راهنمای سرمایه گذاری 18 تا 34 ساله ها در بازار ارز دیجیتال

راهنمای سرمایه گذاری 18 تا 34 ساله ها در بازار ارز دیجیتال

راهنمای سرمایه گذاری 18 تا 34 ساله ها در بازار ارز دیجیتال

نسل هزاره و تصاحب 85 درصدی سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

جالب است بدانید 58درصد از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال را گروه سنی 18 تا 34 سال تشکیل می‌دهند.

این گروه سنی که درواقع همان نسل آشنای اصطلاحاً سوخته ی دهه شصت و هفتاد به حساب می‌آیند که  با وجود شرایط سختی که در زندگی نچندان بلند خود تجربه کرده اند ، ممکن است در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال تجربه کافی برای حفظ سرمایه خود را نداشته باشند.

صرافی های آنلاین ارزدیجیتال بازار بورس نسل جدید

بیت کوین با نزدیک به ده سال سن، برای جوانان اهل ریسک و البته کم تجربه این دو دهه ابزار خوبی است تا بدون اینکه به تالار های خشک بورس بروند و در کنار پیردمرد های بازار بورس به کم تجربگی متهم شوند ، با دارایی های کم و بیش خود، دست به معامله هایی بزنند که گاهاً سودآوری آن بسیار بیشتر از بازار بورس است. سرمایه گذاری روی سکه های دیجیتال ، که هم بعنوان یک ابزار پرداخت جهانی مطرح است و هم راهکاریست برای حفظ ارزش دارایی هایشان در این بحران تحریم و فشار های اقتصادی!

بیت کوین ارز رمز نسل هزاره

اما از آنجایی که بیت کوین ، این سکه‌ی دیجیتال تاج‌دار در بازار ارزهای دیجیتال ، بعد از دست یابی به قیمت رویایی 20000 دلاری خود ، نتوانست در اوج باقی بماند و روزهای خوش بیت کوین دوام چندانی نیافت، نمی‌توان  از روی تصمیمات هیجانی ، در زمان رویکرد های نزولی در بازار ارز های دیجیتال عمل نمود.

رویکردهای مناسب در زمان افت قیمت ارزهای دیجیتال

بنابراین در این مقاله رویکردهای مناسب در زمان نزول بازار ارزهای دیجیتال را به بحث و بررسی خواهیم نشست:

قیمت بیت کوین و روند بازار ارزهای دیجیتال نزولیست؟ چه خوب!!

بهرحال پایین آمدن قیمت ارزهای دیجیتال  هم خوبی های خودش را دارد، اگرچه با مرور اکوسیستم کریپتو کارنسی ها متوجه عملکرد نزولی قیمت بیت کوین و آلت کوین ها خواهیم شد و به نقل از کارشناسان و تحلیلگران قیمت رمز ارزها ، وضعیت بازار قرمز است ، اما برای ما نسل سوخته که این ها چیزی نیست! ما هنوز هم فرصتی خواهیم ساخت!
براساس تحلیل موسسه مدیریت دارایی های آزاد  هر بازار نزولی ، بطور میانگین حدود 15 ماه دوام خواهد داشت ، که  از این مدت چیزی حدود 10 ماه آن را صرف بازیابی قیمت های خود خواهد نمود.

و خلاصه که به‌قول بزرگتر ها “پایان شب سیه سپید است! ” پس برای سرمایه گذاری بلندمدت می‌توان روی این نزول قیمت ها بخوبی حساب باز کرد!
زمانی که  بازار در حالت رکود قیمت هاست  می‌توان حجم سرمایه را افزایش داد و در کمین سود ، در شروع روند صعودی بازار ماند ، انتظاری که قطعاً همیشگی نخواهد بود. اینکه چطور سرمایه گذاری درست و بجایی داشته باشیم و استراتژی مناسبی را پیش بگیریم بستگی به این دارد که چقدر خوب و دقیق راهکار های ارائه شده در این مقاله  را درک و دنبال کنیم.

1)شناخت نوسانات بازار و عوامل تعیین کننده آن

درست جایی که بازار روند نزولی پیدا می‌کند و همه از بازار ارزهای دیجیتال نا امید می‌شوند و سربه گریبان میکشند ، احساسات خود را کنترل کنید. در این شرایط تنها با دنبال کردن تحلیل های تکنیکال و نظرات کارشناسان مطرح بازار ، استراتژی مناسب را اتخاذ کنید.

نسل هزاره | دنیای مجازی | شاخص سرمایه گذاری !

راهنمای سرمایه گذاری 18 تا 34 ساله ها در بازار ارز دیجیتال

بر اساس نظرسنجی و بررسی   LinkedIn و Ipsos 2018 ، نسل جدید تمایل زیادی در تاثیر پذیرفتن از  نظرات دوستان و آشنایان و بازخوردهای شبکه های اجتماعی و روابط شخصی در اتخاذ تصمیم در سرمایه گذاری های خود دارند،  هرچند نگاه عمومی به مسئله بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت ، اما این مسئله بهترین شاخص تصمیم گیری در شرایط نزول قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیست.

