کیف پول های ریپل

13 مورد از بهترین کیف پول های ریپل XRP سال 2021

در بازار داغ رمزارزها ریپل بخاطر مسائل سیاسی و درگیری‌های زیاد با قانون‌گذاران آمریکایی بسیار سر زبان‌ها افتاده است. در این مقاله به معرفی انواع کیف پول‌های ریپل مثل کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی خواهیم پراخت. همراه اکسکوینو باشید.

کیف پول ریپل XRP Wallet چیست؟

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی به دور از واسطه‌ها و اشخاص ثالث است. دارایی‌های رمزنگاری شده به طور کلی به دارندگان اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را به کیف پول‌های آنلاین یا آفلاین سازگار با آن دارایی ارسال کنند.

این نوآوری در ذخیره‌سازی آزادی بیشتری به دارندگان می‌دهد. با این حال این آزادی مسئولیت بیشتری را بر عهده دارنده ارز دیجیتال می‌گذارد زیرا مسئولیت مراقبت از دارایی‌ها و اعمال اقدامات احتیاطی مناسب بر عهده خود شخص خواهد بود و نه شخص ثالثی همچون بانک‌ها یا صندوق‌های اعتباری.

با کمی آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال حتما می‌دانید برای ذخیره‌سازی یک ارز دیجیتال، به چیزی به نام کیف پول نیاز دارید.

ذخیره دارایی‌ها در یک کیف پول شخصی که به آن کیف پول میزبان نیز می‌گویند، کاربر را ملزم می‌کند تا از اطلاعاتی مانند گذرواژه‌ها و عبارات پشتیبان صورت شخصی محافظت کند و در برابر کلاهبرداران یا سارقان اینترنتی هوشیار باشد.

علاوه بر این شخص باید به این نکته توجه کند که ممکن است یک کیف پول‌ها ممکن است از نظر سازگاری با یک ارز دیجیتال خاص یا ویژگی‌های امنیتی با کیف پول دیگر متفاوت باشد.

زیربنای ارز دیجیتال ریپل بلاک چین ایکس‌آر‌پی لجر XRP Ledger (XRPL) است؛ یک دارایی متمرکز بر پرداخت.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول ریپل

ریپل ارز دیجیتال اصلی در ایکس‌آر‌پی لجر است. این بلاک چین بدون مجوز، منبع باز و غیرمتمرکز است که قابلیت تایید و تسویه تراکنش‌ها را در کمتر از سه تا پنج ثانیه دارد.

تیم ریپل چندین بار ادعا کرده است که ریپل و بلاک چین ایکس‌آر‌پی لجر مستقل از شرکت ریپل هستند، اگرچه ریپل از ارز دیجیتال ریپل XRP و بلاک چین آن به روش‌های خاصی استفاده می‌کند.

با یک کیف پول که از ارز دیجیتال ریپل پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند به وجوه خود دسترسی داشته باشند و با استفاده از ترکیبی از کلیدهای خصوصی و عمومی، تراکنش‌ها را امضا کنند.

بهترین کیف پول برای هر شخص نسبت به شخص دیگر بر اساس فاکتورهای خاصی و بر اساس نیاز فرد تعیین می‌شود.

ارز ریپل را می‌توان در تعدادی از انواع مختلف کیف پول‌ ذخیره کرد.

در ادامه این مقاله چندین روش مختلف برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال ریپل را توضیح خواهیم داد. فقط با توجه به اینکه ریپل فقط بر روی بلاک چین خود اجرا می‌شود، باید از سازگاری کیف پول انتخابی خود با این شبکه مطمئن شوند.

نکته مهم دیگر این است که برای انتقال اولیه و فعال‌سازی همه کیف پول‌هایی که از ریپل پشتیبانی می‌کنند باید حداقل بیست عدد از ارز دیجیتال ریپل را در کیف پول داشته باشید. (به دلیل ساز و کار بلاک چین ایکس‌آرپی‌ال)

پس در مرتبه اول باید 20 ریپل به کیف پول جدید ارسال شود تا آن کیف پول در بلاک چین تایید و فعال شود. بلاکچین ریپل معمولا به شما اجازه نمی‌دهد که کمتر از 20 ریپل به یک کیف پول تازه ساخت ارسال کنید.

