سه‌شنبه 28 فروردین 1403
استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین و سودآوری با آن

ماشین حساب استخراج بیت کوین باعث می‌شود بتوانید مشخص کنید که از یک استخراج ‌گر(دستگاه ماینینگ) بیت کوین چقدر سود خواهید داشت. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این ماشین حساب این است که تمام هزینه‌های مربوط به سخت ‌افزار، برق و کارمزد‌ها را حساب می کند. عوامل زیادی که در سودآوری نقش دارند که در این مقاله هر کدام را بیان می‌کنیم و مورد بررسی دقیق قرار می دهیم.

هزینه‌های سخت افزار

هزینه هایی وجود دارد که باید از قبل برای سخت‌ افزار استخراج پرداخت که معمولا این طور است که بیشترین هزینه برای شروع استخراج است. شما اگر بخواهید یک کامپیوتر خوب بخرید، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید. برای خرید سخت‌ افزار استخراج هم همین طور است. سخت‌ افزار استخراج خوب گران است. در حال حاضر سه سازنده اصلی برای سخت ‌افزار استخراج وجود دارد که ماینر‌ها نیا‌ز‌های خود را با آن ها تامین می‌کنند.

زمانی که یک سخت‌افزار استخراج می‌خرید، باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن هم این است که باید به میزان هش استخراج گر بر حسب تراهش (Th/s) توجه داشت. میزان هش بالا‌تر به معنی استخراج‌ گر قدرتمندتر می‌باشد.

نکته دیگری که باید در استخراج به آن توجه کرد، تامین برق مورد نیاز ماینر است. چون در زمان استخراج حرارت تولید می‌شود مگر این که ماینر بخش‌های مورد نیازش را از قبل داشته باشد وگرنه مجبور می‌شود که فن خنک سازی و تجهیزات پاور را بخرد. این موارد را حتما به خاطر بسپارید و به قسمت هزینه سخت‌افزار در ماشین حساب اضافه کنید.

بیت کوین و سودآوری

کارایی سخت افزار

تعیین کیفیت یک ماینر فقط با قدرت هش آن محاسبه نمی‌شود. تصور کنید که اتومبیل‌ها تعداد مایلی که طی می‌کنند، را بر اساس هر گالون می‌سنجند. ماینرهم برای این که بتوانند برق مصرفی را محاسبه کنند، تعداد بیت کوین را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ماینر‌ها برق زیادی مصرف می‌کنند و این برق هزینه دارد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، شما به ماینری نیاز دارید که هش آن بالا باشد و از الکتریسیته به صورت کارآمد استفاده کند. وات به ازای هر گیگا هش (W/Gh) استانداردی خواهد داشت که برای نمایش کارایی ماینر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد، ماینر کارایی بیشتری خواهد داشت.

هزینه های برق

هزینه برق هم می‌تواند باعث سودآوری در استخراج شود و هم ‌ی تواند ضرر در پی داشته باشد. هزینه فیش برق به معنی هزینه بالایی است که به هزینه سخت افزار اضافه می‌شود. برق ارزان ‌می‌تواند یکی از دلایل تجمع قدرت هش شبکه در آن منطقه باشد و چین به همین دلیل 60 درصد از قدرت هش شبکه بیت کوین را در اختیار دارد. یا مثلا در ایالات متحده، بیشتر سخت افزار‌های ماینینگ در ایالت واشنگتن راه اندازی می‌شوند که به دلیل ارزان بودن برق در آن جا، استفاده از هیدرو الکتریسیته ارزان است. بحران ونزوئلا و برق ارزان هم باعث شد که استخراج بیت کوین در آن جا سودآور باشد

عامل دیگری که می‌تواند روی سودآوری تاثیر گذار باشد، خنک سازی عامل دیگری است که باید مد نظر داشت. زیرا ماینر‌ها در زمان فرآیند استخراج حرارت زیادی تولید می‌کنند. اگر سیستم خنک سازی به اندازه کافی وجود نداشته باشد، ممکن است به تجهیزات استخراج آسیب بزند یا حتی خسارات جبران ناپذیر زیادی به بار آورد. اما می‌توان با انجام روش‌هایی خاص آن را به صورت درستی مدیریت کرد.

ماینر‌هایی که خلاقیت دارند، در نواحی سرد از حرارتی که ایجاد می‌شود، برای گرم کردن خانه‌های خود در زمستان استفاده می‌کنند. اگر حرارتی که توسط ماینر‌ها تولید می‌شود، جایگزین هزینه گرمایش در منازل شود، این روش دیگری برای صرفه جویی در هزینه‌ها و بالا بردن شانس سودآوری است. ماینر‌ها در نواحی سرد از مزایای زیادی برخوردار هستند چون دیگر لازم نیست از فن‌های اضافی برای خنک کردن سخت‌افزار استفاده کنند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.