دنیای ارز دیجیتال و بیت کوین در سال 2018

سال 2018؛ در دنیای ارز دیجیتال چه گذشت؟

سال 2018؛ در دنیای کریپتوکارنسی چه گذشت؟

نگاهی به دنیای ارزهای دیجیتال در سال 2018

سال 2018 سالی پر از بهت و شگفت برای دنیای ارزهای دیجیتال بود. افت بسیار شدید بیت کوین و آلت کوین ­ها، هک­ های متعدد صرافی های دیجیتال ، توسعه زیرساخت­‌ها و خدمات بسیاری از کوین­‌ها و اطمینان خاطر از بازگشت مجدد به راه، تنها بخشی از این داستان 365 روزه بود.

دی ماه 1396 – ماه ژانویه 2018

در آغاز راه سال جدید میلادی، این ارز مهم یعنی بیت کوین ، نزدیک به 17000$ مبادله می‌­شد. رشد عظیمی که 6370% در یک سال روی داد. به علاوه، CoinCheck یک صرافی محبوب کره جنوبی، مجموعه کریپتو­هایش را به علت رشد بی­‌سابقه مسدود کرد زیرا این نوسان، موجب ضرر 700 میلیون دلاری برای آن­ها شده بود.

در آن روی سکه، bitFlyer به اولین صرافی دارای مقررات در ژاپن، آمریکا و اروپا بدل شد. مارک زاکربرگ نیز تصمیم گرفت تا تمامی تبلیغات مرتبط با کریپتو را در راستای حمایت از موسسات مذکور مسدود کند.

بهمن – فوریه

فرودگاه بریسبین در استرالیا به اولین فرودگاه پذیرنده ارز­های دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت تبدیل شد. این اتفاق در همکاری با موسسه TravelbyBit میسر شد. آن­ها با اعلام این خبر، اعلان داشتند امکان پرداخت توسط بیت کوین ، اتریوم ، لایت کوین و دش میسر شده است.

در همین ماه، چین تصمیم گرفت تا تمامی رسانه‌­های مرتبط با کریپتوکارنسی را در شبکه‌­های اجتماعی این کشور (Baidu و Weibo) مسدود کند.

مارس – اسفند

ماه مارس یک ماه پر رونق برای فضای ارز­های دیجیتال بود. CoinBase اولین صندوق شاخص کریپتو را برای پذیرایی از مشتریان جدیدش راه‌­اندازی کرد تا کوین ­بیس را با یکی از مهم­ترین تغییراتش آشنا کند.

به­‌علاوه، اسنپ­ چت نیز اتفاقاتی را در فیسبوک، توییتر و گوگل رقم زد تا به آن­ها در مسدود سازی تمامی تبلیغات مرتبط در حوزه ارزهای دیجیتال و ICO (عرضه اولیه ارز­های دیجیتال) کمک کند.

آوریل 2018 – فروردین­ 1397

در ماه آوریل، فضای کریپتو از حمایت موسسات اقتصادی مهمی نظیر صندوق بین­‌المللی پول (IMF) بهره‌­مند شد؛ زیرا آن­ها معتقد بودند بیت کوین و ابزار­های آن می‌­توانند سیستم اقتصادی را ایمن­تر کنند. IMF همچنین بیان کرد، چمدان­‌های حاوی پول و ارز­های دیجیتال با یکدیگر برابری می­‌کنند.

رئیس صندوق بین‌­المللی پول (کریستین لاگارد) همچنین فکر می‌­کند یک خط مشی واضح و درست در این عرصه می‌­تواند در مهار کردن دستاورد­های اقتصادی و در ادامه، در جلوگیری از شکست­های اقتصادی، موفقیت­‌آمیز باشد.

می – اردیبهشت

در ماه می بود که گروه اقتصادی SBI ژاپن، صرافی دیجیتال خود را معرفی و اعلام کرد امکان تبادل بیت کوین ، اتریوم و ریپل در آن میسر است. همچنین CZ اعلام کرد که سود دریافتی از طریق Binance سه برابر سود حاصل کلی از توئیتر بوده است (در سه ماهه اول سال 2018).

