب هر کاربر  می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های باشگاه شرکت کرده و می‌توانند برند و طرح تجاری، بنر بازی و نام زمین بازی و حتی لباس های مخصوص جشن و آهنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

آشنایی با پلتفرم سوشیوز
آشنایی با پلتفرم سوشیوز

ارز دیجیتال چیلیز چگونه کار می‌کند؟

رمز ارز چیلیز فعالیت خود رادر پلتفرم سوشیوز دات کام انجام می‌دهد. این ارز دیجیتال کاربران خود را قادر می‌سازد تا با تیم مورد علاقه خود تعامل داشته باشند.

تجربه کار با این سایت بسیار لذت‌بخش و هیجان انگیز است. کاربرانی که دارای نشان CHZ در هر باشگاهی هستند اجازه رای دادن دارند.

هر کدام با باشگاه‌های ورزشی دارای موضوعات متنوع و امکانات منحصربفردی است. طرفداران این توکن هواداری می‌توانند در نظرسنجی‌های مربوطه مثل طرح لوگوی باشگاه یا لباس ورزشکاران، مکان بازی‌ها، آهنگ‌هایی که پس از پیروزی در یک بازی قرار است پخش شود، اینکه بهترین بازیکن چه کسی بوده و از این قبیل شرکت کنند و رای بدهند. هرچه تعامل کاربران با سیستم بیشتر باشد، سود بیشتری هم وجود خواهد داشت.

 ارز دیجیتال چیلیز چگونه کار می‌کند؟
ارز دیجیتال چیلیز چگونه کار می‌کند؟

نحوه رای دادن در پلتفرم چیلیز

کاربرانی که دارای توکن هوادارای باشگاه مورد علاقه خود هستند می‌توانند به وب‌سایت آن باشگاه رفته و با کلیک بر روی گزینه «Poll» به معنای نظرسنجی وارد صفحه رای‌دهی شوند.

تصور نادرستی که برخی‌ها از رای‌دادن با برخورداری از توکن CHZ دارند این است که با رای دادن توکن‌های خود را خرج می‌کنند ولی در واقع این چنین نیست. شما حتی با داشتن یک توکن از حق رای برخوردار خواهید بود و به هر میزان که بخواهید می‌توانید رای بدهید.

توجه داشته باشید اگر تعداد توکن‌های خود را افزایش دهید، رای شما تاثیرگذارتر خواهد شد. به عبارتی دیگر با افزایش تعداد توکن‌ها تاثیر رای خود را افزایش می‌دهید.

نکته دیگر که باید در زمان رای دادن در نظر داشته باشید این است که بعد از شرکت در نظرسنجی، توکن هواداری شما مسدود شده و تا پایان فرایند امکان برداشت آن را نخواهید داشت.

نحوه رای دادن
نحوه رای دادن

بنیانگذاران چیلیز چه کسانی هستند؟

الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus) از بنیانگذاران چیلیز است که به عنوان مدیر عامل  (Socios.Com) هم مشغول به فعالیت است.

دریفوس همچنین موسس راهنمای تور شهری وی سیتی (Webcity) در اروپا است.

اِما دیسکین (Emma Diskin) از دیگر اعضای تشکیل‌دهنده بنیاد چیلیز است که در سمت مدیر ارشد اجرایی این شرکت فعالیت می‌کند. او از سال ۲۰۱۸ در این شرکت و با سمت مدیر ارتباطات آغاز به کار کرد.

مدیر ارشد استراتژی چیلیز و سوشیوز دات کام فردی به نام مَکس رابینوویچ (Max Rabinovitch) است. رابینوویچ در سال ۲۰۰۸ در رشته های هنر و روانشناسی فارغ التحصیل شد. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان سرپرست تبلیغات برای شرکت اینترساگ (Intersog)  آغاز به کار کرد و یک سال بعد از آن، مدیر خلاق بخشی از تیم چیلیز شد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال چیلیز
بنیانگذاران ارز دیجیتال چیلیز

شرکا و سرمایه‌گذاران چیلیز چه کسانی هستند؟

چیلیز دارای بالغ بر ۲۰ شریک رسمی در وب‌سایت سوشیوز خود است، از جمله آنها به تیم‌های پاریسن ژرمن، یوونتوس، آ اس رم، اتلتیکو مادرید، گالاتاسرای، اتلتیکو ایندپندینته، بارسلونا، تیم هرتیکس، یو اف سی، آپولون لیماسول، ترابوزون اسپور، یانگ بویز، سنت ترویدنس، پی اف ال، نووارا کالچیو، ، باشاک شهیر استانبول، دانشگاه شیلی و تیم فوتبال آث میلان می‌توان اشاره کرد.

