ارز دیجیتال سولانا چیست؟همه چیز درباره ارز دیجیتال سولانا

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

سولانا یک پروژه منبع باز یا اوپن سورس در یک بلاک‌چین جدید، با کارایی بالا و غیرمتمرکز است. بلاک‌چین سولانا با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. سولانا با مجموعه‌ای از الگوریتم‌های نرم‌افزاری خاص هزاران تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد.

علاوه براین، کاربران میتوانند با استفاده از رمز ارز سولانا به‌‌عنوان روشی برای پرداخت، در شبکه بلاک‌چین آن فعالیت کنند. توکن این ارز که با علامت اختصاری SOL نمایش داده می‌شود یکی از توکن‌های آینده‌دار در بازار ارزهای دیجیتال است. اکوسیستم سولانا قادر به پشتیبانی از تعداد بالای ۷۱۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه در یک شبکه گیگابیتی استاندارد و ۲۸.۴ میلیون تراکنش در ثانیه در شبکه ۴۰ گیگابیتی است.

با توجه به اینکه فناوری بلاک‌چین روز به روز در حال گسترش است و هر روز بر تعداد شرکت‌ها و سازمان‌هایی که این فناوری را با کسب و کار خود ادغام می‌کنند افزوده می‌شود، مقیاس‌پذیری و یا همان سرعت انجام معاملات در ثانیه، به یکی از چالش‌های بزرگ شبکه‌های بلاک‌چینی تبدیل شده است.

هدف شبکه بلاک‌چین سولانا برطرف کردن این مشکل به بهترین نحو و بدون به چالش‌کشیدن مسائل امنیتی و عدم تمرکز شبکه است. سولانا  با عملکرد بالا ارائه دهنده بازارها و برنامه‌های مقیاس‌پذیر، سریع و غیرمتمرکز بوده و فناوری جدید آن کاربران را قادر می‌سازد در قراردادهای هوشمند، معاملات سریع و ایمن شرکت داشته باشند.

تاریخچه ارز دیجیتال سولانا

سولانا در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) معرفی شد و از آن زمان، رشد فوق‌ العاده‌ای را تجربه کرده است. نام سولانا در واقع از نام ساحلی در ۳۰ دقیقه‌ای سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفته شده است. مکانی که یاکوونکو بیشتر عمر خود را در آن و در حال دور کاری گذرانده است.

یاکوونکو با کار بر روی یک شبکه بلاک‌چین رایانه‌ای موفق به دستیابی به واحدهای جدیدی از بیت‌کوین شد و در آن زمان  به این نتیجه رسید که اگر معاملات به زمان خودش برسند، مقیاس‌پذیری بلاک‌چین رمزارز حتی بدون نیاز به قربانی تمرکززدایی افزایش می‌یابد. به این ترتیب بود که او از تجربه خود استفاده کرد تا بلاک‌چین سولانا را راه‌اندازی کند. اکنون سولانا یکی از بلاک‌چین‌های پیشرفته نسل چهارم محسوب می‌شود.

سولانا در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) معرفی شد و از آن زمان، رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است
تاریخچه سولانا

این رمز ارز به‌عنوان یک شبکه بلاک‌چین تک‌زنجیری و مبتنی بر اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) توسعه یافته و هدف اصلی آن تمرکز روی مقیاس‌پذیری بدون تمرکزگرایی و لطمه زدن به امنیت شبکه است. سولانا در همان ابتدای فعالیت خود توانست بیش از یک سوم از کل سکه‌های خود را در طی ۵ مرحله جداگانه به فروش برساند و در نتیجه این فروش، تیم سولانا موفق به جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیون دلار بودجه شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط تیم توسعه‌دهنده سولانا قرار شده از ژانویه ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۲ تمام توکن‌های فروخته شده به صورت پله به پله منتشر شوند. رمز ارز سولانا در حال حاضر در بسیاری از صرافی‌های مطرح با جفت ارزهای مختلف قابل دسترسی است.

