ارز دیجیتال اتریوم

ویتالیک بوترین: ایده استخراج ارزهای دیجیتال با تلفن همراه احمقانه است!

ویتالیک بوترین، بنیانگذار رمز ارز اتریوم به تازگی نظر خود راجع به استخراج ارزهای دیجیتال به وسیله گوشی موبایل را بیان کرده است.

اخیرا غول لوازم الکترونیکی، اچ‌تی‌سی (HTC)، از امکان استخراج مستقیم ارز دیجیتال مونرو به وسیله تلفن هوشمند بلاک چینی اکسودوس وان اس (EXODUS 1S) خبر داده بود. ویتالیک بوترین خالق رمز ارز اتریوم با اشاره به اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت HTC و استخراج ارزهای دیجیتال توسط گوشی‌های موبایل با انتشار پیامی در صفحه توییتر شخصی خود گفت: استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی‌های موبایل یک بازی احمقانه است.

وی در ادامه افزود:

این موضوع بر خلاف تمام چیزهایی است که درباره مزیت مقیاس سخت افزارها می‌دانیم و به نظر می‌رسد به جای کمک به کاربران، آن‌ها را با یک امید کاذب فریب می‌دهد.

صرفه‌ به مقیاس یا مزیت مقیاس ( به انگلیسی: Economies of scale ) مفهومی در اقتصاد خرد است که به کسب مزیت کاهش هزینه در اثر افزایش حجم تولید اشاره دارد.

البته از طرفی وی گفت که استیکینگ در تلفن‌های همراه می‌تواند نوید بخش باشد.

واکنش‌ها به پیغام توییتری بوترین

این اظهار نظر ویتالیک بوترین در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت. برخی معتقد بودند که وی مفهوم استخراج با تلفن همراه را دست کم گرفته است ( اشاره به استخراج آردور ) ولی برخی دیگر با نظر او موافق بودند.

اتریوم

ویتالیک بوترین در پاسخ به این سوال که چگونه استفاده از قدرت CPU برای استخراج، بدتر از پولدار شدن افراد ثروتمندی است که تنها بخاطر پول خود هر روز ثروتمندتر می‌شوند گفت:

الگوریتم اثبات کار یک اقدام صادقانه و سخت است و یک جا نشستن و منتظر ماندن برای اینکه تمام کارها توسط سخت افزار انجام شده و شما را ثروتمند کند نیست.

کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی استخراج اولین هدف HTC

طبق گزارشی که کوین تلگراف در تاریخ  آوریل ارائه کرد، شرکت HTC پس از اینکه قرارداد همکاری خود با شرکت طراحی چیپ استیک  Midas Labs را امضا کرد این اطلاعیه را صادر کرد.

شرکت HTC همچنین بیان کرد با انتقال ماینینگ به گوشی‌های موبایل می‌توان سطح مصرف بالای مصرف انرژی و هزینه‌ها را کاهش داد.

این شرکت اذعان داشت که طراحی این برنامه به شکلی است که هنگامی که گوشی تلفن همراه مشغول است یا شارژ ندارد

و به شارژر متصل نیست ماینینگ به صورت خودکار غیر فعال می‌شود.

 

منبع: Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.