 شرکا و سرمایه‌گذاران چیلیز
شرکا و سرمایه‌گذاران چیلیز

نقشه راه پروژه چیلیز

خدمات ارائه شده در سوشیوز دات کامل از نظر فنی و تکنیکالی تقریباً کامل است. این پلتفرم اولین فصل فوتبال، ورزش‌های الکترونیکی و ورزش‌های رزمی مختلط را راه‌اندازی کرده و تعداد کاربران آن به مرور زمان در حال افزایش است.

هدف توسعه‌دهندگان این پلتفرم افزایش تعداد کاربران تعداد کاربران آن است. به همین منظور آنها نه تنها با تیم‌های مشهور بلکه با تیم‌های میان‌رده قوی مثل Trabzonspor، Legia یا Young Boys نیز مشارکت و همکاری می‌کنند.

به‌عنوان نقشه راه چیلیز، باید بگویمم اقدامات اصلی و جدی در حال حاضر انجام شده و مشارکت و همکاری این بنیاد با تیم‌های فوتبال منچسترسیتی، اتلتیکو مادرید، یوونتوس و پاری سن ژرمن سبب تقویت امید جامعه چیلیز در تحقق اهداف توسعه‌دهندگان آن می‌شود.

 نقشه راه پروژه چیلیز
نقشه راه پروژه چیلیز

مزایای چیلیز

  • اطلاعات و معاملات معتبر و شفاف: پروژه چیلیز توسط یک شرکت معتبر و ثبت‌شده در اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌شود و با بانک‌های اروپایی همکاری می‌کند. همچنین بر فعالیت‌های این پروژه نظارت کاملی وجود دارد و به این ترتیب اطلاعات موجود در حساب‌ها کاملاً تأیید شده و در دسترس عموم است. علاوه‌براین، ماهیت فناوری بلاک‌چین حرکت به سمت جریان آزاد اطلاعات و شفافیت داده‌هاست. در شبکه بلاک‌چین، عموم مردم نظاران این شبکه هستند و به همین دلیل همه چیز شفاف و مشخص است. همین مسئله سبب اعتماد عمومی به شبکه شده و فرآیندها را به خوبی قابل رصد می‌گند. پلتفرم ارز دیجیتال چیلیز نیز از این مزیت فوق‌العاده برخوردار است.
  • نفوذ در بازار و جوامع ورزشی: دنیای ورزش دنیایی گسترده و بزرگ است و چهره‌های مطرح موجود در آن از قابلیت تاثیرگذاری بالایی بر عمومردم برخوردارند. این ویژگی یکی از موارد قابل توجه توسط توسعه‌دهندگان چیلیز است. آن‌ها با تعداد زیادی از تیم‌های ورزشی و شخصیت‌های محبوب دنیای ورزش وارد تعامل شده‌اند و آن‌ها را با خود همراه کرده‌اند. درواقع رمز اصلی موفقیت این پروژه در این 2 سال هم همین است که توانسته بین عموم دنبال‌کنندگان ورزش نفوذ پیدا کند.
  • Socio.com اولین پلتفرم در نوع خود است، بنابراین رقابت کمتری با آن وجود دارد.
  • الگوریتم مورد استفاده در شبکه بلاک‌چین چیلیز از نوع اثبات اعتبار (PoA) است که به مراتیب از الگوریتم‌های اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) ایمن‌تر، سریعتر و کارامدتر است.
  • چیلیز مسائلی را که با مقیاس‌پذیری مواجه است حل می‌کند.
  • چیلیز با تعداد قابل‌توجهی از تیم‌های ورزشی، لیگ‌ها و سازمان‌های بزرگ مشارکت و همکاری دارد.

