تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

Pepe میم کوینی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است

ارز دیجیتال Pepe یک توکن غیرمتمرکز برای بلاکچین اتریوم است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این میم کوین، ارز دیجیتال جدیدی است که در عرض دو روز سود ۹۰۰ درصدی ثبت کرد.
میم Pepe با الهام از میم‌های پپه ساخته شده است و به دلیل شناخته شدن بالایی که در بین جامعه میم دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. Pepe برای تبادل مقدار بازیابی شده از Ethereum استفاده می کند و در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار Pepe به حدود ۲۵ میلیون دلار رسید. به عنوان یک ارز دیجیتال، Pepe همانند دیگر ارزهای مشابه در تجارت و سرمایه گذاری نقش دارد، اما به دلیل ریشه‌هایی که از جامعه میم دارد، معمولاً بیشتر به عنوان یک ارز تفریحی و جمع آوری میم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پپه که در ۵ مارس ۲۰۱۶ لانچ شد در معرفی خود اینگونه مینویسد:
«the most memeable meme coin in existence. The dogs have had their day, it’s time for Pepe to take reign.»
میم ترین میم‌های ارز دیجیتال در جریان هستند اما وقت آن است که پپه سلطنت کند!

و حتی توئیتر  رسمی Pepe اعلام کرد:
 دنیا دست سگا بود و الان دیگه تموم شده.

پپه چیست؟

ارز دیجیتال پپه یک رمزارز مبتنی بر میم است که در اواسط ماه آوریل ۲۰۲۳ و با هدف ادای احترام به کاراکتر محبوب و بحث‌برانگیز پپه قورباغه راه‌اندازی شده است.

کاراکتر پپه قورباغه در سال ۲۰۰۵ میلادی به دست هنرمندی به نام متیو فیوری (Matthew Furie) ساخته شد. این میم کوین به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم اجرا می‌شود. البته لازم به ذکر است که مانند چندین توکن دیگر الهام گرفته از  پپه قورباغه، ارز دیجیتال pepe هم ارتباط رسمی با فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

از نظر طراحی، ارز PEPE هیچ‌گونه ارزش ذاتی ندارد و این موضوع به وضوح در وب‌سایت آن بیان شده است. ارز PEPE یک میم کوین بدون ارزش ذاتی یا انتظار برای بازگشت سرمایه است. هیچ نقشه راه رسمی هم برای آن وجود ندارد، همچنین با کاربرد خاصی طراحی نشده است و فقط از اهداف سرگرمی بهره می‌برد.

میم کوین چیست؟

میم کوین، ارز دیجیتال یا توکنی است که با الهام از یک میم ساخته شده است. شیبا اینو و دوج کوین مشهورترین میم کوین‌های بازار هستند که به‌ترتیب در رتبه‌های  ۸ و ۱۵ فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارند.

توکنومیک رمز ارز پپه

توکن بومی پروژه پپه با نماد اختصاری PEPE شناخته می‌شود. توکن PEPE را می‌توان به عنوان یک یادگاری، هدیه یا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری نگه داشت؛ به امید اینکه قیمت آن افزایش یابد.

مطابق با اکثر میم کوین‌ها، ارز دیجیتال پپه قورباغه دارای حداکثر عرضه بسیار بالا، یعنی ۴۲۰،۶۹۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ واحد است که در حال حاضر ۱۰۰ درصد توکن‌های آن در گردش هستند.

برخلاف برخی از رمزارزهای دیگر که بخش بزرگی از عرضه آنها به سرمایه‌گذاران اولیه یا تیم‌های توسعه داده می‌شود، ۹۳٫۱ درصد از عرضه رمزارز pepe به استخر نقدینگی و ۶٫۹ درصد دیگر به یک کیف پول چند امضایی (که توسط تیم توسعه و با هدف لیست شدن در صرافی‌ها، مشارکت‌ها، تبلیغات و کاربردهای مشابه نگهداری می‌شود)، اختصاص یافته است.

آینده میم کوین پپه چه خواهد شد؟

آینده PEPE هنوز پس از اولین نمایش آن تقریباً می‌توان گفت که روشن است.

 به گفته چندین متخصص، از جمله مؤسس صندوق ارز دیجیتال DFG، جیمز وو،

 ” میم‌کوین بخش‌های بزرگی از چشم انداز معاملات ارزهای دیجیتال است، چه بخواهیم چه نخواهیم”

و این احتمال وجود دارد که میم ‌کوین‌هایی مانند PEPE به رشد خود ادامه دهند. اما PEPE ممکن است راه بسیاری از  memecoin‌های زودگذر دیگر را که قبل از آن آمده بودند، مانند  Grimacecoin، پامپ کوین و بسیاری دیگر دنبال کند و در نهایت از دید عموم ناپدید شود.

در این شرایط، باید دید آیا سرمایه‌گذاران، از جمله مالک تقریباً ۶ تریلیون دلاری  PEPE، می‌توانند از این توکن درآمد کسب کنند یا خیر. 

پیش بینی شما در مورد میم کوین پپه و نوسانات آن چیست؟

منبع: coindesk

محمدرضا آذرگون

رتبه 52 کنکور کارشناسی ارشد و 50 کنکور دکتری، دانشجوی دکتری رشته اقتصاد، گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه مدل‌های مالی و تجزیه و تحلیل آنها برای حمایت از ابتکارات استراتژیک و تصمیمات سرمایه‌گذاری. کارشناس ارشد تحلیل‌گر و معامله‌گر امور بازارهای مالی، اقتصاد کلان و تسلط کامل به حوزه کریپتوکارنسی و بلاک‌چین، Cryptocurrency Analyst و فعال در زمینه تحقیقات و توسعه کسب‌وکار، با بیش از 3 سال سابقه فعالیت در زمینه بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال و بازار فارکس.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا