استیبل کوین

افزایش دو برابری سرمایه گذاری در استیبل کوین های بر بستر اتریوم نسبت به سال گذشته

براساس تحقیقات انجام شده توسط Matteo Leibowitz در  the block، سرمایه کل بازار استیبل کوین‌هایی که بر بستر اتریوم قرار دارند با افزایش 95.38 درصدی نسبت به سال گذشته به 6.25 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته لیبوویتز، نوسانات اخیر بازار و تورم ارزهای خارجی در برابر دلار آمریکا را می‌توان از علل عمده افزایش فعالیت استیبل کوین ها در نظر گرفت.

تتر ( USDT ) حدود  77.84  درصد از سهم بازار استیبل کوین ها را در اختیار دارد. موجودی این ارز با افزایش 113 درصدی نسبت به سال گذشته از 2.3 به 4.9 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین ارز تتر در میان استیبل کوین های دیگری که بر بستر اتریوم نیستند نیز با سهم بازار 51.44 درصدی همچنان مقام نخست را به خود اختصاص داده است. البته استیبل کوین‌هایی مانند Huobi USD با رشد 48.09 و Binance BUSD با رشد 553.11 درصدی خود از رقیبان قدرتمند این استیبل کوین محسوب می‌شوند.

استیبل کوین چیست؟

اگر به تازگی به جمع جامعه ارزهای دیجیتال پیوسته‌اید و این سوال برای شما پیش آمده است که استیبل کوین چیست، می‌توان گفت که در حقیقت استیبل کوین یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت است. قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال تابع مستقیمی از نسبت عرضه و تقاضا بوده و اساسا توسط بازار تعیین می‌شوند. در مقابل استیبل کوین ها قیمت نسبتا ثابتی داشته و نوسان زیادی ندارد.

این استیبل کوین ها با قیمت ثابت می‌توانند استفاده‌های کاربردی فراوانی داشته باشند. رمز ارزها طی تاریخ 11 ساله پیدایش خود موفق شده‌اند جایگاه نسبتا مناسبی بین علاقمندان فناوری و سرمایه‌گذاری به دست بیاورند ولی نوسانات شدید و در برخی مواقع غیر قابل پیش بینی رمز ارزها مشکلاتی سر راه سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. هدف از پیدایش استیبل کوین ها با ثبات نسبتا پایدار، حل کردن این قبیل مشکلات بود.

استیبل کوین

از طرفی به ازای هر واحد استیبل کوین، پشتوانه‌ای معادل طلا، املاک، ارز فیات یا سایر رمز ارزها کنار گذاشته می‌شود و تعیین قیمت آن‌ها نیز با سایر رمز ارزها متفاوت بوده و به تعداد استیبل کوین های در گردش بستگی دارد.

استیبل کوین ها به خاطر سرعت انجام تراکنش بالا و نوسان قیمت پایین خود قادر خواهند بود طیف گسترده‌ای از خدمات را به کاربران ارائه دهند. معمولا تریدرها به هنگام نوسانات شدید قیمت رمز ارزها، موجودی حساب خود را به اسیبل کوین تبدیل می‌کنند و بسیاری بر این باور هستند که استیبل کوین‌ها می‌توانند در آینده به جای برخی از ارزهای فیات مورد استفاده قرار بگیرند.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.