برای مثال اگر برای اولین بار بخواهید صد ریپل به یک کیف پول ارسال کنید، موجودی کیف پول شما پس از تایید تراکنش 80 ریپل خواهد بود.

با این حال نگهداری ارز دیجیتال ریپل در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز معمولا از این قانون تبعیت نمی‌کنند و شما ملزم به پرداخت بیست ریپل اولیه نیستید.

انواع کیف پول‌های ریپل

کاربر می تواند ریپل خود را در کیف پول‌های مختلف از جمله کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌های کاغذی، دسکتاپ، موبایل (این دو مورد نرم‌افزاری هستند) و در صرافی‌ها ذخیره کند. کاربران باید کیف پولی را انتخاب کنند که مطابق با نیازهای آن‌هاست.

به عنوان مثال اگر در دنیای رمزارزها تازه‌کار هستید یا می‌خواهید مقدار کمی ریپل بخرید یا نگه دارید، کیف پول‌‌های موبایلی یا دسکتاپی را که از نظر امنیت و سهولت استفاده بسیار مناسبند، انتخاب کنید.

کیف پول‌های ریپل XRP
انواع کیف پول ریپل

برعکس اگر یک کاربر با تجربه و با دارایی زیاد هستید کیف پول سخت افزاری انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ریپل

کیف پول‌های سخت افزاری یکی از روش‌‌های رایج ذخیره‌سازی ارزها و دارایی‌های دیجیتالی هستند.

این دستگاه‌ها اساسا کلیدهای خصوصی دارایی‌های مالکان را ذخیره می‌کنند و به دارنده اجازه می‌دهند با کیف پول بدون افشای اطلاعات خصوصی که مسئول حفظ آن دارایی‌ها هستند، تعامل داشته باشد.

از آنجایی که ریپل یکی از مهم‌ترین دارایی‌های دنیای رمزارزها از نظر ارزش بازار است، کیف پول‌های سخت‌افزاری زیادی با ریپل سازگار هستند.

این کیف پول‌ها دارایی‌های کاربران را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند (در واقع این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی آن دارایی‌ها را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند).

کیف پول‌های سخت‌افزاری

کاربر می‌تواند در صورت گم کردن کیف پول فیزیکی خود به وسیله عبارات بازیابی که در ابتدا ساخت کیف پول جدید به وی داده شده است با خرید یک دستگاه جدید، کیف پول و دارایی‌های داخل آن را به طور کامل بازیابی کند.

امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل عدم دسترسی همیشگی به اینترنت (بنا به نوع کیف پول) بسیار بالاست و احتمال اجرای حملات مخرب و هک کیف پول را بسیار کم می‌کند.

با این وجود کاربر باید عبارات بازیابی خود را در مکان‌‎های محافظت شده متعددی ذخیره کند تا به طور امن به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

لجر نانو اس Ledger Nano S

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مسئول تامین سرمایه خود هستند. اگر به دنبال ذخیره ایمن ارز دیجیتال خود مخصوصا ریپل هستید، لجر نانو اس Ledger Nano S یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه‌هاست.

با توجه به پشتیبانی کیف پول نانو لجر اس از شبکه ریپل و ذخیره‌سازی کلیدهای به صورت آفلاین این کیف پول یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال ریپل است.

استفاده از فولاد ضد زنگ برای ساخت بدنه این دستگاه احتمال سالم ماندن آن در آتش سوزی، سیل، نشت مواد شیمیایی یا بسیاری از فاجعه های دیگر را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

شاید دانستن این نکته بد نباشد که کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس پرفروش‌‌ترین کیف پول سخت افزاری بازار است.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول لجر نانو اس

مزایا

  • یکی از قابل اعتمادترین کیف پول های سخت افزاری
  • کاربر پسند بودن
  • دستگاه برای اجرای همه عملیات‌‌ها (واریز، برداشت و …) باید رایانه شخصی متصل باشد
  • پشتیبانی از قابلیت چند امضایی برای تایید تراکنش
  • پس از یک دوره عدم کار با دستگاه، دستگاه قطع می‌شود
  • پشتیبانی از کلمه عبور
  • توسعه مداوم نرم‌افزاری توسط سازمان لجر

معایب

  • صفحه‌نمایش با رزولوشن کم
  • ظرفیت محدود برنامه
  • منبع باز نبودن

لجر نانو ایکس Ledger Nano X

لجر نانو ایکس Ledger Nano X جز بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار رمزارز‌هاست.