افت قیمت بیت کوین یا فلان ارز دیجیتال چرا و چطور اتفاق افتاد ؟!

در این وضعیت ، بایستی شاخص های ایجاد نوسان را دنبال نمود ، مسائلی چون اخبار و پروژه های اجرایی مرتبط با ارزهای دیجیتال ، قوانین تازه مصوب شده در زمینه رمزارزها ، توئیت ها و نظرات سرمایه گذاران مطرح در بازار کریپتوکارنسی ، و تمامی عواملی که در جریان مثبت یا منفی شدن نگاه  سرمایه گذاران به یک ارز دیجیتال تاثیرگذارند.

برای مثال زمانی که کمیسیون تجارت کالاهای تجاری آمریکا CFTC ، از چند صرافی ارز دیجیتال خواست اطلاعات کاربران و تراکنش های آنان را  جهت بررسی  امکان مصالحه قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار این کمیسیون قرار دهند ، با کاهش چشم گیری در قیمت ارزهای دیجیتال در 24 ساعت بعد از آن روبرو شدیم، اما با نگاهی تحلیل گرانه خواهیم یافت چنین مسائلی نمی‌توانند بازار را تا ابد نزولی نگه دارند.

تحلیل قیمت تکنیکال | شناخت سیکل های قیمت|کنترل هیجان

بنابراین خلاصه بگوییم بجای تمرکز روی برداشت های شخصی برای تحلیل سرمایه گذاری ها،  با متد های تحلیل قیمت تکنیکال بیشتر آشنا شوید. یکی از ابزار های دیگر مطرح شده  توانایی درک بازه ی نواسانات یک سکه دیجیتال است . که نشان دهنده ی میانگین قیمت یک ارزدیجیتال در یک دوره ی زمانی است. بررسی این میانگین به شما کمک می‌کند تا جریان ها را در نظر گرفته و با نوسانات قیمت ناگهانی پریشان نشوید.

2) تنوع در نوع ارز دیجیتال و مدت زمان سرمایه گذاری

ایجاد تنوع در سرمایه گذاری در هر بازاری مهم است تا به اصطلاح با سر توی دیوار نرویم! ولی در  حالت bear  و نزول قیمت ارزهای دیجیتال این کار بشدت مهم است! نسل جدید ، بازار ارزهای دیجیتال را به تنوع آن می‌شناسند، در حقیقت 20 درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری روی بیت کوین و رمز ارزهای متنوع این بازار را سپری برای مقابله با کاهش ارزش دارایی های سنتی خود [از جمله جناب ریال (ره)] می‌دانند.

باوجود اینکه اکثر افراد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را در کنار سرمایه گذاری های سنتی چون خریدن سهام در بازار بورس و اوراق قرضه گزینه ی خوبی برای چینش یک مجموعه برای سرمایه گذاری می‌دانند. اغلب به تنوع خرید در میان ارزهای دیجیتال بی توجه اند. روش های سرمایه گذاری مختلفی بر روی رمز ارزها وجود دارد که هرکدام به نوبه خود چشم انداز و سطح متفاوتی از ریسک را دارا هستند:

در این بخش به معرفی چند مدل اصلی سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی میپردازیم:

  • Coins سرمایه گذاری روی سکه های دیجیتال

بهتر است ترکیبی از ارزهای دیجیتال اثبات شده  مثل بیت کوین ، اتریوم و آلت کوین های مشابه که پتانسیل رشد بالاتری دارند را انتخاب کنید.

  • Tokenized Assets دارایی های توکنیزه :

این روش در واقع سرمایه گذاری روی دارایی های سنتی از جمله املاک و مستغلاتیست  که در جریان توکنیزه شدن هستند و مسیر روبه رشدی دارند. سرمایه گذاری و ورود به این بخش آسان تر بوده و قابلیت نقدینگی بیشتری دارند اما به‌هرحال پتانسیل رشد نسبتاً ثابتی نیز دارند. بنوعی آهسته و پیوسته سرمایه گذاری خواهید کرد.

  • ارائه سکه های اولیه ICO ها

این روش بطور بلقوه برای یک سرمایه گذار کریپتو خطرناک است، اگر آنقدر جوان و اهل ریسک هستید که چنین سرمایه گذاری مخاطره آمیزی را انتخاب می‌کنید اول مطمعن شوید که  مشق هایتان نوشته اید! و  در نهایت توصیه می‌کنیم تنها روی توکن هایی از شرکت های پر آوازه سرمایه گذاری کنید که مدل روشن و واضحی برای ارزش آفرینی توکن خود در آینده برای سرمایه گذاران ارائه می‌کنند.

تلفیق سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت  در بازار ارزدیجیتال

علاوه بر اینکه پَک  سرمایه گذاری خود را با ترکیب مناسبی از ارزهای دیجیتال در کنار هم تلفیق می‌کنید به این نیز دقت داشته باشید که ترکیبی از ارزهایی انتخاب کنید که پتانسیل های متفاوت از نظر مدت و میزان سود دهی در سرمایه گذاری کوتاه مدت ، میان مدت و یا بلند مدت نیز در سبد سرمایه کذاری خود داشته باشید.

