تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی و پاول دوروف؛ آیا تلگرام به پایان نزدیک می‌­شود؟

کریپتوکارنسی و پاول دوروف؛ آیا تلگرام به پایان نزدیک می‌­شود؟

بر طبق آخرین خبر­ها پاول دوروف، خالق پیام رسان محبوب تلگرام در حال تعطیل نمودن تلگرام و شرکت­‌های اقماری آن است. این پیام رسان که در سال گذشته در روسیه و ایران مسدود شد، بر طبق یک قرارداد می­‌بایست تا 30 آذر ماه به طور کامل خدمت‌­رسانی را در انگلیس به پایان می‌رساند، اما امضاء، آن ،چند روز پیش انجام پذیرفت.

شرکت­‌های پشت پرده تلگرام

تلگرام گام­‌های نخستین اش را در روسیه و زیرنظر دو برند ثبت شده “تلگراف” و “داجد لبز” پیمود. سپس در یک شرکت ثبت شده واحد به نام “تلگرام” ادغام یافت. اما با نامهربانی از طرف دولت، مورد تحریم قرار گرفت و این اتفاق درست پس از به توافق نرسیدن با دولت این کشور و عدم تطابق با تنظیم مقررات (رگولاتور) دولتی روی داد. پس از آن دادگاه رسمی روسیه دستور مسدودسازی و ممنوعیت استفاده از این سرویس را صادر کرد.

هنوز علت دقیق فروپاشی این شرکت و زوال یکباره مشخص نیست اما به طور قطع می‌­توان سرمنشا آن را تحریم توسط روسیه دانست.

نقدینگی – یک انگیزه مهم در کریپتوکارنسی

همانطور که بدیهی است، نقدینگی و توانایی تسویه پذیری در ارز­های دیجیتال یکی از مهم­ترین دلایل رشد یک کریپتوست. تلگرام یک سرویس با بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان با یک دیتابیس عظیم از اطلاعات آن­هاست.

همانطور که به یاد دارید، این شرکت در سال گذشته برای افزایش مخاطبان و محبوبیت بیشتر، اقدام به معرفی یک ارز دیجیتال به نام “گرام” و عرضه اولیه آن نمود.

این شرکت از مدت­ها قبل برای راه‌­اندازی یک پروژه با نام TON Telegram Open Network (همان گرام) برنامه ریزی کرد تا یک ارز دیجیتال مجازی بتواند برای پرداخت­‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. اما در کمال ناباوری پس از 1.7 میلیارد دلار سرمایه­‌گذاری و فروش خصوصی با شکست مواجه شد.

در همین راستا و با ورشکستگی و عدم موفقیت، این شرکت تحت فشار بوده و با احتمال بالا در معرض تعطیلی قرار دارد. اما با وجود بسیاری از عدم قطعیت‌­ها تا پیش از پایان سال 2019، تصمیم­‌گیری نهایی (دریافت بودجه یا اعلام ورشکستگی) روی خواهد داد.

نظر شما همراهان گرامی در این باره چیست؟ اگر تلگرام با ورشکستگی مواجه شود از پیام‌­رسان­‌های داخلی استفاده خواهید کرد؟

 

منبع: btcnn

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا