پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
ارز دیجیتال آلت کوین

آلت کوین چیست؟ (قسمت اول)

بیشتر مردم کم و بیش با بیت کوین آشنایی دارند هرچند ممکن است به درستی از نحوه کارکرد آن مطلع نباشند. با این حال، زمانی که با ارز دیجیتال آشنا می‌­شوند مطمئنا از این که صدها نوع ارز دیجیتال وجود دارد تعجب زده خواهند شد. یکی از این صدها نوع، آلت کوین می­‌باشد. آلت کوین‌­ها یک جنبه جذاب از انواع ارزهای دیجیتال می‌­باشند اما برای همه مناسب نیستند. تازه واردها اکثرا درباره آلت کوین سوال دارند، این مقاله راهنمایی مختصر از مروری درباره آلت کوین‌­ها برای مبتدیان خواهد بود تا بتوانند تصمیم بگیرند که روی آن به عنوان بخشی از انواع ارز دیجیتال خود سرمایه­ گذاری کنند یا نه.

آلت کوین ها چه هستند و چرا اتفاق می‌­افتند؟

کلمه ” آلت کوین ” اختصاری از ” جایگزین بیت کوین ” می‌باشد و بنابراین هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین را آلتکوین می نامند. آلت کوین ها به عنوان جایگزین بیت کوین معرفی می شوند زیرا حداقل در برخی موارد امید است آلت کوین ها جایگزین حداقل یک جز از بیت کوین شده و یا آن را بهبود دهند.

صدها نوع آلتکوین وجود دارد. ( CoinMarketCap 478 نوع را در زمانی که این مقاله نوشته شده است، ارائه داده است.) و هر روز به تعداد آن اضافه می شود. اکثر آلت­کوین ها کمی بیشتر از کلون های بیت کوین هستند، تغییرات جزیی مانند سرعت تراکنش، روش توزیع و یا الگوریتم هش می‌­تواند آن را تغییر دهد. اکثر این سکه­ ها مدت طولانی باقی نمی­‌مانند. لایت کوین یک استثنا ست که یکی از اولین آلت کوین‌ها بود. علاوه بر این که،لایت کوین از الگوریتم هش متفاوتی از بیت کوین استفاده می‌­کند، تعداد واحدهای ارزی بیشتری نیز دارد. به همین دلیل لایت کوین خودش را با لفظ “تغییر بیت کوین از نقره به طلا” معرفی کرده است.

اخبار سکه های رمز نگاری

5 آلت کوین برتر طبق آمار CoinMarketCap

گرچه، برخی آلت کوین ها با استفاده از ویژگی­‌هایی مفید که بیتکوین ارائه نمی‌­دهد، نوآوری را آزمایش می‌­کنند. برای مثال، دارک کوین ها تلاش می‌کنند پلت­فرمی فراهم کنند که تراکنش‌ها را کاملا ناشناس کند. و یا بیت شرز، خود را به عنوان “یک ورژن منصفانه از Wall Street ” توصیف می‌کنند. و همچنین ریپل به عنوان یک پروتکل عمل می ­کند که کاربران می‌توانند پرداخت‌های بین ارزی را به راحتی انجام دهند. برخی اکو سیستم‌های آلت کوین مثل: CounterParty  و Mastercoin حتی زنجیره‌ی بلوکی بیت کوین را برای امن کردن پلت فرم خود، بهینه سازی می‌­کند.

بسیاری از علاقه مندان بیت کوین معتقدند که آلتکوین کاملا غیرضروری هستند و از آن جایی که نمی‌­توانند بر پایه زیرساخت بیت کوین رقابت کنند، موفق نخواهند شد، گرچه آلت کوین نقش مهمی دارد. یکی از مهم ترین اهداف بیتکوین غیر متمرکز کردن است و آلت کوین‌ها جامعه ارز­دیجیتال را به طور غیر متمرکز گسترش می دهند. علاوه بر این، آلت کوین به توسعه دهندگان فرصت تجربه‌ی ویژگی‌­های منحصربه فرد را می‌­دهد. در حالی که اگر توسعه دهندگان و یا جامعه بخواهند بیتکوین می­‌تواند این ویژگی­‌ها را کپی کند، آلت­کوین های با کارکرد کامل، لابراتورهای ارز­دیجیتال بهتری نسبت به شبکه­‌های تست بیتکوین محسوب می‌شوند.

مزیت آلت کوین

در نهایت، آلتکوین فضای رقابتی سالمی برای بیت کوین فراهم می­‌آورد. آلتکوین ها برای کاربرهای ارز دیجیتال، گزینه‌­های جایگزین فراهم کرده و توسعه دهندگان بیت کوین را مجبور می‌­کند، فعال باقی بمانند و به نوآوری ادامه دهند. اگر کاربران احساس کنند که بیتکوین خواسته­ های دیجیتال آن ها را برآورده نمی کند، می توانند آلتکوین را انتخاب کنند. اگر تعداد زیادی از کاربران بیتکوین را رها کرده و آلتکوین خاصی را به جای آن انتخاب کنند، توسعه­ دهندگان بیتکوین باید ویژگی ه­ایی که جامعه به آن علاقه ­مند است را به بیتکوین اضافه کنند و یا خطر از دست دادن جایگاه خود را به عنوان ارز دیجیتال برتر بپذیرند.

ادامه دارد…

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.