نانو ایکس ارتقایی از نسل قبلی نانو اس به حساب می‌آید. در این ارتقا ویژگی‌‌های زیادی چون برنامه‌های کاربردی زیبا و ویژگی‌های غنی برای موبایل و دسکتاپ اعمال شده است.

استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس مدیریت و افزودن دارایی‌ها را به پرتفو شما ساده می‌کند. این مدل مقداری بهبود نسبت به نسل قبل دارد به همین دلیل در بازار با قیمت بیشتری نسبت به نانو لجر اس فروخته می‌شود.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول‌ لجر نانو ایکس

مزایا

  • استفاده آسان
  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • همگام با دیفای
  • ظاهر جذاب و مقاوم
  • رابط کاربری بهتر نسبت به نسل قبل
  • برنامه‌های کاربردی در موبایل و رایانه‌های شخصی

معایب

  • استفاده از دکمه‌های جهت‌نما سخت است
  • قیمت نسبتا به رقبا زیاد است
  • اخیرا نشت اطلاعاتی در لجر وجود داشته است

ترزور مدل Trezor Model T

کیف پول‌های ترزور مدل تی Trezor Model T یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری دنیای ارزهای دیجیتال بازار است. ترزور مدل تی برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد.

ترزور مدل تی تمامی ویژگی‌های مدل‌های دیگر کیف پول‌های این شرکت را به همراه پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و صرافی‌های جدیدتر مانند ارز دیجیتال ریپل ارائه می‌دهد.

همه چیز در مورد ترزور مدل تی از مشخصات سخت‌افزاری گرفته تا نرم‌افزاری که به آن قدرت می‌دهد، آن را به یک انتخاب قطعی برای ذخیره‌سازی ریپل می‌کند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول‌ ترزور مدل تی

مزایا

  • منبع باز بودن
  • صفحه‌نمایش رنگی
  • راه‌اندازی و استفاده آسان
  • پشتیبانی از ریپل و ۱۶۰۰ ارز دیجیتال دیگر

معایب

  • نسبت به رقبا گران‌تر است
  • فقط از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند

کوبو Cobo

کیف پول کوبو یکی از قوی‌ترین و امن‌ترین انتخاب‌های موجود در بازار است. این دستگاه هیچ راه ارتباطی به جز دوربین خود که برای اسکن کد کیوآر QR Code برنامه موبایل استفاده می‌شود ندارد.

به همین دلیل از نظر امنیتی بسیار قدرتمند و در برابر هرگونه حملات مخربی مصون است. یکی از ویژگی‌های جالب کوبو این است که برای ذخیره‌سازی کدهای بازیابی یک ورقه فولادی به همراه متعلقات دستگاه به کاربر می‌دهد که شخص می‌تواند کلیدهای خصوصی را بر روی آن ذخیره کند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول کوبو

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ و دسترسی به یک کیبورد کامل
  • دستگاه هیچ‌گاه به هیچ وسیله ارتباطی دیگری متصل نمی‌شود
  • اگر دستگاه دستکاری شود تمامی اطلاعات داخل آن پاک می‌شود
  • منبع باز بودن برنامه آن

معایب

  • یکی از گران‌ترین کیف پول‌های بازار
  • ارسال وجه از دستگاه کمی دشوار است

بیشتر بخوانید: ۱۷ مورد از بهترین انواع کیف پول ترون+ لینک دانلود

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ریپل

کیف پول‌های نرم‌افزاری خود به دو دسته کیف پول‌های موبایل و کامپیوترهای رومیزی تقسیم می‌شوند. انتخاب هر دوی این نوع کیف‌ پول‌ها بنا بر نیازهای هر فرد ممکن است، متفاوت باشد.

انتخاب کیف پول‌های دسکتاپ ممکن است یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی برای دارندگان ریپل باشد.

کیف پول‌های دسکتاپ برنامه‌هایی هستند که برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری شده بر روی کامپیوتر شخصی استفاده می‌شوند. کیف پول‌های دستکتاپ برای افرادی که با رایانه شخصی بیشتر سر و کار دارند انتخاب بهتری است.

