بازار ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن

استراتژی‌های متفاوت در خرید و فروش ارز دیجیتال

استراتژِ های متفاوت در بازار ازهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال یکی از پرسودترین بازارهای تجاری در دنیا

بازار ارز دیجیتال به عنوان یکی از پر سودترین بازارهای تجاری در دنیا محسوب می‌‏شود و افراد و سرمایه‎گذاران زیادی تا به حال موفق به کسب سود و درآمدهای بالایی در این بازار شده‏‌اند و همچنان نیز به این روند ادامه می‎دهند. ولی این بدان معنا نیست که هر کسی می‌‏تواند به راحتی در بازار ارزهای دیجیتال به موفقیت رسیده و سود بالایی از معاملات خود بدست آورد. در اصل بازار ارزهای دیجیتال دارای یک محیط پر نوسان و غیر قابل پیش‏بینی است و این وضعیت، شرایط را برای سرمایه‌‏گذاری و کسب درآمد پیچیده و سخت می‏‌نماید و افراد و سرمایه‌‏گذاران تنها با داشتن و تکیه بر اهداف و استراتژی‏های خرید و فروش درست و سنجیده، می‌توانند به کسب موفقیت در این بازار امیدوار باشند.

در شرایط حاضر با توجه به وجود شرایط متفاوت و احتمالات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال، می‌‏توان استراتژی‌‏های متفاوتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازار در نظر داشت. در این مقاله، قصد داریم به بررسی چند مورد از این استراتژی‏‌های خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال پرداخته و کمکی در افزایش آگاهی و شناخت سرمایه‏‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

البته ذکر این نکته خالی از اهمیت نیست که هیچ کدام یک از استراتژی‏‌های زیر، تضمینی بر موفقیت فرد سرمایه‌‏گذار در بازار ارزهای دیجیتال نبوده و فقط به عنوان یکی از راه‌‏های رسیدن به موفقیت احتمالی معرفی می‌‏شوند.

  1. سرمایه گذاری های بلند مدت

در برخی از مواقع، فرد سرمایه‌‏گذار با بررسی و شناسایی برخی از ارزهای کم ارزش، اقدام به خرید این ارزها می‌‏کند. در واقع این ارزها را با قیمت پایین خریداری کرده و بر اساس شرایط موجود و پیش‏‌بینی آینده‌‏ی ارز دیجیتال مورد نظر، نسبت به افزایش قیمت احتمالی آن ارز در آینده ابراز امیدواری می‏‌کند. در این سرمایه گذاری باید شرایط حمایت شرکت‌‏ها و کشورها یا پروژه‌‏های عملی از یک ارز دیجیتال را در نظر داشت و با توجه به این موارد، اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر نمود. همچنین یکی از مواردی که باید در این سرمایه گذاری رعایت نمود، داشتن صبر و استقامت در برابر کاهش قیمت ارز دیجیتال است.

بدین معنا که اگر فرد سرمایه‏‌گذار با هدف کسب سود در دراز مدت نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام نموده باید در برابر نوسانات قیمت این ارز صبور بوده و در پی افزایش یا کاهش قیمت آن، اقدام به فروش ارز ننماید و منتظر بهترین شرایط برای فروش ارز مورد نظر خود بماند. در بیش‏تر موارد در چنین استراتژی‏‌هایی، ارز دیجیتال مورد نظر در حجم بالایی خریداری می‌‏شود.

  1. سرمایه گذاری های کوتاه مدت

در این استراتژی، فرد سرمایه‌‏گذار، با خرید یک ارز دیجیتال مشخص، قصد دارد که در طی یکی دو روز و یا حداکثر یک هفته، نسبت به فروش آن ارز اقدام نماید. چرا که بر اساس اتفاقات افتاده در بازار و یا سایر شرایط دخیل در قیمت ارز و تحلیل صورت گرفته، پیش‏‌بینی شده‏‌است که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر در مدت زمان کوتاه، افزایش قیمت داشته باشد. در این استراتژی باید دقت نمود که خرید ارز مورد نظر را در حجم کمی انجام داد، چرا که احتمال شکست در این استراتژی بالا است ولی در صورت پیروزی نیز، سود بسیار مناسبی را برای فرد سرمایه‏‌گذار به ارمغان خواهد آورد.