ژوئن – خرداد

جاستین سان، خالق ارز “ترون” پروتکل تبادل فایل مجموعه BitTorrent را از آن خود کرد و آن را به بزرگ‌ترین اکوسیستم غیرمتمرکز جهان تبدیل کرد.

استیو بانون، رئیس اسبق استراتژی دفتر ریاست ترامپ و یکی از همراهان نزدیک ترامپ به نظر می­‌رسید تا در حال راه‌­اندازی ارز دیجیتال شخصی اش باشد. البته او بعدا این خبر را “پوپولیسم مخرب” خواند.

جولای – تیر

در این ماه، کوین­ بیس اولین سرویس انحصاری­‌اش را برای بیت کوین و دیگر کریپتو­ها برای جداسازی مجموعه ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین و کلید­های خصوصی آن­ها را به صورت آفلاین معرفی کرد که از یکدیگر مجزا هستند.

در همین راستا، برایان آرمسترانگ بنیان­گذار کوین­ بیس در مجله فوربس در لیست 40 ثروتمند برتر جهان قرار گرفت.

آگوست – مرداد

پس از راه‌­اندازی صرافی SBI ژاپن در ماه می و استراتژی سرمایه ­گذاری عمده در ارز­های مهم و تاثیرگزار، ریپل یک رشد سرشار را تجربه کرد.

اتریوم نسخه Ethereum 2.0 را رونمایی کرد که با تلفن­‌های همراه و تکنولوژی اینترنت اشیا همگام بود.

سپتامبر – شهریور

در راستای حمایت رئیس جمهوری کلمبیا از ارز­های دیجیتال، او از شرکت­‌های فعال در عرصه درخواست کرد تا به این کشور بیایند.

دوج­ کوین، این ارز که به عقیده بسیاری، می‌­تواند جایگزین مناسبی برای پول در آینده‌­ای نزدیک باشد، رشد سرشار 121% را تجربه کرد که برخی افراد علت آن را، پذیرفته شدن این ارز در یک صرافی دیجیتال با نام پولونیکس می­‌دانند.

اکتبر – مهر

سامانه TransferGo که بر مبنای ترانسفر سریع و ارزان فعالیت می­‌کند حمایت و استفاده از تکنولوژی XCurrent ریپل را اعلام کرده و حمایت تراکنش­‌ها از اروپا به هند را سرلوحه کار­ قرار داد.

جاستین سان اعلام کرد ارز ترون از مرز 1 میلیون کاربر در Utorrent گذشت.

نوامبر – آبان

مهم‌­ترین هارد فورک بیت کوین کش در این ماه روی داد. BitCoin ABC و BitcoinABC به رقابت پرداختند و در آخر، بیت کوین ای­بی­سی به علت ماینینگ بیشتر پیروز این میدان شد.

درست در همین ماه بود که بیت کوین پس از دو سال، به زیر 4000$ سقوط کرد.

دسامبر 2018 – آذر (و اوایل دی) 1397

در ماه پایانی سال 2018، شرکت United Corp که یک دارنده عمده مجموعه ارز­های دیجیتال (Asset Holder and Manager) به شمار می‌­رود از کمپ بیت ­کوین ای­بی­سی که شامل شرکت ارائه­کننده تجهیزات ماینینگ BitMain و راجر ور بود به علت هاردفورک بیت­ کوین­ کش شکایت کرد. آن­ها مدعی بودند که ABC در حین این هاردفورک، عملیات استخراج را به صورت کلی دستخوش تغییرات کرده است.

این هم از اتفاقات چکیده شده و البته مهم دنیای کریپتو در سال 2018، باید دید این عرصه در سال جدید چه در پیش خواهد گرفت!

و اما اکنون که در روز­های نخستین سال نو میلادی به سر می­بریم، بیت کوین و دیگر آلت کوین ­ها همچنان در یک ترن هوایی به سر می‌­برند و در مرز 4000$ بازی می‌­کنند. اکنون بیت کوین کش با 150% رشد، در صدر پیشرفت جدول کریپتو­ها قرار دارد.

از همراهی شما با تیم اکس­کوینو سپاس­گزاریم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.