این رمز ارز به‌عنوان یک شبکه بلاک‌چین تک زنجیری و مبتنی بر اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) توسعه یافته و هدف اصلی آن تمرکز روی مقیاس‌پذیری بدون تمرکزگرایی و لطمه زدن به امنیت شبکه است.
سولانا یک شبکه بلاک‌چین تک زنجیری و مبتنی بر اثبات سهام نمایندگی شده است

بنیانگذاران و تیم سولانا

آناتولی یاکوونکو پلتفرم سولانا (SOL) را در سال ۲۰۱۷ پایه‌ریزی کرد. یاکوونکو قبل از تأسیس سولانا به مدت ۱۲ سال در شرکت کوالکام (Qualcomm) کار می‌کرد و به دلیل شغل قبلی خود در دراپ باکس (Dropbox) به عنوان مهندس نرم افزار، تجربه گسترده‌ای در مورد الگوریتم‌های فشرده‌سازی داشت.

آناتولی به همراه اریک ویلیامز (Eric Williams)، مدیر ارشد تکنولوژی سولانا و گرگ فیتزجرالد (Greg Fitzgerald)، فرایند جدیدی را ایجاد کردند که فاقد مشکلات بلاک‌چین‌های قدیمی بیت‌کوین و اتریوم بود و هدف آنها ایجاد یک پروتکل توزیع‌شده بدون مجوز با مقیاس‌پذیری بالا بود.

این تیم در حال حاضر تجربه‌ سازمان‌های برتر جهان از جمله: اپل، کوالکام، اینتل، گوگل، مایکروسافت، توییتر، دراپ باکس و موارد دیگر را در اختیار دارد. علاوه‌براین، تأثیری که بلاک‌چین سولانا ایجاد کرده توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ و مطرح از جمله مولتی‌کوین‌کپیتال  (Multicoin Capital)، فاندیشن‌کپیتال (Foundation Capital)، اسلو‌کپیتال (SLOW Capital) را نیز به خود جلب کرده ‌است.

آناتولی یاکوونکو پلتفرم سولانا (SOL) را در سال 2017 پایه‌ریزی کرد. یاکوونکو قبل از تأسیس سولانا به مدت ۱۲ سال در شرکت کوالکام (Qualcomm) کار می‌کرد و به دلیل شغل قبلی خود در دراپ باکس (Dropbox) به عنوان مهندس نرم افزار، تجربه گسترده‌ای در مورد الگوریتم‌های فشرده‌سازی داشت.
تیم سولانا

توکن سولانا

توکن اختصاصی سولانا سول (SOL) نام دارد. این توکن در قبال اجرا یا اعتبارسنجی خروجی برنامه‌های درون زنجیره‌ای به گره‌های درون شبکه منتقل می‌شود. از این توکن همچنین برای انجام پرداخت‌های خرد استفاده می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به کسب سود از طریق استیکینگ هستند می‌توانند توکن SOL را استیک کنند. تاکنون حدود ۳۴۵ میلیون توکن سول عرضه شده در حالی که حداکثر عرضه آن حدود ۵۱۲ میلیون است.

توکن اختصاصی سولانا سول (SOL) نام دارد. این توکن در قبال اجرا یا اعتبارسنجی خروجی برنامه‌های درون زنجیره‌ای به گره‌های درون شبکه منتقل می‌شود. از این توکن همچنین برای انجام پرداخت‌های خرد استفاده می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به کسب سود از طریق استیکینگ هستند می‌توانند توکن SOL را استیک کنند. تاکنون ۲۶ میلیون توکن سول عرضه شده در حالی که حداکثر عرضه آن ۴۸۹ میلیون است.
توکن سولانا

عرضه اولیه ارز دیجیتال سولانا

هماتطور که پیشتر گفته شد تیم سولانا در کل پنج دوره تأمین اعتبار داشته است. اولین زمان این عرضه به ۲۰۱۸ بر می‌گردد که طی آن کمتر از ۸۰ میلیون توکن سول با قیمت ۰.۰۴۰ دلار برای هر SOL و به قیمت کل ۳.۱۷ میلیون دلار فروخته شد. دومین دوره تأمین مالی در ژوئن ۲۰۱۸ اتفاق افتاد و ۱۲.۶۳ میلیون دلار سرمایه جمع شد و بیش از ۶۳ میلیون توکن سول با قیمت ۰.۲۰ دلار برای هر SOL به فروش رسید. در سومین دوره تأمین مالی سولانا در ژوئیه ۲۰۱۹ بیش از ۲۵ میلیون SOL به قیمت ۲.۱۳ میلیون دلار ، با ۰.۲۲ دلار برای هر SOL فروخته شد.

دوره چهارم تأمین مالی خصوصی سولانا در فوریه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. در طول این دوره نیز بیش از ۹ میلیون سول به قیمت کل ۲.۲۹ میلیون دلار و ۰.۲۵دلار به ازای هر SOL فروخته شد. آخرین دوره به ماه مارس ۲۰۲۰ بر می‌گردد، و در طول این عرضه، ۸ میلیون توکن به قیمت ۰.۲۲ دلار برای هر توکن و قیمت کل ۱.۷۶ میلیون دلار فروخته شد.

عرضه اولیه سولانا در ۵ مرحله زمانی صورت گرفته است

کاربرد ارز دیجیتال سولانا

اگر شما هم تاکنون از خرید برنامه‌ها یا خریدهای درون برنامه‌ای اذیت شده‌اید، احتمالا دلیل اینکه چرا سولانا می‌تواند انقدر مهم باشد را درک خواهید کرد. سولانا با ادغام یک پلتفرم برنامه‌سازی با بلاک‌چین و توکن بومی خود، می‌تواند افراد بیشتری را قادر به تولید برنامه کند و به سازندگان و کاربران در برابر برنامه‌های مزاحم کمک کند.

مشکل دیگری که به‌واسطه پروتکل سولانا حل می‌شود، معامله خرد است. یکی از دلایلی که خریدهای درون برنامه‌ای برای بسیاری از کاربران به چنین کابوسی تبدیل شده این است که این برنامه‌ها به طور معمول نیاز به پرداخت با کارت‌های اعتباری دارند که برای سوددهی شرکت تولیدکننده، بیشتر از مقدار مشخص‌شده باید پرداخت شود. از آنجا که هزینه کارمزد تراکنش‌های سولانا کمتر از یک سنت است، پتانسیل حل این مشکل را به‌خوبی دارد.

سولانا با ادغام یک پلتفرم برنامه‌سازی با بلاک‌چین و توکن بومی خود، می‌تواند افراد بیشتری را قادر به تولید برنامه کند و به سازندگان و کاربران در برابر برنامه‌های مزاحم کمک کند.
کاربرد ارز دیجیتال سولانا

مزیت‌های ارز دیجیتال سولانا

پروژه منبع باز سولانا علاوه‌بر مقیاس‌پذیری بالا، اعتماد از عدم تمرکز و امنیت را برای کاربران در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. بلاک‌چین سولانا دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • قابلیت پشتیبانی از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی
  • رفع مشکلات مقیاس‌پذیری بلاک‌چین و عدم وجود نگرانی در این خصوص
  • سرعت تراکنش‌های فوق‌العاده سریع و تولید بلوک
  • سطح امنیت بالا
پروژه منبع باز سولانا علاوه‌بر مقیاس‌پذیری بالا، اعتماد از عدم تمرکز و امنیت را برای کاربران در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.
مزیت های سولانا

۸ نوآوری اصلی بلاک‌چین سولانا

تیم سولانا ۸ نوآوری اصلی را برای این رمز ارز توسعه داده‌اند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم.

۸ نوآوری اصلی بلاک‌چین سولانا
۸ نوآوری اصلی بلاک‌چین سولانا

۱- الگوریتم اثبات تاریخچه (PoH): یک ساعت زمانی پیش از اجماع اصلی

پیش از اجماع اصلی از طریق الگوریتم تحمل خطای بیزانس، الگوریتم PoH اجرا می‌شود و به همین خاطر، تاخیر در شبکه سولانا کاهش می‌یابد. الگوریتم اجماع اثبات تاریخچه، ایجاد کارایی و توان بالاتر در شبکه سولانا را تضمین می‌کند. بنابراین این الگوریتم با داشتن سوابق تاریخی از وقایع یا معاملات، به سیستم امکان می‌دهد تا معاملات را راحت‌تر ردیابی کند و ترتیب وقایع را پیگیری کند.

شبکه اصلی سولانا همچنین از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS) برای تعیین اعتبارسنج‌ها استفاده می‌کند. در این روش، هولدرهای رمز ارز SOL با استیکینگ این توکن، نقش اساسی در انتخاب اعتبارسنج‌ها و روند تولید بلاک‌ها خواهند داشت.

الگوریتم اثبات تاریخچه (PoH): یک ساعت زمانی پیش از اجماع اصلی

۲- الگوریتم تحمل خطای بیزانس تاور (برج BFT): یک مدل مبتنی بر PoH از الگوریتم PBFT

این الگوریتم همان الگوریتم تحمل خطای بیزانس در بیت‌کوین است که توسط الگوریتم اثبات تاریخچه (POH)، بهبود یافته است. این بدان معناست که ابتدا الگوریتم POH اجرا می‌شود به همین دلیل زمان رسیدن به اجماع در شبکه‌ سولانا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. هر گره می‌تواند در بازه زمانی ۱ اسلات (معادل ۴۰۰ میلی ثانیه) رای خود را ثبت کند. به عبارت دیگر در هر ۰.۴ ثانیه می‌توان به عملکرد شبکه رای داد اما برای تغییر رای‌های قبلی نیاز به گذشت ۲ برابر زمان سپری شده از اتمام رای مورد نظر تا زمان حال، زمان لازم است.

الگوریتم تحمل خطای بیزانس تاور (برج BFT)

۳- توربین (Turbine): پروتکل انتشار بلاک

به‌طور معمول افزایش تعداد نودها در شبکه‌های توزیع شده سبب افزایش زمان موردنیاز برای انتشار داده‌ها در شبکه می‌شود. برای حل کردن این مشکلُ شبکه سولانا از پروتکل توربین که در واقع یک ساز و کار انتشار بلاک در شبکه محسوب می‌شود، استفاده می‌کند.

در واقع پروتکل توربین، انتقال داده‌ها به نودهای بلاک‌چین را آسان‌تر می‌کند. به این معنا که با استفاده از پروتکل توربین، اگر یک گره ملزم به ارسال حجم عظیمی از داده‌ها به ۱۰۰۰ گره دیگر شود، نیازی نیست این انتقال ۱۰۰۰ بار تکرار شود. توربین این کار را با قرار دادن داده‌ها در بسته‌های کوچکتر انجام دهد. در نتیجه سولانا می‌تواند مشکلات پهنای باند را حل کند. بعلاوه ظرفیت کلی سولانا برای پردازش سریع معاملات، افزایش می‌یابد.

توربین (Turbine): پروتکل انتشار بلاک

۴- گولف استریم (Gulf Stream): پروتکل انتقال معاملات بدون نیاز به قرارگیری در پیش زنجیره (Mempool-less)

برای تبدیل شدن به ماینر در شبکه سولانا، کاربران باید ارز سولانا را در بلاک‌چین، استیک یا سپرده‌گذاری کنند. با به‌کارگیری الگوریتم اثبات سهام (PoS) ماینرها در شبکه سولانا با هم به توافق می‌رسند. در این شبکه، روند تبدیل شدن به یک ماینر اینگونه است که اعتبارسنج‌های بلوک‌های بعدی، باتوجه به میزان سهامشان توسط شبکه انتخاب می‎شوند. در این حالت، ماینرهای بلوک‌های بعدی اعتبارسنجی تراکنش‌ها را سریع تر از موعد انجام داده و سرعت انجام تراکنش‌ها نیز بالا می‌رود.

گولف استریم (Gulf Stream)

۵- سی لول (SeaLevel): زمان اجرای قرارداد‌های هوشمند موازی

در شبکه بلاک‌چین سولانا منظور از سی‌لول یک موتور پردازش تراکنش‌ است که با استفاده از GPU وSSD، تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش می‌کند. با در اختیار داشتن این موتور، سولانا قادر است تا زمان اجرای کارآمدتری داشته باشد. بعلاوه از مزایای اصلی این موتور این است که شبکه سولانا را قادر می‌سازد تا با بلاک‌چین‌های مشابه، معاملات همزمان انجام دهد.

در شبکه بلاک‌چین سولانا منظور از سی‌لول یک موتور پردازش تراکنش‌ است که با استفاده از GPU وSSD، تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش می‌کند.
سی لول (SeaLevel)

۶- پایپ‌لاین یونیت (Pipeline Unit): واحد پردازش معاملات برای بهینه‌سازی اعتبارسنجی

این ویژگی، وظیفه بهینه‌سازی اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر عهده دارد. پایپ‌لاین یونیت فرآیندی است که در آن جریان داده‌‌ ورودی به سخت‌افزارهای مختلف مسئول آن، اختصاص می‌یابد. به همین دلیل این مکانیزم تأیید سریع اطلاعات تراکنش را فراهم ساخته و آنها را در تمام نودهای شبکه کپی می‌کند.

این ویژگی، وظیفه بهینه‌سازی اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر عهده دارد. پایپ‌لاین یونیت فرآیندی است که در آن جریان داده‌‌ ورودی به سخت‌افزارهای مختلف مسئول آن، اختصاص می‌یابد.
پایپ‌لاین یونیت (Pipeline Unit)

۷- کلود بریک (Cloudbreak): بانک اطلاعاتی با مقیاس افقی

در شبکه‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز، حافظه نقش اساسی در پیگیری اطلاعات و تراکنش‌ها دارد. در نتیجه در صورت کمبود حافظه، ساز و کار سیستم به راحتی از بین می‌رود. برای حل این مشکل، بلاک‌چین سولانا با توسعه ویژگی کلود بریک، اطلاعات بلاک‌چین خود را به صورت درون‌شبکه‎ای ذخیره می‎کند. در واقع برای دستیابی به مقیاس‌پذیری لازم در شبکه، سولانا نیاز به استفاده از کلود بریک دارد. کلود بریک یک ساختار داده است که برای خواندن و نوشتن همزمان در شبکه، مناسب است.

کلود بریک (Cloudbreak)

۸- بایگانی کننده‌ها (Archivers): ذخیره‌سازی دفتر توزیع‌شده

دو گروه نود در بلاک‌چین سولانا وجود دارد. اعتبار سنج‌ها و بایگانی‌کنندگان. نحوه کارکرد این نودها به این صورت است که اعتبارسنج‌ها پس از کد کردن و تایید تراکنش‌ها، اطلاعات را به بایگانی‌کنندگان سپرده و این عمل سبب سرعت بخشیدن به روند کار کمک می‌شود. در واقع به‌منظور کاهش بار پردازش در اعتبارسنج‌ها، بایگانی‌کنندگان وظیفه ذخیره‌سازی داده‌ها را انجام می‌دهند ولی نقشی در اعتبارسنجی ندارند.

تمامی این ۸ نوآوری ذکر شده، شبکه بلاک‌چین سولانا را به یک شبکه بسیار پرسرعت تبدیل کرده که قادر است هر بلاک را در ۴۰۰ میلی ثانیه تولید کند. این در حالی است که هر بلاک در شبکه بیت‌کوین، در مدت زمان ۱۰ دقیقه تولید می‌شود.

بایگانی کننده‌ها (Archivers)

نحوه استیکینگ سولانا

شبکه بلاک‌چین سولانا یک شبکه گواه اثبات سهام یا POS است که از طریق نماینده‌ها کار می‌کند. اعتبارسنج‌ها در این شبکه به پردازش تراکنش‌ها پرداخته و شبکه را مدیریت می‌کنند. این اعتبارسنج‌ها بر اساس مقدار استیکینگ خود انتخاب می‌شوند و هر چه این مقدار بزرگ‌تر باشد، شانس بیشتری برای وارد کردن تراکنش‌ها به بلاک چین خواهند داشت.

اعتبارسنج‌ها در عوض این کار، پاداش‌هایی را به صورت توکن سول (SOL) دریافت می‌کنند. اعتبارسنج‌ها یا تاییدکنندگان تراکنش‌ها به همین خاطر دیگران را ترغیب می‌کنند که توکن‌های خود را به آنها بسپارند و در این میان، کمیسیونی را به خود اختصاص داده و بقیه پاداش را به افراد مالک توکن می‌دهند.