به طور مشابه، کیف پول های تلفن همراه بر روی دستگاه های تلفن همراه کاربران با رابط هایی برای مدیریت ارزهای دیجیتال اجرا می‌شود. استفاده از کیف پول‌های موبایلی برای ذخیره‌سازی ریپل ساده است اما باید این را بدانید که این کیف پول‌ها امن‌ترین گزینه برای ذخیره‌سازی مقدار زیاد یا طولانی مدت ریپل نیستند.

همیشه و همیشه کلیدهای خصوصی خود را در جایی مطمئن ذخیره کنید و با هیچکس به اشتراک نگذارید.

تراست والت Trust Wallet

تراست والت یک کیف پول نرم‌افزاری است که بر روی دستگاه‌های تلفن نصب می‌شود. این کیف پول با پشتیبانی از شبکه ریپل به تریدرهای این ارز کمک می‌کند تا معاملات خود را در هر زمانی از روز و هر مکانی فقط با دسترسی به اینترنت با تلفن‌همراه خود انجام دهند.

تراست والت یک کیف پول غیر حضانتی است که اطلاعات هیچ یک از کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول تراست والت

مزایا

  • استفاده آسان
  • استفاده رایگان
  • ذخیره‌سازی تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال همچون ریپل
  • قابلیت استیکینگ چندین ارز و کسب سود
  • کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و اطلاعاتی در سرورهای آن‌ها ذخیره نمی‌شود
  • هم در اندروید و هم با آی‌اواس سازگار است

معایب

  • به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری امن نیست

مت والت Math Wallet

مت والت یکی از کیف پول‌های محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال است. کاربران می‌توانن از پلتفرم‌های متعدد این کیف پول مثل برنامه موبایل، رایانه شخصی، افزونه مرورگر و کیف پول سخت افزاری آن استفاده کنند.

مت والت یکی از کیف پول‌های چند پلتفرمی ایمن بازار به حساب می‌آید. همچنین این کیف پول با قابلیت ذخیره‌سازی بیش از ۳۰۰۰ توکن من جمله ریپل یکی از متنوع‌ترین کیف پول‌های بازار است.

نکته مهم درباره این کیف پول این است که ریپل را در شبکه بایننس اسمارت چین ذخیره می‌کند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول مت والت

مزایا

  • رابط کاربری زیبا
  • چند پلتفرمی بودن
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع

معایب

  • پایگاه کاربری کوچک
  • برخورد با تعدادی اندکی باگ هنگام استفاده

سیف پال SafePal

سیف پال یک کیف پول‌ ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است که هم به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیت بالایی را در اختیار سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

این کیف پول در سال ۲۰۱۸ با همکاری بایننس ایجاد شد و به امکان ذخیره‌سازی، مدیریت و ترید دارایی‌های خود همچون ریپل را می‌دهد.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول سیف پال

مزایا

  • استفاده آسان برای تازه‌کارها و علاقمندان به بازار ارزهای دیجیتال
  • وجود یک مکانیزم خودتخریب در برابر حملات مخرب
  • موجود در دو نسخه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • قابلیت استفاده از صرافی بایننس بدون نیاز به احراز هویت

معایب

  • عدم پشتیبانی از برخی بلاک چین‌ها
  • گران بودن نسخه سخت‌افزاری

کوینومی Coinomi

کوینومی یک کیف پول چندارزی محبوب برای موبایل و دسکتاپ است. این کیف پول با تجربه زیاد در دنیای رمزارزها و با پشتیبانی از حدود ۱۵۰۰ دارایی رمزنگاری شده یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های بازار است.

ترکیب امنیت و رابط کاربری ساده کوینومی را به یک کیف پول عالی برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتالی همچون ریپل می‌کند.

کیف پول کوینومی

مزایا

  • استفاده آسان و رایگان
  • امنیت بالا با وجود الگوریتم‌های پیچیده و پنهان کردن آی‌پی
  • ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در تلفن‌همراه کاربر
  • تعامل با شیپ‌شیفت ShapeShift و  چنجلی Changely برای ترید ارزهای دیجیتال

معایب

  • هیچ ریگولاتوری بر آن نظارت ندارد
  • کد آن منبع باز نیست
  • عدم پشتیبانی از بسیاری از ارزهای دیجتال

