ایلان ماسک
ایلان ماسک

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۶ مرداد)

اتهام ۳۰ میلیون دلاری به پروژه اتریوم دیفای

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی را علیه شرکت مانی مارکت (Money Market) به اتهام فروش اوراق بهادار غیرمجار به مبلغ ۳۰ میلیون دلار به دادگاه ارائه داد. مانی مارکت این مبلغ را با فروش دو عدد توکن در مدت یکسال به‌دست آورده بود. به‌دنبال دادگاهی شدن این پروژه، این شرکت به پرداخت جریمه مالی ۱۲.۸۵ میلیون دلار و بنیانگذاران آن مبلغ ۲۵۰ هزار دلار محکوم شدند.
منبع: decrypt

کامبوج معاملات فرامرزی ارز دیجیتال خود را بررسی می‌کند

پروژه ارز دیجیتالی کامبوج با نام باکونگ (Bakong) که در اواخر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، در ماه جون به ۲۲ هزار کاربر رسید که در مقایسه با سه ماه گذشته رشد دو برابری را شاهد بوده است. در همین راستا بانک مرکزی کامبوج با همکاری میبنک (Maybank)، بزرگترین بانک مالزی، و همچنین بانک مرکزی تایلند در حال بررسی ارز دیجیتال خود برای گسترش تراکنش‌های برون‌مرزی است.
منبع: cointelegraph

راه‌اندازی اولین مرحله عمومی قراردهای هوشمند کاردانو

روز گذشته شبکه آزمایشی آلونزو کاردانو وارد مرحله بنفش خود شد. این مرحله که به‌دنبال فازهای آبی و سفید عملیاتی شد به صورت کاملا عمومی در دسترس افراد قرار می‌گیرد. قرار است تاریخ دقیق رویداد هارد فورک آلونرو در اواسط آگوست اعلام شود ولی انتظار می‌رود این هارد فورک اوایل سپتامبر و پس از انجام چندین مرحله فرعی، در شبکه اصلی کاردانو اجرا شود.
منبع: u.today

حمایت کتی وود از اتریوم

کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوستمنت (ARK Investment)، با انتشار توییتی از اتریوم و اکوسیستم بزرگ آن برای خدمات مالی غیر متمرکز حمایت کرد. او که میلیون‌ها دلار در سهام تراست اتریومی گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کرده است، بنابر مدارک ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا تاریخ ۳۰ ژوئن مالک ۷۲۱ هزار و ۹۳۶ سهم معادل تقریبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از این تراست بوده است.
منبع: u.today

سود ۴ میلیون دلاری توکن غیرمثلی کریپتوپانکس

یکی از توکن‌های غیرمثلی مجموعه کریپتوپانکس که در نوامبر سال ۲۰۱۸ با قیمت ۴۴۳ دلار خریداری شده بود، با سود ۱ میلیون درصدی در کمتر از سه سال به قیمت ۴.۴ میلیون دلار (معادل ۱،۵۰۰ اتربوم) فروخته شد. این توکن غیرمثلی (NFT) یکی از گران‌قیمت‌ترین پانک‌های فروخته شده تا به امروز است.
منبع: decrypt

گام رو به جلوی آتاری با راه‌اندازی کیف هوشمند

آتاری، یکی از پیشتازان گیمینگ، قصد دارد با راه‌اندازی کیف هوشمند آتاری حضور خود در صنعت انترتینمنت را پررنگتر کند. آتاری سال گذشته با راه‌اندازی آتاری چین وارد دینای کریپتو شد و رمز ارز خود را با عنوان آتاری توکن عرضه کرد.
منبع: u.today

استعفای مدیر اجرایی شعبه بایننس در آمریکا

برایان بروکس (Brian Brooks)، مدیر اجرایی شعبه آمریکایی صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، به طور ناگهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد. بروکس در توییتی علت این کار را «اختلاف‌نظر بر سر مسائل استراتژیک» دانست. چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، به مشتریان خود این اطمینان را داد که استعفای بروکس تاثیری روی کاربران تأثیر نخواهد گذاشت.
منبع: u.today

تغییر عجیب عکس پروفایل ایلان ماسک در توییتر

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، به‌تازگی عکس قبلی پروفایل توییتر خود را که منعکس‌کننده نماد داج‌کوین بود با تصویر یک موشک فضایی به‌روزرسانی کرد. این تغییر به احتمال زیاد به راه‌اندازی تقویت‌کننده موشک اسپیس‌ایکس (SpaceX) ارتباط دارد. مشغله زیاد ماسک با شرکت اسپیس ایکس می‌تواند دلیل توجه کمتر او به داج‌کوین در توییتر باشد.
منبع: u.today