معایب چیلیز

  • چیلیز قابل استخراج نیست و فقط می توان آن را خرید و فروش و معامله کرد.
  • توکن چیلیز هنوز توسط بسیاری از صرافی‌ها لیست نشده است
  • همه‌گیری ویروی کووید-19 هنوز چالش‌هایی را برای صنعت ورزش به همراه دارد

نحوه خرید توکن چیلیز

توکن چیلیز را در بسیاری از صرافی‌های اصلی می‌توان خرید و فروخت اما با توجه به تحریم‌های اخیر بسیاری از کشورها علیه کاربران ایرانی، بسیاری از کاربران به خرید و فروش و معامله در صرافی‌های ایرانی روی آورده‌اند.

صرافی اکسکوینو یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی بوده که با برخورداری از سامانه معاملاتی یکپارچه مبتنی بر بلاک‌چین از مطمئن‌ترین صرافی‌های داخلی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذارن به شمار می‌رود.

این صرافی با برخورداری از بیش از ۷۰ ارز دیجیتال، کاربران را قادر می‌سازد تا به‌راحتی در هر لحظه و هر جایی به موجودی ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشند یا تراکنش‌های دلخواهشان را انجام دهند.

خبر خوب اینکه صرافی اکسکوینو به‌تازگی ارز دیجیتال محبوب چیلیز را به لیست محصولات خود اضافه کرده و می‌توانید براحتی و در کمترین زمان ممکن آن را تهیه و یا اقدام به فروش آن نمائید.

فقط کافی است وارد سایت اکسکوینو شوید و یا با نصب نسخه اندروید کیف پول این صرافی روی گوشی مویابل خود، مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را انجام داده و کار خرید این رمز ارز محبوب و آینده‌دار را شروع کنید.

 نحوه خرید و فروش توکن چیلیز
نحوه خرید و فروش توکن چیلیز

صرافی چیلیز

صرافی چیلیز اولین صرافی ورزشی توکنیزه شده در جهان است که به روشی مشابه بسیاری از صرافی‌های اررزهای دیجیتال عمل می‌کند. در این صرافی به طور اختصاصی می‌توانید با استفاده از یک رابط کاربری ساده به معامله توکن‌های هواداری بپردازید. با ورود به سایت chiliz.net می‌توانید به صرافی چیلیز دسترسی داشته باشید. همچنین اپلیکیشن این صرافی نیز برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS  قابل دسترس عموم است.

صرافی چیلیز
صرافی چیلیز

آیا ارز دیجیتال چیلیز قابل استخراج است؟

از آنجا که شبکه بلاک‌چین چیلیز از الگوریتم اثبات اعتبار یا همان Proof Of Authority  برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند، این الگوریتم قابلیت مقیاس‌پذیری شبکه را در پلتفرم چیلیز افزایش می‌دهد. واژه استخراج یا ماینینگ در شبکه بلاک‌چین آن دسته از رمز ارزهایی معنا دارد که از الگوریتم اثبات کار یا Proof Of Work برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. بنابرین شما نمی‌توانید ارز دیجیتال چیلیز را اسخراج کنید و تنها با خرید آن می‌توانید این رمز ارز را در سبد دارایی خود داشته باشید.

بهترین کیف پول‌های ارز چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. به همین دلیل گزینه کیف پول‌های پشتیبان برای این ارز دیجیتال زیاد و متنوع است. با این حال در میان تمامی گزینه‌ها، کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) گزینه مناسبی برای ذخیره و نگهداری طولانی‌مدت این رمز است. علاوه‌براین ،کیف پول‌های نرم‌افزاری تراست والت (Trust)، اتمیک (Atomic) و مای اتر (MyEther) برای خرید و فروش روزانه این ارز دیجیتال می‌توانند گزینه‌های مناسب و کاربرپسندی محسوب شوند. 

شما همچنین می توانید این ارز دیجیتال را در کیف پول خود در صرافی اکسکوینو ذخیره کنید.

 بهترین کیف پول‌های ارز چیلیز
بهترین کیف پول‌های ارز چیلیز

تحلیل قیمت و آینده چیلیز

قیمت توکن چیلیز از زمان پیدایش خود که به سال ۲۰۱۹ برمی گردد با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.  بهای این توکن در سال ۲۰۱۹ غالبا روند کاهشی داشت و از ۰.۰۱۷ دلار به محدوده ۰.۰۰۷ دلار رسید.

