پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
کینگ مانی- کینگ‌مانی
کینگ‌مانی هشداری برای کسانی که زود اعتماد می‌کنند - پادکست

کینگ‌مانی هشداری برای کسانی که زود اعتماد می کنند – پادکست

وای تمام پولم از دست رفت. این یک لحظه وحشتناک برای سرمایه‌گذارایی هست که با خبر شوکه کننده بسته شدن یا هک یک صرافی مواجه میشن. 

اکسکوینی‌ها سلام عصر شنبه شنبه 10 مهرماهتون بخیر من ساحل اختری هستم  و امروز میخوام یه موضوع مهمو براتون تشریح کنم. واقعا چطور میشه کاری کرد که هیچوقت دچار حس بد بازنده‌ها نشیم. 

پادکست امروز را بشنوید:

حتما میدونید که الان ماه هاست که کاربران سابق صرافی کریپتولند دارن دوندگی میکنن تا بتون سرمایه‌های از دست رفته شون را احیا کنن. هنوز مدت زیادی از دستگیری گردانندگان کریپتو لند نگذشته بود که همین چهارشنبه گذشته گردانندگان پروژه کلاهبرداری کینگ مانی هم دستگیر شدن.

 واقعا خبر دستگیری این کلاهبردارا از این جهت که خبر از دست رفتن سرمایه‌های هم وطنامون را میشنویم برامون ناراحت کننده هست ولی باید به یاد داشته باشیم که همین هموطنای عزیز به هشدارای قبلی ما اصلا توجه نکردن.

وزارت اطلاعات روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری یه باند کلاهبرداری خبر داد. بنابر اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات، این باند کلاهبردار با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه گذاری در رمز ارز جعلی «کینگ مانی» مبالغ هنگفتی رو از زیر مجموعه های خودش جمع میکرده. 

در واقع کینگ مانی به این شکل بوده که سیستم کلاهبرداری هرمی را به دنیای کریپتو گره زده بود و یک رمز ارزی که اصلا وجود بلاک‌چینی نداشته را به شکل هرمی به افراد میفروخته و کاملا یک پانزی بزرگ بوده.

 به علاوه مثل کلاهبرداری کریپتو لند که مدعی بود یک سایت خارجی با دفتر اصلی در مالزی هست، این پروژه هم ادعا میکرد که دفترش در سوئد هست و اصلا دولت ایران نمیتونه نظارتی بر عملکردش داشته باشه.

خب. همه این اتفاقات به ما این درس را میده که مطمئن‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری اونایی هستن که آدرس دفترشون مشخصه و واقعا شما میتونید به دفترشون مراجعه کنید، ضمن اینکه دارای مجوز از نهادهای قانونی هستن. حالا اصلا مال هر کشوری که هستن مجوز خودشون را ارائه بدن. 

یه درس بزرگ دیگه اینه که طمع نکنیم. سود کمتر ولی قانونی و معقول بهتره از سودی هست که پایانش از بین رفتن همه سرمایه مون باشه. 

عزیزان به توصیه و حرف دوستانی که پروژه‌های ایردراپ دار و پرسود را معرفی میکنن توجه نکنید.

جالبه که کلاهبردارای کینگ‌مانی با ایجاد نوسانات ساختگی سود زیادی از پامپ و دامپ‌های تقلبیشون کسب میکردن ولی باز به همین هم قانع نبودن و حساب‌های کاربری را هم دستکاری میکردن.

در مرداد ماه 99 اعتراضاتی از جانب برخی از خریداران کینگ مانی به گوش رسید، به طوری که یکی از شرکت های فعال در حوزه بازاریابی شبکه ای در این زمینه نقش داشت. در شهریور ماه 99 به طور کلی این شرکت بازاریابی حضور در بازار رمز ارز ها را تکذیب کرد.

طبق گفته های مالباختگان کینگ مانی علاوه بر اقدام به خرید و فروش این رمز ارز جعلی، آن را به دیگران هم توصیه می‌کردند.

پس از مدتی کاربران وبسایت یوتی بایت که به عنوان صرافی و کیف پول مرتبط با این پروژه معرفی شده بود، مشاهده کردند که حساب های کاربری شون یکی پس از دیگری در حال بسته شدن است.

بنا بر اظهارات مالباختگان، لیدرهای این شرکت بازاریابی شبکه ای به بهانه اختلالات سایت، به زیرمجموعه های خودشون وعده بازگشایی اون را در آینده نزدیک می دادن در حالی که هیچ کدام از وعده های آن ها عملی نشده.

اعضا این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی است.

مجموعه اکسکوینو ضمن تشکر از کارکنان خدوم وزارت اطلاعات بار دیگه به همه کاربرای دنیای کریپتو هشدار میده که به وعده‌های وسوسه کننده سودهای کلان توجه نکنن چون غالب کلاهبردارا از حس طمع انسان‌ها برای فریب اونا استفاده میکنن.

البته باز هم یادآوری میکنم که ما در اکسکوینو امیدواریم که با تلاش وزارت اطلاعات و قوه قضائیه حداقل بخشی از ضرر هموطنای مالباخته مون جبران بشه ولی دوستان پیش از وقوع اتفاقات مشابه خود ما باید یاد بگیرم که احساسات خودمون را کنترل کنیم و سراغ سودهای مقطعی پروژهای کلاهبرداری را نخوریم.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید در اپیزودهای بعدی درباره باقی پروژه‌های با قیمت زیر یک دلار صحبت خواهیم کرد.  

شما میتونید از حالا به بعد برای شنیدن پادکست های ما به همه اپلیکیشن های پادکست از جمله کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.