استیکینگ سولانا و کسب سود

مراحل استیکینگ توکن SOL و کسب سود از این بلاک‌چین به ترتیب زیر است:

۱- برای شروع این کار ابتدا کاربر باید توکن‌های سول خود را به کیف پولی که قابلیت استیکینگ این توکن را دارد منتقل کند. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به لجر‌نانو‌اس (Ledger Nano S) اشاره کرد.

۲- در مرحله بعدی لازم است یک اکانت استیکینگ ایجاد شود.

۳- بعد از ایجاد اکانت استیکینگ، کاربر باید از میان اعتبارسنج‌های موجود در شبکه یکی را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کند.

۴- بعد از انتخاب نماینده، استیکینگ اکانت به آن نماینده واگذار شده و فرایند به پایان می‌رسد.

نحوه استیکینگ توکن سولانا

کارمزد شبکه‌ سولانا

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ بلاک‌چین سولانا بسیار پایین است. در این شبکه به ازای ۴۰۰۰ تراکنش فقط ۱ دلار کارمزد دریافت می‌شود و این مقدار در مقایسه با کارمزد شبکه اتریوم بسیار پایین است.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ بلاک‌چین سولانا بسیار پایین است. در این شبکه به ازای 4000 تراکنش فقط 1 دلار کارمزد دریافت می‌شود و این مقدار در مقایسه با کارمزد شبکه اتریوم بسیار پایین است.
کارمزد شبکه‌ سولانا

آیا ارز دیجیتال سولانا قابل استخراج است؟

همانگونه که می‌دانیم قابلیت امکان استخراج و یا عدم استخراج یک ارز دیجیتال به نوع الگوریتم آن بستگی دارد . تنها رمز ارزهایی از این قابلیت برخوردارند که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار یا PoW باشد. به این ترتیب و با توجه به اینکه رمزارز سولانا بر پایه الگوریتم PoH و یا اثبات تاریخ طراحی شده است قابلیت استخراج را دارا نمی‌باشد.                                                                  

استخراج سولانا

نحوه خرید ارز سولانا

اگر از علاقه‌مندان و فعالان بازار کریپتو هستید قطعا می‌دانید که تنها راه خرید و فروش و معامله این ارزهای دیجیتال صرافی‌ها هستند. کاربران زیادی هستند که سرمایه‌گذاری و ترید در صرافی‌های خارجی را به صرافی‌های ایرانی ترجیح می‌دهند اما وجود مشکلات و چالش‌های فراوان بر سر راه کاربران ایرانی و وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها از سمت صرافی‌های خارجی بسیاری از کاربران را ناگزیر به ایجاد حساب در صرافی‌های ایرانی می‌کند.

در این میان خیلی‌ها معتقدند صرافی‌های ایرانی نه تنها امکان دسترسی آسان و سریع به انجام تراکنش‌ها را فراهم کرده بلکه محیطی امن و قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاری در مقایسه با صرافی‌های خارجی که امکان بلوکه یا مسدود کردن دارایی را دارند فراهم می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال یکی از صرافی‌های ایرانی فعال در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این صرافی یک پلتفرم معاملاتی آنلاین و کیف پول امن رمزارزها است که با بیشترین تعداد کیف پول از حیث تنوع شبکه بلاک‌چین، شروع به فعالیت کرده است. اکسکوینو با ایجاد بستری امن، سهولت و ایمنی در انجام معاملات رمز ارزها را برای کاربران فراهم کرده است. در کنار طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، کاربران می‌توانند خرید ارز دیجیتال سولانا را از طریق پلتفرم اکسکوینو انجام دهند. 

اگر از علاقه‌مندان و فعالان بازار کریپتو هستید قطعا می‌دانید که تنها راه خرید و فروش و معامله این ارزهای دیجیتال صرافی‌ها هستند.
نحوه خرید ارز سولانا

کیف پول ارز دیجیتال SOL

مانند سایر رمز ارزها برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال سولانا هم باید از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کرد. کیف پول‌ها این امکان را می‌دهند تا ارز خریداری شده را در آن ذخیره کنید. این کیف پول‌ها در انواع مختلف سخت‌افزاری، کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌های تحت وب و کیف پول‌های کاغذی در بازار وجود دارند. بسیاری از کاربران و فعالان بازار رمز ارزها به دلیل اجتناب از هرگونه ریسک و مسائل امنیتی ترجیح می‌دهند به جای نگهداری دارایی دیجیتال خود در صرافی‌ها از این کیف پول‌ها استفاده کنند.

