باگ پریتی اتریوم

باگ بزرگ در پریتی اتریوم

به تازگی مرکز تحقیق بیتمکس (BitMEX) در یک پست در سایت خود اعلام کرد نود کامل پریتی اتریم یک باگ بزرگ دارد. این باگ یا ایراد زمانی مشخص شد که در حال تجزیه و تحلیل داده های Nodestats.org بودند. این صرافی در همان پست اعلام کرده بود که  Nodestats را راه اندازی کرده است. این وبسایت جدید که یک وبسایت تحقیقاتی بیتمکس است، طراحی شده است تا بتوان از طریق آن عواملی که برای نودهای اتریوم مهم هستند را جمع آوری کنند.

Nodestats  اطلاعات مهمی از گث و کلاینت های پریتی اتریوم را بیان می کند و برای این که بتوان از CPUاستفاده کرد، حافظه، پهنای باند و فضای لازم برای ذخیره سازی را با یکدیگر مقایسه می کند. بر اساس تحقیقات بیتمکس پریتی و گث اتریوم دو کلاینتی هستند که اهمیت زیادی برای اتریوم دارند.

ارز دیجیتال اتریوم

شروع فعالیت تیم Nodestats

تیم Nodestats  کار تحقیقات و جمع آوری اطلاعاتش را از 1 مارس و از نود پریتی شروع کرده است و بر اساس گزارشات تا 12 مارس این نود هنوز نتوانسته بود با بلاک چین اتریوم سینک و هماهنگ شود. این کلاینت در  ظرف چند روز آینده به نوک شبکه اصلی می رسد.

البته افرادی که این تحقیق را انجام داده اند، گفته اند در حال حاضر مشکل اصلی شبکه کند بودن در سینک شدن نیست. محققان گفته اند که هماهنگ سازی اولیه اگر به صورت کند انجام شود، یک مشکل بالاقوه است ولی در حال حاضر برای شبکه مشکلی به وجود نمی آورد چون اتریوم هنوز به درجه ای نرسیده که نودها پاسخگو نباشند چون سرعت هماهنگ سازی سریع تر از نرخ رشد بلاک چین اتفاق میفتد. هرچند که واحد تحقیقاتی بیتمکس، یک مشکل بالقوه را در کلاینت شناسایی کرده است، گزارشات نشان می دهند که نود پریتی گرچه در حدود صدها هزار بلاک از عمل سینک سازی عقب است ولی گاهی اوقات دیده می شود که در حال هماهنگ سازی است.

حمله در باگ پریتی اتریوم

نویسندگان این تحقیق ادعا کرده اند که این باگ می‌تواند در برخی شرایط مورد حمله قرار بگیرد اما بروز چنین اتفاقی خیلی بعید به نظر می رسد. آن ها در ادامه گفته اند می‌توان این طور گفت که اگر یک حمله کننده به این باگ دسترسی داشته باشد، تاثیر آن خیلی مخرب خواهد بود. به عنوان مثال در نظر بگیرید که یک کاربر می‌تواند پرداخت ورودی یا اجرای قرارداد هوشمند را قبول کند در حالی که نود آن ادعا دارد که در نوک زنجیره قرار گرفته است. به همین دلیل حمله کننده باید حمله را در دفعات زیادی تکرار کند که نود آسیب پذیر به اشتباه تصور کند که در نوک زنجیره قرار گرفته است. اجرای موفقیت آمیز همچین حمله ای خیلی بعید به نظر می رسد و کاربران از بالاترین ویژگی بلاک دیده شده استفاده نمی‌کنند.

Nodestats  در حال حاضر به پنج نود مختلف اتریوم وصل است و اطلاعات را هر پنج ثانیه جمع آوری می‌کند. طبق پستی که بیتمکس منتشر کرد، هدف اصلی این پروژه ای است که معیارهایی که با منابع محاسباتی هر نود اتریوم مرتبط هستند، فراهم شوند.

جی کلیتون هم به تازگی تایید کرده است که اتر و ارزهای دیجیتالی که مشابه آن هستند، مطابق قوانین آمریکا اوراق بهادار شناخته نمی شوند. کلیتون این بیانیه را به دلیل موضع جدید ویلیام هینمن رییس امور مالی SEC اعلام کرده است.

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.