در سال ۲۰۲۰ به لطف مشارکت‌های مهم بنیاد چیلیز با باشگاه‌های مطرح و مهم ورزشی بهای این توکن اوج جدیدی را تجربه کرد و در ماه مارس این سال به ۰.۰۱۲۳دلار رسید. چیلیز تا یایان سال ۲۰۲۰ چندین حرکت صعودی و ریزشی را تجربه کرد و در نهایت قیمت آن در پایان همان سال به ۰.۰۲۲ دلار رسید.

سال ۲۰۲۱ سالی پربار و سودآور برای این توکن محسوب می‌شود تا جاییکه قیمت آن در یک جهش شگفت‌انگیز به ۰.۸۹ دلار رسید و اوج قیمت خود را ثبت کرد.

در تحلیل روندهای حرکتی قیمت چیلیز می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که هرچند رشد قیمت این توکن از رونق کلی بازار نشات می‌گیرد اما با این حال افزایش تقاضا برای خدمات ورزشی مسئله‌ای که باید آن را در نظر گرفت.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که ظرفیت اقتصادی ورزش و به طور خاص فوتبال بسیار بالا است. گردش مالی که در دنیای فوتبال رخ می‌دهد، خارج از حد تصور است و فوتبال امروز کاملاً فراتر از یک ورزش به شمار می‌رود. این گردش مالی بالا، فرصت بی‌نظیری را در برای توسعه پلتفرم ارز دیجیتال چیلیز در اختیار بنیاد توسعه‌دهنده آن قرار می‌دهد.

 پروژه چیلیز بی‌شک به دلیل جذابیت حوزه تمرکز آن بسیار مستعد رشد و پیشرفت است. به همین دلیل است که خیلی‌ها آینده این ارز دیجیتال را با توجه به مزایایی که دارد و حوزه‌ای که بر آن تمرکز کرده امیدوارکننده می‌دانند.

پلتفرم کوین پرایس فورکست (coinpriceforecast) هم در خصوص قیمت چیلیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده که بهای آن به ۰.۵۵دلار برسد.

این پلتفرم همچنین به پیش‌بینی قیمت چیلیز در سال‌های آینده هم پرداخته است. با توجه به داده‌های به‌دست آمده، ارز چیلیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۴ درصد رشد خواهد داشت و آن سال را با ۰.۵۵ دلار آغاز خواهد کرد. همچنین طبق پیش‌بینی‌های این سایت، پرونده این ارز در پایان ۲۰۲۳ با قیمتی حدود ۰.۵۸ دلار بسته خواهد شد. به همین ترتیب رشد چیلیز در سال‌های بعدی هم همچنان ادامه داشته و متوقف نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که سال ۲۰۲۸ را با قیمت ۰۰.۷۲ دلار آغاز و با ۰.۷۶ دلار به پایان برساند.

 تحلیل قیمت و آینده ارز دیجیتال چیلیز
تحلیل قیمت و آینده ارز دیجیتال چیلیز

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا به تمام آنچیزی که درباره ارز دیجیتال چیلیز لازم و ضروری بود بپردازیم. در انتها نیز تحلیل این رمز ارز را به‌صورت مختصر بررسی کردیم. همانگونه که از کلیت مطالب بر می‌آید، ایده ایجاد ارز چیلیز بسیار ساده ولی در عین حال هوشمندانه و کاربردی است. یک راه‌حل ساده که به شدت و خیلی زود مورد استقبال تعداد زیادی از باشگاه‌های ورزشی و طرفداران آن‌ها قرار گرفته است. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد ارز دیجیتال چیلیز از پایداری و ثبات زیادی برخوردار است چراکه فوتبال پدیده‌ای است که در میان تمام مردم دنیا خود را تثبیت کرده و بعید به نظر می‌رسد که در آینده ورزشی پیدا شود که بتواند جای فوتبال را در افکار عمومی بگیرد. مجموعه این عوامل باعث می‌شود که بتوان نسبت به آینده ارز چیلیز خوش‌بین بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.