سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال تتر

تاثیر تتر بر ارز دیجیتال بیت کوین

اعضای تتر حدود 1.7 میلیارد توکن از این ارز را در سال 2019 تولید کردند که این موضوع سبب تقویت قیمت بیت کوین شد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد افزایش ارز دیجیتال تتر منجر به افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین می‌شود.

یکی از علل افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و بازار گاوی شکل گرفته در این سال را می‌توان ناشی از تزریق چند باره ارز دیجیتال تتر به این بازار دانست. ارز دیجیتال تتر حدود 1.5 میلیارد توکن، در طول 9 ماه از سال 2019 به بازار عرضه کرد و این در حالی است که برخی از سکه‌ها از پروتکل لایه اومنی به شبکه اتریوم انتقال یافت.

ارتباط مستقیم بین قیمت بیت کوین و افزایش عرضه ارز دیجتال تتر

طبق اطلاعات به دست آمده، عرضه ارز دیجیتال تتر در پروتکل ERC-20 تاثیر بیشتری بر افزایش قیمت بیت کوین نسبت به عرضه این ارز بر پروتکل Omni می‌باشد. دلیل این امر آن است که بیشتر صرافی‌های بزرگ به استفاده از ارز دیجیتال تتر بر بستر اتریوم روی آورده‌اند و این دارایی سهم بیشتری را از تراکنش‌های این صرافی‌ها از آن خود کرده است.

ارز دیجیتال بیت کوین در نیمه اول سال 2019 با افزایش 400 درصدی روبه رو بود که پس از آن با کاهش قیمت روبه رو شده و با کاهش 200 درصدی به محدوده قیمت 8000 دلاری رسید.

همانطور که قبلا گفته شد، نوع تتر تزریق شده به بازار هم می‌تواند در روند قیمت بیت کوین تاثیر به سزایی داشته باشد. رالی افزایش قیمت سال 2019، بویژه رشد صعودی قیمت بیت کوین در ماه‌های آگوست و سپتامبر با افزایش تولید ارز دیجیتال تتر ERC-20 ارتباط مستقیم داشته است.

در حال حاضر، عرضه ارز دیجیتال تتر افزایش نیافته و در محدوده 4.108 میلیارد سکه باقی مانده است. از طرفی جدیدا شاهد عرضه ارز دیجیتال جدید تتر هم بوده‌ایم که سریع‌ترین دارایی وابسته به دلار از لحاظ رشد بوده و طی 12 ماه گذشته حدود 455 میلیون دلار به بازار رمزنگاری شده اضافه کرده است.

طی چند ماه گذشته، ارز دیجیتال تتر به عنوان فعال‌ترین سکه در تراکنش‌های بازار ارزهای دیجیتال به کار رفته است و سایر جفت ارزها حدود 35 درصد از کل تراکنش‌های موجود در این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

درباره ارز دیجیتال تتر

شاید برای شما سوال باشد ارز دیجیتال تتر چیست؟ این ارز بسیار محبوب بوده و افراد می‌توانند به وسیله آن ارزهای مورد نظر خود را خریداری کنند. در واقع این رمز ارز یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که همه سرمایه گذاران در تلاشند همیشه مقدار مشخصی از آن را داشته باشند. این ارز دیجیتال در کنار افرادجامعه، مورد توجه صرافی‌ها نیز واقع شده است و از آنجایی که برخی از صرافی‌ها نمی‌توانند حسابی مجزا برای ارز کشوری داشته باشند، سرمایه خود را به شکل تتر نگه داری می‌کنند.

جالب است بدانید که واژه tether در زبان انگلیسی به معنی افسار است و انتخاب این واژه برای این ارز دیجیتال بسیار هوشمندانه است چرا که این رمز ارز توانسته است در واقعیت هم به تجارتی بی پایان پایان دهد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.