پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
روش جدید استخراج بیت کوین

روش جدید استخراج بیت کوین: سریع‌تر و کم مصرف‌تر

شرکت Quantum Blockchain Technologies که یک شرکت تحقیقاتی بریتانیایی است ادعا می‌کند که درحال ابداع یک روش جدید برای فناوری استخراج بیت کوین است که می‌تواند بازار را شگفت‌زده کند.

به گفته محققان مجموعه QBT، این روش خاص، شانس تعیین دقیق هش برنده را بالاتر می‌برد؛ این استراتژی که روش B نامیده می‌شود، احتمال تعیین هش برنده را چیزی در حدود ۲۶۰ درصد، نسبت به استخراج سنتی افزایش می‌دهد و هم‌زمان با این کار، مصرف انرژی موردنیاز برای ماین کردن را در حدود ۴.۳ درصد کاهش می‌دهد.

این شرکت بیش‌تر از ۲ سال است که روی ماین بیت کوین تحقیقات عمیق انجام می‌دهد و تمامی پیچیدگی‌های الگوریتم SHA256 را مطالعه کرده است. QBT می‌گوید که از ماشین لرنینگ برای پیش‌بینی حرکات بلاک‌چین و محاسبات بلوک پیشرفته استفاده کرده است. هم‌چنین این محققان ادعا می‌کنند که برای رسیدن به این روش و در مسیر تحقیقات خود، از محاسبات کوانتومی، رمزنگاری پیشرفته، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و دیگر روش‌های نوآورانه بهره برده است.

استراتژی جدید QBT، استراتژی MSFCA یا ASIC Enhanced Boost نام دارد که ماینرها را قادر می‌کند قبل از پایان دادن به کار بلوک قبلی، کار روی بلوک‌های آینده را شروع کند. این رویکرد با آینده‌نگری، باعث صرفه‌جویی در زمان و توان محاسباتی، به‌خصوص برای ماینرهای ASIC می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که این نوآوری با یک مشکل مهم در زمینه استخراج بیت‌کوین مقابله می‌کند: زمان دوره انتظار مابین استخراج بلوک‌ها. این کار با به حداقل رساندن استفاده از اجزای خاص تراشه‌های ASIC انجام می‌شود. این رویکرد با ترکیب ماشین لرنینگ و تکنیک‌های ریاضی، هش‌ها را از مطمئن‌ترین بخش‌ها انتخاب می‌کند و درنتیجه با حذف محاسبات اضافی، عملکرد بهینه‌ای ارائه می‌کند. 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.