با توجه به اینکه عمر زیادی از زمان توسعه ارز سولانا نگذشته، تعداد و تنوع کیف پول‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند زیاد نیست. در میان چند کیف پولی که سولانا در اختیار دارد تنها گزینه نرم‌افزاری آن به کیف پول تراست والت (Trust Wallet) برمی‌گردد. در بین گزینه‌های سخت‌افزاری هم به کیف  Ledger Nano S و Ledger Nano X می‌توان اشاره کرد. علاوه‌براین، جامعه ارز سولانا نیز یک کیف پول انحصاری برای این ارز ارائه داده‌اند که SolFlare نام دارد.

مانند سایر رمز ارزها برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال سولانا هم باید از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کرد. کیف پول‌ها این امکان را می‌دهند تا ارز خریداری شده را در آن ذخیره کنید. این کیف پول‌ها در انواع مختلف سخت‌افزاری، کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌های تحت وب و کیف پول‌های کاغذی در بازار وجود دارند. بسیاری از کاربران و فعالان بازار رمز ارزها به دلیل اجتناب از هرگونه ریسک و مسائل امنیتی ترجیح می‌دهند به جای نگهداری دارایی دیجیتال خود در صرافی‌ها از این کیف پول‌ها استفاده کنند.
کیف پول ارز دیجیتال SOL

آینده ارز دیجیتال سولانا و پیش‌بینی قیمت آن

طبق تحقیقات انجام شده و گزارش‌های منتشر شده درباره ارز سولانا و پیش‌بینی قیمت آینده آن، این رمز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ یک‌روند صعودی را طی خواهد کرد. این در صورتی است که تیم توسعه‌دهنده سولانا به تولید محصولات خود پیوسته ادامه داده و این محصولات از جانب کاربران مورد اقبال و پذیرفته شوند. نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد روند طولانی‌مدت سولانا به افزایش قیمت آن در آینده منجر خواهد شد.

نکته قابل توجه این که احساسات کلی سرمایه‌گذاران و شرایط بازار در طول زمان دسخوش تغییرات زیادی می‌شود. به همین دلیل استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده به مرور زمان و تجزیه و تحلیل این داده‌ها نقش مهمی در پیش‌بینی درست و منطقی از قیمت ارز دیجیتال سولانا و تعیین میزان سوددهی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در این ارز ایفا خواهد کرد.

آینده سولانا و پیش‌بینی قیمت آن

سخن پایانی

پروژه قدرتمند سولانا با برخورداری از نوآوری‌های متعدد در خود، بسیاری از مشکلات بلاک‌چین‌های قدیمی‌ را حل می‌کند. سولانا ساختار جدیدی برای تأیید معاملات و یک الگوریتم اجماع کارآمدتر به نمایش می‌گذارد. این پلتفرم به طور قطع رقیب قدرتمندی برای بیت‌کوین و اتریوم خواهد بود.

سولانا یکی از شواهد موجود برای پیشرفت سریع صنعت ارزهای دیجیتال در ۱۰ سال گذشته به‌شمار می‌رود  و به خوبی توانسته با ارائه راه‌کارهای نوین، ضمن حفظ امنیت و تمرکززدایی شبکه، مسئله مقیاس‌پذیری را نیز تا حد بسیار بالایی حل و فصل کند. با این تفاسیر پلتفرم سولانا سیستمی است که باید ادامه یابد و همچنان به توسعه خود ادامه ‌دهد و در صورت ادامه رشد این شبکه بلاک‌چین، به طور حتم در آینده شاهد سولانا در کنار بسیاری از پروژه‌های مطرح و قدیمی بازار خواهیم بود.

2 نظرات

  1. مصطفی ابراهیمی

    سلام ابراهیمی هستم از کاربران صرافی اکسکوینو، از طریق این درگاه از پرسنل اکسکوینو بابت تنوع ارزها و سهولت در معامله و شفافیت تغدیر و تشکر میکنم

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.