درحالی که بسیاری از سرمایه گذاری های کریپتو در وضعیت bear بازار ارز دیجیتال نیاز به بازی بلند مدت شما در این بازار دارند، باز هم فرصت هایی برای کسب منافع اندک در این زمان وجود دارد.  Scalping نمونه ای از یک استراتژی پر ریسک است که از حرکات کم نوسان قیمت ها بهره می‌برد تا منجر به سود در طول وضعیت bear  در بازار کریپتو  شود.

درنتیجه  نوعی از سرمایه گذاری را برگزینید که با میزان تنفر شما از ریسک همخوانی داشته باشد!  اما توجه داشته باشید ، همواره درصدی ناچیزی از ترکیب سرمایه گذاری کوتاه مدت شما را ، یک سرمایه گذاری زود بازده تشکیل دهد.

3) قبل از ورود به بازار کریپتو کمربند ایمنی خود را ببندید و آماده ورود به نوسانات این بازار باشید!

مهم نیست تحصیلات شما چقدر است و چه میزان در این باره مطلع بوده و آماده باشید و چه استراتژی متنوعی جهت سرمایه گذاری بکار برده اید ، در هر حال بازار کریپتو کارنسی بازاری بشدت نا پایدار و سیال است. شما بایستی همواره و هرلحظه آماده کنترل کردن سکان کشتی‌ ی سرمایه خود در میان نوسانات بازار باشید تا در شرایط bear در بازار ارزهای دیجیتال زنده بمانید!

لطفاً قرض نکنید!

متاسفانه طبق آمار  75 درصد از نسل جوان در کشوری مانند امریکا زیر بار قرض و بدهی هستند و بدتر اینکه 25 درصد آن ها بیش از 30هزار دلار بدهی دارند که این موضوع در کشور های دیگر از جمله ایران ممکن است بدتر نیز باشد ، فشار حاصل از این مسئله  ماندن روی پلن سرمایه گذاری را در شرایطی که بازار برای مدتی گاهاً کوتاه  دچار رکود می‌شود مشکل می‌سازد.

اگر روی سودآوری کوتاه مدت برای خلاصی از دست بدهی های خود حساب باز کرده اید و یا توانایی رها کردن سرمایه خود را تا رسیدن به سود ندارید، در بازار پرنوسان کریپتوها به موفقیتی نخواهید رسید.

 شما فعلاً هیچ کاری انجام ندهید!!

گاهی هیچ کاری نکردن بهترین رویکرد در مقابل رکود قیمت ارزهای دیجیتال در بازار است. شاید نقش یک مرده را بازی کردن در این شرایط و مقاومت کردن در مقابل تمایل تان برای بیرون کشیدن سرمایه خود در شرایط رکود بازار سخت باشد ، یا حتی ممکن است سرمایه گذاری پر ریسک تری که منجر به شکست بزرگتری می‌شود را امتحان کنید! در پیش گرفتن یک رویکرد از پیش طراحی شده برای سرمایه گذاری های رمزارزی می‌تواند به شما کمک کند تا از فروش ارزهای دیجیتال خود بصورت شتاب زده و از سر اضطراب و هیجانات احساسی در بازار رکود اجتناب کنید و بسلامت نوسانات را پشت سر بگذارید.

زندگی بالا و پایین داره ، بازار ارزهای دیجیتال نوسان!

در بازار ارزهای دیجیتال بالا و پایین شدن قیمت ها غیرقابل اجتناب است ، در حقیقت تجریه یک بازار رکود در وضعیت bear  نیز اجتناب ناپذیر است . مهم انتخاب نهایی نسل جوان و بطور کلی سرمایه گذاران رمز ارزها در چگونگی واکنش به این بازار است. وقتی به  یک سرمایه گذار باهوش ، اماده و تحصیل کرده تبدیل شده اید که در بهترین زمان ممکن در شرایط رکود بازار ارزهای دیجیتال تصمیم به خروج از بازار را بگیرید.

اکس کوینو |خرید و فروش بیت کوین | قیمت بیت کوین | کیف پول بیت کوین

 اکس کوینو ارائه دهنده خدمات مربوط به خرید و فروش بیت کوین، لایت کوین،بیت کوین کش، ریپل ،  اتریوم ، ئی ووچر و پرفکت مانی است . تیم اکسکوینو با ارائه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال ، و انتشار تحلیل های تکنیکال  قیمت بیت کوین ،بیت کوین کش ،  اتروم ، ریپل و دیگر ارزهای مطرح در بازار، و اخبار ارزهای دیجیتال مطرح می‌کوشد شما کاربران را در مسیر پیش‌گیری استراتژی مناسب جهت خرید بیت کوین و سایر رمزارزها و فروش بموقع آن ها  راهنمایی نماید. همچنین با ارائه کیف پول بیت کوین ، والت لایت کوین و کیف پول بیت کوین کش که بتازگی به امکانات  سایت excoino افزوده شده است، امانت دار اموال کریپتوکارنسی شما بوده و در این راستا با ارائه پلتفرمی امن و با کاربری آسان ،  تمام تلاش خود را برای پاسداشت اعتماد شما خواهد نمود.

 

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.