کاربران جدید هنگ‌کنگی به معاملات فیوچرز دسترسی ندارند

صرافی بایننس اعلام کرده کاربران جدید هنگ‌کنگی دیگر به معاملات آتی (فیوچرز) دسترسی نخواهند داشت. این صرافی به کاربران قدیمی نیز مهلت سه ماهه داده تا تمامی پوزیشن‌های خود را ببندند. این تصمیم‌گیری در پی اعلام نهاد تنظیم مقررات مالی در هنگ‌کنگ افتاد که گفته بود بایننس مجور فعالیت در این منطقه را ندارد.
منبع: u.today

سنای آمریکا در آستانه تصویب لایحه ضدکریپتو

بحث‌های زیادی درون کنگره آمریکا در مورد دو اصلاحیه ارائه شده درباره مفاد کریپتویی مربوط به «لایحه بزرگ زیرساخت» مطرح است و هنوز هیچ اطمینانی وجود ندارد که کدام یک از این اصلاحیه‌های مطرح شده موفق به جلب حداکثر آراء خواهد شد. در صورت تصویب، این لایحه مجددا به مجلس نمایندگان عودت خواهد داده شد.
منبع: decrypt

افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری حجم بازار رمز ارز در یک روز


با عبور قیمت بیت‌کوین از ۴۳ هزار دلار، حجم بازار رمز ارزها شاهد یک صعود ۱۰۰ میلیارد دلاری بود و به رقم ۱ تریلیون ۷۰۰ میلیارد دلار رسید. همزمان با رشد قیمت بیت‌کوین، بیشتر آلت‌کوین‌های بازار در حال ثبت صعود‌های چشمگیر هستند.
منبع: cryptopotato

هدایای بیت‌کوینی برای مدال‌آوران هندی المپیک

یک صرافی رمز ارز هندی اعلام کرده است به مدال‌آوران این کشور در مسابقات المپیک توکیو، یک بسته سرمایه‌گذاری در رمز ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم هدیه می‌دهد. میرابای چانو (Mirabai Chanu) با کسب مدال نقره و پی‌وی سیندهو (PV Sindhu) با کسب مدال برنز در المپیک، مورد استقبال زیادی در کشورشان قرار گرفته‌اند و هدایای بسیاری به سویشان روانه شده است.
منبع: indiatimes

رشد ۱۰ برابری کاربران بازی اکسی‌اینفینیتی

شرکت توسعه‌دهنده بازی اسکای ماویس (Sky M)، از افزایش 10 برابری تعداد کاربران روزانه بازی اکسی‌اینفینیتی خبر داد. تعداد کاربران این بازی در ماه ژوئن ۱۰۸,۰۰۰ نفر بوده که اکنون بعد از گذشت حدود دو ماه، از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.
منبع: decrypt

بوندسلیگا اولین مجموعه NFT را منتشر می‌کند

بوندسلیگا، لیگ فوتبال آلمان، اولین مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل توکن‌هایی با مضمون بازیکنان برتر، ستاره‌های برجسته فوتبال و لحظات به‌یادماندنی از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ خواهد بود.
منبع: coindesk

عبور قیمت اتریوم از ۳ هزار دلار

تنها یک روز بعد از اعمال هاردفورک لندن بر روی شبکه اتریوم، قیمت اتر (ETH) با عبور از خط ۳ هزار دلار به نقاط اوج سال ۲۰۲۱ بازگشت. حالا با عبور از مقاومت ۳ هزار دلار، این قیمت به یک خط حمایت برای اتر بدل شده است.
منبع: u.today

خواننده هیپ‌هاپ ویدئوی آموزشی کریپتو می‌سازد

مگان تی استالین (Megan Thee Stallion)، خواننده معروف هیپ‌هاپ، به‌تازگی ویدیویی را منتشر کرده که در آن اصول و مبانی بیت‌کوین را آموزش می‌دهد. این رپر مشهور با همکاری کش‌اپ، سرویس پرداخت تلفن همراه، ویدئوی مذکور را منتشر کرد.
منبع: bitcoin.com

الروند اولین بلاک‌چین کربن منفی در اروپا

شبکه بلاک‌چین الروند (Elrond) امروز اعلام کرد که اولین شرکت بلاک‌چین اروپایی با کربن منفی است. با توجه به اینکه صنعت ارزهای دیجیتال به سمت نوآوری‌های سازگار با محیط‌ زیست پیش می‌رود، الروند با همکاری شرکت حامی محیط‌ زیست Offsetra، اولین پروژه بلاک‌چین اروپایی است که توانسته به این موفقیت دست یابد.
منبع: cryptopotato

جابجایی حدود ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها

همزمان با عبور قیمت بیت‌کوین از ۴۳ هزار دلار، نهنگ‌ها ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین را بین کیف‌های مختلف جابجا کرده‌اند. موتور پایش ویل آلرت (Whale Alert) موفق شده است ۹ جابجایی بزرگ را در تعداد‌ ۱۰۲۰۰ تا ۱۰۴۰۰ بیت‌کوین رصد کند.
منبع: u.today

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.