سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

رشد ۴۷ درصدی بازار ارزهای دیجیتال و افزایش ۰.۷ تریلیون دلاری ارزش آن در ۳۰ روز

پس از چند ماه آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال، این بازار در یک ماه گذشته نه تنها شاهد ۴۷ درصد رشد بوده بلکه ارزشی برابر با ۰.۷۳ تریلیون دلار به آن افزوده شده است.
ارزش بازار رمز ارزها در حال حاضر ۲.۲۸ تریلیون دلار است که ۲.۲۷ درصد آن طی یک روز افزایش یافته است. از نظر کمی هم حجم بازار با افزایش ۴.۸۱ درصدی به ۱۳۴.۸۲ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است. در نتیجه‌ی افزایش علاقه به منابع مالی غیرمتمرکز (DeFi)، حجم کل بازار دیفای در حال حاضر ۱۴.۹۶ میلیارد دلار بوده که ۱۱.۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بازار رمز ارزها در ماه گذشته نشان می‌دهد ارزش بازار در ۴ آگوست ۱.۵۵ تریلیون دلار بوده و در حال حاضر در ۴ سپتامبر به عددی معادل ۲.۲۸ تریلیون دلار رسیده است. این آمار نشان‌دهنده ورود خیره‌کننده ۷۳۰ میلیارد دلار به بازار در تنها ۳۰ روز است که ۴۷ درصد افزایش یافته است.
با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معاملاتی معتقدند اکنون در مرحله دوم از بازار گاوی هستیم، معامله‌گر و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، مایکل ون دپاپ (Michaël van de Poppe)، در ۳ سپتامبر اظهار داشت:


«مجموع سرمایه بازار رمز ارزها به دنبال تداوم و رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود است».

اتریوم بازار را در دست می‌گیرد

به گفته مایکل گروناجر (Michael Gronager)، مدیرعامل موسسه چین‌آنالایسیس Chainalysis، رمز ارز اتریوم که اخیراً شبکه خود را ارتقا داده موتور محرک رشد بازار است. وی در ادامه صحبتهایش گفت:


«ما شاهد روند صعودی بازار دیفای (DeFi) بوده‌ایم و همین امر سبب افزایش علاقه کاربران به شبکه اتریوم شده است، و از همین رو اتریوم همراهی بسیاری از رمز ارزهای دیگر را هم با خود دارد».


مایکل ون دپاپ با صحبتهای گروناجر اظهار موافقت کرده است. از نظر او اتریوم در حال حاضر رمز ارز غالب در بازار محسوب می‌شود.


«اتریوم رهبر این گروه است. با افزایش قیمت آن، ارزش بیت‌کوین و باقی رمز ارزها هم افزایش پیدا می‌کند.
در حال حاضر شرایط اینگونه است».


تغییرات بزرگتر پلتفرم اتریوم باعث تثبیت و بهبود این شبکه به روش‌های مختلف شده است، و همین مسئله سبب افزایش اعتماد کلی به شبکه بلاک‌چین اتریوم شده است.
رویداد ۵ آگوست «هارد فورک لندن اتریوم»، که بروزرسانی شبکه اصلی دومین رمز ارز برتر جهان را به‌دنبال داشت، بر روی بهبود شبکه و محاسبه کمتر هزینه تراکنش‌ها متمرکز شده است.
به منظور کاهش مقدار اتر در گردش و شاید افزایش قیمت آن، هزینه هر معامله سوزانده شده و یا از گردش خارج می‌شود.

سولانا به بالاترین حد خود رسیده است

بر اساس گزارش به‌دست آمده توسط گوگل ترندز Google Trends (YTD)، بیشترین ورودی به شبکه سولانا (Solana (SOL)) در طول یک سال گذشته مربوط به ۳۰ روز پیش بوده است. همچنین آمارهای گوگل ترندز از افزایش ۳۵۴.۵۴ درصدی علاقه به واژه سولانا خبر می‌دهد. افزایش جستجوها بر روی کلمه سولانا همزمان با رشد قیمت این توکن اتفاق افتاد که در ۴ سپتامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۱۴۹ دلار رسید.
دلایل متعددی بر ارزش سولانا تاثیرگذار بوده که از جمله محرک‌های اصلی و احتمالی در این راستا به توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌توان اشاره کرد. در پی انتشار مجموعه توکن‌های غیرمثلی دیجنریت ایپ (Degenerate Ape)، علاقه به این دارایی افزایش یافته است که این مسئله برای تولیدکنندگان و دارندگان سولانا که این توکن را در اکوسیستم دارایی‌های خود دارند، به نقطه کانونی مورد علاقه‌ای تبدیل شد.
در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های با عملکرد خوب که با اتریوم نیز رقابت می‌کنند جذب این شبکه می‌شوند. این اکوسیستم علاوه بر حمایت از تلاش توکن‌های NFT، از گسترش صنعت مالی غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند.

این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران علیرغم موقعیت خوب شبکه اتریوم به عنوان دومین رمز ارز برتر دنیا، به دنبال جایگزینی برای آن باشند. یکی از دلایل این امر پیشرفت حال حاضر شبکه اتریوم است. در نتیجه پیشرفت‌های اخیر این شبکه، ازدحام و هزینه‌های تراکنش بالایی را در آن شاهد بوده‌ایم و به همین دلیل سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به دنبال ارزهای جایگزین برای آن هستند.

بیت‌کوین بار دیگر از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد

پرچمدار ارزهای دیجیتال یک بار دیگر توانست به ۵۰،۰۰۰ دلار دست یابد و طبق انتظارات، بیت‌کوین به‌دنبال رسیدن به اوج تاریخی خود است.
بسیاری از کارشناسان معاملات ارزهای دیجیتال از جمله جاش راجر (Josh Rager)، معامله گر کریپتویی، بر این عقیده هستند که با گذشتن قیمت بیت‌کوین از سطح ۵۱،۰۰۰ دلار هیچ مقاوتی تا سطح ۵۵،۰۰۰ دلار سر راه این ارز وجود نخواهد داشت و همین امر می‌تواند تداوم بازار گاوی را به‌دنبال داشته باشد.

در حقیقت، بیت کوین از اوایل سال جاری روند صعودی خود را آغاز کرده بود، اما به دلیل افزایش اقدامات سختگیرانه و سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال توسط کشورهایی مانند چین، در ماه می این روند معکوس شد.
با این حال، از زمانی که ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا در کنفرانس بی-ورد (B-Word) اعلام کرد تسلا احتمالاً در آینده دوباره پذیرش بیت‌کوین را از سر می‌گیرد، این ارز شاهد افزایش چشمگیری بوده است.
چند ماه پیش تسلا به دلیل نگرانی از تاثیرات زیست‌محیطی پذیرش بیت‌کوین را متوقف کرده بود.
از زمان رویداد B-Word، بیت‌کوین روند صعودی داشته به‌طوری که بسیاری از کارشناسان معاملاتی پیش‌بینی می‌کردند که قبل از پایان دوره صعود، می‌تواند از ۱۰۰،۰۰۰ دلار فراتر رود چراکه بسیاری از سازما‌ن‌‌ها و کشورها در حال پذیرش این دارایی دیجیتال هستند.

منبع: finbold

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.