اتومیک والت Atomic Wallet

اتمیک والت طی سال‌های اخیر در دنیای رمزارزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر پشتیبانی از بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی یک از ویژگی‌های کلیدی این کیف پول وجود برنامه اتمیک سواپ Atomic Swap در برنامه است که به کاربران امکان تبدیل ارزهای دیجیتال خود به ارزهای دیگری چون ریپل می‌دهد.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول اتمیک والت

مزایا

  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • بیشتر از ۵۰۰ کوین و توکن در اتمیک سواپ قابل تبدیل هستند
  • کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر به صورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند
  • پایگاه کاربری بزرگ

معایب

  • از کیف پول سخت افزاری پشتیبانی نمی‌کند
  • فقط می‌توان ارزهای خاصی را در پلتفرم خریداری کرد

گاردا والت Guarda Wallet

گاردا والت یک کیف پول با قابلیت پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال است که به کاربرانی که می‌خواهند دارایی‌های دیجیتال متنوعی مانند ریپل را ذخیره، ارسال یا دریافت کنند، خدمات غیرحضانتی ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال 2017 توسط شرکت گاردین Guardian OÜ که در اتحادیه اروپا ثبت شده است تأسیس شد. شرکت مادر دارای مجوز FIU (واحد اطلاعات مالی) استونی برای ارائه خدمات مبادله ارز دیجیتال به فیات است.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول گاردا والت

مزایا

  • با موبایل، رایانه شخصی و مرورگر رایانه همگام است
  • استفاده آسان
  • قابلیت تبدیل ارزها داخل برنامه
  • قابلیت خرید با کردیت کارد در برنامه
  • شهرت خوب
  • عدم ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در سرورها

معایب

  • وجود برخی مشکلات نرم‌افزاری
  • نرخ بالای تبدیل ارزها به یکدیگر
  • پایگاه کاربری نه چندان گسترده

اج والت Edge Wallet

اج والت یک کیف پول نرم‌افزاری برای اندروید و iOS است. این اپلیکیشن به کاربران امکان خرید، فروش و ترید ده‌ها رمزارز مانند ارز دیجیتال ریپل را می‌دهد. در ۵ سال گذشته کیف پول اج پیوسته در حال توسعه است.

اج والت با ۷ صرافی از جمله چنجلی، شیپ‌شیفت و چنج‌ناو ChangeNow همکاری می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای خود را مبادله کنند.

Edge برای خرید یک درصد کارمزد دریافت میکند و به غیر ازین کارمزد خاصی بر کاربران اعمال نمی‌کند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول اج والت

مزایا

  • هم برای کاربران باتجربه و هم تازه‌کار مناسب است
  • قابلیت احراز هویت دوعاملی دارد
  • قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال به واسطه ۷ صرافی در داخل برنامه
  • پشتیبانی از خرید بیت‌کوین با کردیت کارد
  • منبع باز بودن برنامه

معایب

  • قابلیت دسترسی از طریق رایانه شخصی یا وب وجود ندارد
  • کاربر کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی خود ندارد

اگزودوس Exodus

اگزودوس یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بازار است که علاوه بر سهولت استفاده، رابط کاربری فوق‌العاده زیبایی دارد.

کیف پول دسکتاپ اگزودوس از چندین ارز دیجیتال مانند ریپل پشتیبانی می‌کند. هدف طراحی این کیف، دسترسی آسان‌تر به دارایی‌های رمزنگاری شده برای کاربران تازه‌کاراست.

اگرچه اگزودوس یک سرویس معقول است اما گزینه‌های بهتری برای ذخیره ارزهای دیجیتال وجود دارد که امنیت بالاتر و نرخ‌های بهتری ارائه می‌دهند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول اگزودوس

مزایا

  • به کاربر امکان ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی را می‌دهد
  • پشتیبانی از ارزهای متنوع
  • قابلیت تبدیل داخل برنامه‌ای ارزهای دیجیتال به یکدیگر
  • رابط کاربری بسیار دلنشین
  • استفاده آسان برای کاربران تازه‌وارد

معایب

  • کارمزد بالای تراکنش‌‌ها
  • عدم وجود گزینه انتخاب دستی کارمزد تراکنش
  • احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه نمی‌دهد
  • امنیت نسبت به رقبا پایین‌تر است
  • از تایید تراکنش چند امضایی پشتیبانی نمی‌کند

کیف پول ایکس‌یوام‌ام XUMM

این کیف پول به تازگی توسط ایکس‌آرپی‌لجر معرفی و راه اندازی شده است. طبق بیانیه رسمی این بنیاد، برند حقوقی اینتگریتور The Integrators با موفقیت در بانک مرکزی هلند ثبت شده است.