  1. خریدهای بی‌‏هدف

این استراتژی، یکی از بدترین استراتژی‌‏های خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود. چرا که فرد سرمایه گذار نسبت به گذشته‏‌ی ارز مورد نظر هیچ گونه آگاهی نداشته و بدون اطلاعات کامل از شرایط فعلی و عکس العمل‌‏های احتمالی ارز، اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌‏کند که احتمال موفقیت فرد در این حالت بسیار پایین بوده و شرایط کاملاً در حالت شانس پیش خواهد رفت. این گونه حرکت‌‏ها در بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر وجود ضررهای مالی احتمالی برای فرد سرمایه‌‏گذار، باعث ایجاد تأثیرات منفی در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد و به اصطلاح شرایط بازار را خراب خواهد کرد.

  1. خرید بر اساس سیگنال

برخی از سرمایه‌‏گذاران هستند که بر اساس سیگنال خاصی که بدستشان می‏‎رسد، نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر اقدام می‌‏کنند. در واقع این افراد هیچ‌گونه مطالعه و آگاهی‌‏ای نسبت به شرایط فعلی و گذشته‏‌ی ارز نداشته و فقط بر اساس نظر برخی از افراد کارشناس و متخصص در قالب سیگنال، کار خرید و فروش خود را پیش می‏‎گیرند. موفقیت این افراد در گرو درست بودن تصمیمات و نظر سیگنال دریافت شده می‏‌باشد و در اکثر مواقع این سرمایه‏‌گذاران موفق به کسب سود و در آمد از استراتژی خرید و فروش به عمل آمده می‌‏شوند.

در حال حاضر افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال هستند که از این طریق سرمایه گذاری های خود را پیش می‌‏گیرند که برای دریافت سیگنال مورد نظر، هزینه‌‏هایی را به افراد کارشناس می‏‌پردازند و یا این که آن‌‏ها را در سود بدست آمده در خرید و فروش ارز دیجیتال، سهیم می‌‏کنند.

  1. خرید در شرایط pump

این حالت از سرمایه‏‌گذاری به عنوان بدترین حالت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‏‌رود و عملاً فرد را به شرایط و وضعیت ضرر مالی هدایت می‌‏کند. در این شرایط، فرد با دیدن صعود قیمت یک ارز دیجیتال، وسوسه شده و با فکر این که ممکن است قیمت این ارز همچنان افزایش داشته باشد، نسبت به خرید آن ارز اقدام می‌‏نماید که در بیش‏تر مواقع قیمت ارز خریداری شده، در یک لحظه دچار تغییر مسیر شده و وارد شیب نزولی می‌‏شود که اگر سرمایه‏‌گذار در همان لحظه نسبت به فروش ارز خریداری شده، اقدام نکند، بیش‏تر سرمایه‌‏ی فرد سرمایه‌‏گذار تباه خواهد شد.

این استراتژی تنها در موارد معدودی باعث تولید سود و درآمد برای فرد خواهد شد که باید در هر لحظه روند سیر و حرکت نوسان قیمت ارز دیجیتال خریداری شده توسط سرمایه‌‏گذار برای فروش تحت کنترل باشد.

  1. خرید با تصمیمات شخصی

برخی از سرمایه‏‌گذاران بدون توجه به سیگنال و یا توصیه‌‏های برخی از افراد، به تنهایی شرایط موجود در بازار را تحلیل کرده و نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام می‌‏کنند. این حرکت نیازمند داشتن دانش و آگاهی فنی بالا می‌‏باشد تا فرد بتواند با تحلیل وضعیت فعلی، حالت و سیر نوسان قیمت بعدی ارزهای دیجیتال را پیش‏بینی نماید.

این وضعیت بیش‏تر یک حالت ریسکی داشته و به هیچ عنوان توصیه نمی‌‏شود که بدین شکل سرمایه‏‌گذاری خود را انجام دهید، مگر این که از دانش کافی برای تحلیل وضعیت و عکس العمل بازار ارزهای دیجیتال برخوردار باشید که در این شرایط احتمال موفقیت خود را بالا خواهید برد.

با معرفی این روش‏‌ها، امیدواریم که بتوانید استراتژی خرید و فروش متناسب با شرایط خود را به خوبی انتخاب کرده و به سود مورد نظر خود از سرمایه‌‏گذاری دست یابید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.