نقش صرافی آنلاین ارز دیجیتال در قیمت ارزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چگونه نبض بازار را کنترل می‎کنند؟

صرافی‎ها چگونه نبض بازار را کنترل می‎کنند؟

 نقش صرافی‏ های آنلاین ارز دیجیتال در بازار

امروزه شاهد حضور و فعالیت تعداد زیادی از افراد در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. در این بین بر کسی پوشیده نیست که از ارکان اصلی فعالیت در این بازار، شرکت در معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال است. در واقع سرمایه‏ گذاران این حوزه برای رسیدن به سود بیش‏تر، نیاز است که همه روزه وارد مبادلات و معاملات مختلفی شوند.

از طرفی دیگر، هر یک از ارزهای دیجیتال نیز دارای ارزش‏ و قیمت‏ متفاوتی هستند. همچنین هزینه تراکنش و در واقع انتقال مالی صورت گرفته توسط هر یک از ارزهای دیجیتال نیز، متفاوت است. در این بین در نظر داشته باشید که یک فرد برای انجام معامله و در واقع تبدیل ارز خود، نیازمند طی نمودن مراحل متفاوتی است.

با این شرایط انجام معاملات به صورت تکی و فرد به فرد در بازار، شاید برای سرمایه‏ گذاران چندان صرفه‏‌ی اقتصادی نداشته باشد. حال در این شرایط است که ارزش و اهمیت صرافی‏ های ارز دیجیتال نشان داده می‌شود. چرا که در این پلتفرم‏‌ها، افراد به راحتی و تنها با پرداخت هزینه‏‌ی تبدیل ارز، قادر به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌‏باشند. در واقع با استفاده از صرافی‏ ها، هم سرعت معاملات صورت گرفته بالا رفته و هم این که از شکل‏‌گیری هزینه‌‏های جانبی بیش‏تر در یک معامله جلوگیری می‌‏شود.

کمک به گردش مالی ارزهای دیجیتال

از طرفی دیگر، نباید از نقش پر رنگ صرافی‏ ها در کنترل و تقویت گردش مالی بازار به راحتی گذشت. چرا که این خود صرافی‏ ها هستند که باعث می‏‌شوند تا معاملات صورت گرفته در بازار نقش خاص‌‏تری را به خود بگیرند. در واقع صرافی‏ ها با فراهم نمودن شرایط بسیار مناسب در راستای شکل‏‌گیری معاملات، کمک بزرگی را به افزایش میزان خرید و فروش ‏های صورت گرفته در بازار داشته‌‏اند.

به طوری که این افزایش میزان خرید و فروش ‏های صورت گرفته، به صورت مستقیم تأثیراتی را در بهتر شدن گردش مالی بازار داشته است. از طرفی نباید فراموش کرد که هر روز بر تعداد صرافی ‏ها نیز اضافه می‏‌شود. حال با توجه به این افزایش تعداد صرافی‏‌ها، می‌‏توان با اعتماد و امید بیش‏تری به آینده‏‌ی پر رونق بازار ارزهای دیجیتال نگاه کرد.

حمایت از یک ارز دیجیتال خاص

در این بین، باید گفت که صرافی‏‌های ارز دیجیتال، نقش پر رنگی در مشهور شدن و در واقع افزایش اعتبار یک ارز دیجیتال خاص در بازار دارند. و در این میان  نقش صرافی‏ های بزرگ‏ و قدرت‏مند به مراتب بیشتر خواهد بود.

مثلاً ارز دیجیتالی را در نظر بگیرید که تازه وارد بازار شده است. از طرفی برای این که این ارز دیجیتال بتواند خود را به سرمایه‏ گذاران مختلف معرفی نماید و در واقع سرمایه‏ گذاران به راحتی بتوانند نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند، نیاز است که آن ارز دیجیتال وارد یک صرافی معتبر شود.

در زمان ورود ارز دیجیتال جدید در یک صرافی آنلاین ، بی‏‌تردید شاهد افزایش قیمت شدید آن ارز دیجیتال خواهیم بود. چرا که آن ارز دیجیتال در این شرایط از حمایت صرافی برخوردار خواهد بود که این حمایت نیز خود را در قالب افزایش قیمت نشان خواهد داد.

 عدم پشتیبانی از یک ارز مشخص

در عین حال این شرایط را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است صرافی ها نسبت به یک ارز دیجیتال مشخص، موضع گرفته باشند. به طوری که هیچ یک از آن‌ها روی خوشی به استفاده و وارد کردن ارز دیجیتال جدید در پلتفرم معاملاتی خود نداشته باشند.

در این شرایط است که وضعیت قیمتی آن ارز دیجیتال با بحران رو به رو خواهد شد. در واقع آن ارز دیجیتال به دلیل عدم گرفتن رأی اعتماد از صرافی‏ ها، با کاهش قیمت رو به رو خواهد شد یا این که اصلاً افزایش قیمت نداشته و در کم‏ترین زمان ممکن به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

 میزان هزینه‏ های تعیین شده برای تبدیل ارزها

در عین حال همانطور که گفته شد، در بازار تنوع زیادی در مورد صرافی‎های ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از آن‏ها از ارزهای دیجیتال مختلف حمایت می‌کنند. برخی دیگر نیز از ارزهای دیجیتال خاص و توکن‌‏های مربوط به آن‏‌ها حمایت می‏‌کنند.

حال در این بین، میزان هزینه‏‌های اختصاص داده شده برای هر یک از تراکنش ‏های صورت گرفته در صرافی‏‌ها نیز با هم متفاوت است. لذا سرمایه‏ گذاران آن دسته از صرافی‏‌هایی را انتخاب خواهند نمود که هزینه‏‌های تبادلاتی کم‏تری را داشته باشند.

در این بین با توجه به انتخاب سرمایه‏ گذاران، قطعاً آن ارز دیجیتالی موفق به پیشرفت خواهد شد که در داخل پلتفرم معاملاتی صرافی انتخاب شده توسط سرمایه‏ گذارن قرار داشته باشد.

 نقش صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ارزش گذاری یک ارز

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا، می‏‌توان این چنین نتیجه‏‌گیری نمود که یک  صرافی آنلاین‏ ارز دیجیتال به شکل‏‌های مختلف، قادر است تا نبض بازار را کنترل کنند. در واقع در این وضعیت، ارز دیجیتالی موفق به افزایش ارزش و اعتبار خواهد شد که توسط صرافی ‏ها ، مورد اعتماد قرار بگیرد. پس سرمایه‏ گذاران بازار نیز همواره باید به دنبال خرید آن دسته از ارزهایی در بازار باشند که مقدار معاملات صورت گرفته در مورد آن‏‌ها، در صرافی‏‌های معتبر، بیش‏تر از سایر موارد باشد.

اکسکوینو صرافی آنلاین ارز دیجیتال | قیمت لحظه ای | اخبار ارزهای دیجیتال | تحلیل قیمت

اکسکوینو پلتفرم خرید و فروش بیت کوین ، لایت کوین ، بیت کوین کش ، اتریوم ، ریپل ، پرفکت مانی و ووچر ، و ارائه دهنده کیف پول امن و با کاربری آسان برای بیت کوین ، لایت کوین و بیت کوین کش است . که با نمایش قیمت لحظه ای و نمودار تغییر قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها ، و انتشار تحلیل های تکنیکال در خصوص نوسانات احتمالی قیمت ، سعی دارد در اتخاذ استراتژی مناسب جهت خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و فروش بموقع آن ها راهنما و همراه شما کاربران گرامی باشد.

 

منبع :bravenewcoin

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.