دیدیگاه دولت سوئیس به ارزهای دیجیتال

کاهش تمایل بانک مرکزی سوئیس برای صدور ارز دیجیتال

رئیس هیئت مدیره‎‌‏ی بانک ملی سوئیس گفت که تمایل بانک مرکزی برای صدور ارز دیجیتال کاهش یافته است.

دیدیگاه دولت سوئیس به ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش منتشر شده در ” Business Insider “، آقای Thomas Moser، به عنوان رئیس هیئت مدیره‏ در بانک ملی سوئیس ( SNB )، اعتقاد دارد که علاقه‏ و تمایل بانک مرکزی در توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال صادر شده از بانک ( CBDCs ) کاهش یافته است.

آقای Thomas Moser، در راستای کنفرانس این هفته‌‏ی ” Zug Crypto Valley ” در مصاحبه‌‏ای با Business Insider، این چنین بیان نمود که : ” هر چند که در بین بانک‏‌های مرکزی یک علاقه‏ و تمایل اولیه نسبت به صادر کردن CBDCها و ارز بین المللی وجود داشت ولی این علاقه و تمایل به خاطر پیامدهای احتمالی که ممکن است بر روی ثبات اقتصادی داشته باشد، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

” ایشان در راستای صحبت‏‌های خود این چنین ادامه دادند که : ” همه‌‏ی این مقوله‌‏ی فنی که باعث هیجان همه می‏‌شد به خاطر موضوعات سیاسی در جایگاه دوم و حاشیه قرار گرفته است و فعلاً کاری در این راستا صورت نمی‏‌گیرد. یعنی شرایط به گونه‌‏ای است که همه در حال مشاهده‌‏ی وضعیت بوده و برخی در این باره تحقیق کرده و در کل می‏‌توان گفت که اکثراً منتظر قدمی از دیگران هستند که دیگران کار را شروع کنند و سپس خود آن‏‌ها نسبت به شروع کار اقدام نمایند. ”

استفاده از فناوری بلاک چین

در طی کنفرانس، آقای Thomas Moser، تأکید کرد که تکنولوژی پشت پرده‏‌ی ارزهای دیجیتال یعنی بلاک چین از درجه‏‌ی اهمیت بالایی برای دولت سوئیس در راستای صدور یک ارز دیجیتال ( e – franc ) برخوردار است. همچنین ایشان گفتند که بانک‌‏های مرکزی نسبت به مقوله‌‏ی صدور ارزهای دیجیتال مخصوص ارز کشورشان، به خاطر پیامدهای بزرگ احتمالی آن، نامطمئن هستند.

همچنین آقای Thomas Moser، صحبت‏‌های خود را بدین گونه ادامه دادند که : ” این که مردم همه‌‏ی پول خود را به صورت فیزیکی ( کاغذی ) در دست داشته باشند، کمی اذیت کننده هست، پس آن‌‏ها پول خود را در یک حساب بانک ملی سوئیس نگهداری می‌‏کنند و این روش مناسب‌‏تری می‌‏باشد و در راستای بحث ارزهای دیجیتال، این مقوله باید مدیریت شود که مردم در زمان‌‏های خوب اقتصادی، پول خود را در بانک نگه می‌‏دارند تا به سود دست یابند و در نقطه‌‏ی مقابل در زمان‌‏های بد اقتصادی، پول خود را در کیف پول‏‌های ارز دیجیتال نگه‌داری می‌‏کنند که در نوع خود مسئله‏‌ای است که باید تأمل زیاد در موردش صورت گیرد.

” ایشان همچنین افزودند که ” بانک ملی سوئیس نسبت به ارزهای دیجیتال موضع خاصی ندارد بدین صورت که هیچ گونه نگرانی‏‌ای شامل حال ما نمی‌‏شود و ما فقط منتظر شرایط مناسب هستیم ” و در ابتدای کنفرانس ” Money 20 / 20 ” در ماه ژوئن، آقای Thomas Moser، تأکید کرد که : ” تا زمانی که بانک‌‏های مرکزی کار خود را به خوبی انجام می‏‌دهند دلیلی بر کاهش فعالیت آن‎‏ها و روی آوردن به زمینه‌‏های دیگر نمی‏‌باشد. ”

این شرایط و گفته‌‏ها در حالی اتفاق می‌‏افتد که سوئیس در ماه‏‌های اخیر نشان داده که یکی از حامیان ارزهای دیجیتال در دنیا می‌‏باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.