کیف پول ایکس‌یوام‌ام اولین کیف پول متعلق به ریپل و مجهز به سیستم فیات است که مورد تایید بانک مرکزی آلمان نیز قرار گرفته است.

از آن‌جایی که این کیف‌ پول ریپل به تازگی معرفی شده است هنوز نمی‌توان به طور قطع راجع به مزایا و معایب این کیف پول صحبتی کرد.

کیف پول‌های صرافی مناسب ذخیره‌سازی ریپل

کیف پول صرافی‌ها مکانی برای ذخیره ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم معاملاتی دارایی‌های دیجیتال است. بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند اکسکوینو نیز میزبان معاملات ریپل هستند، بنابراین می‌توانند به عنوان مکانی برای ذخیره‌سازی ریپل نیز عمل کنند.

البته ذکر این نکته که ذخیره‌سازی بلند مدت یا مقدار زیادی از دارایی در کیف پول‌های صرافی‌ها از نظر امنیتی کار درستی نیست چرا که سرورهای صرافی‌های بزرگ دائما تحت حملات مخرب قرار می‌گیرد و این امر ممکن است دارایی شما را به خطر بیاندازد.

کیف پول‌های صرافی

از آنجایی که استفاده از کیف پول صرافی‌ها توصیه نمی‌شود در ادامه فقط به ذکر اسم صرافی‌هایی که از ذخیره ریپل در کیف پول‌های خود پشتیبانی می‌کنند نام خواهیم برد.

  • بایننس Binance
  • اکسکوینو Excoino
  • بیت‌هامب Bithumb
  • کوکوین Kucoin
  • اف‌تی‌ایکس FTX
  • گیت.آی‌او Gate.io
  • ام‌ای‌ایکس‌سی MEXC
  • کوینکس Coinex

بهترین کیف پول‌های کاغذی ریپل

همانطور که از نام آن پیداست، کیف پول‌های کاغذی اساسا جزئیات دارایی‌های رمزنگاری شده را روی یک تکه کاغذ ذخیره می‌کنند.

برای استفاده از این نوع کیف پول دارنده دارایی باید از طریق یک وب‌سایت خاص یک کیف پول جدید بسازد و جزئیات ضروری که سایت به وی می‌دهد را روی یک تکه کاغذ چاپ کند.

شخص حتما باید آن تکه کاغذ را در مکانی امن ذخیره کند. جزئیات مهم کیف پول کاغذی معمولا شامل کلید خصوصی کیف پول و آدرسی است که می‌توان وجوه را به آن ارسال کرد.

با این وجود ممکن است کاربران با استفاده از سایت‌های فیشینگ در دام کلاهبرداران افتاده و تمام دارایی خود را از دست بدهند. استفاده از سایت‌‌های معتبر برای ایجاد کیف‌پول‌های کاغذی بسیار حايز اهمیت است.

یکی دیگر از جنبه‌های منفی کیف‌پول‌های کاغذی این است که از نظر فیزیکی به اندازه سایر اشکال کیف پول بادوام نیستند.

کیف پول‌های ریپل XRP
کیف پول کاغذی ریپل

کیف پول‌های کاغذی همچنین کلید خصوصی مربوط به کیف پول را در کنار آدرس عمومی می‌آورند که افشای آن منجر به از دست دادن تمام سرمایه داخل کیف پول می‌شود.

اگر علاقمند به استفاده از این نوع کیف پول‌ها برای ذخیره‌سازی ارز ریپل هستید می‌توانید از کیف پول‌های زیر استفاده کنید:

سخن نهایی

صرف نظر از روش ذخیره سازی، دانش و درک برای ذخیره‌سازی ایمن ریپل بسیار مهم است. یادگیری نحوه ارسال و دریافت ارز ریپل، آشنایی با روش‌های امنیتی محافظت از رمزارزها و تحقیق در مورد محصولات معتبر از اجزای مدیریت مؤثر و تعامل با ریپل است.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط با اهداف آموزشی تهیه و تولید شده و به وجود آمدن هرگونه مشکل احتمالی بر عهده شخص خواننده است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.