استخراج بیت کوین

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین (تازه‌کاران بخوانند)

تقریبا چند سالی است که بازار ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار گرفته‌ است. اگر کمی در این حوزه به مطالعه پرداخته باشید، شاید داستان موفقیت‌های ناگهانی افرادی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به سود کلانی رسیده‌اند را شنیده باشید. هر روز هم خبر‌های زیادی در مورد علاقه چهره‌های سرشناس مانند برخی سرمایه‌ گذاران معروف سیلیکون یا مدیرعامل توییتر و… شنیده ایم که وارد این حوزه شده‌اند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما آیا می‌توان بی گدار به آب زد و فقط سرمایه‌گذاری را شروع کرد؟ برای این که سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را شروع کنیم، باید چه کرد؟ در این مطلب به بررسی راه‌های اصولی در سرمایه‌گذاری می‌پردازیم که موفقیت بیشتری داشته باشیم. همچنین می‌توانید مطلب استخراج بیت کوین و سودآوری با آن را مطالعه کنید.

چرا سرمایه‌‌گذاری روی بیت کوین جذاب است؟

هرچه که زمان می‌گذرد سرعت تکنولوژی بیشتر می‌شود و وابستگی ما هم به دنیای مجازی بیشتر می‌شود. بیت کوین هم یک ارز دیجیتال جهانی است که امنیت آن توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند. هر شخصی در هرجای دنیا که باشد می‌تواند از بیت کوین استفاده کند. این سرمایه‌گذاری در واقع سرمایه‌گذاری روی دسته جدیدی از دارایی ها است. از آن جایی که این سرمایه‌گذاری بدون پشتوانه است، ممکن است سرمایه‌گذاری روی آن کمی ترسناک باشد اما با این وجود اگر با ساز و کار‌های عملکرد بیت کوین آشنا باشید، می‌توانید نتیجه خوبی از سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین به دست آورید.

سرمایه گذاری روی یک پدیده غیر قابل لمس و کاملا دیجیتال؟ کسب سود از آن؟ شاید کمی دور از تصور باشد اما همین غیر فیزیکی بودن بیت کوین می‌تواند مهم باشد و به کاربردی بودن آن کمک کند. طلا یک مثال خوب در این زمینه است. مقدار طلایی که در کره زمین موجود است، محدود است. هر چقدر مقدار طلا ای که استخراج می شود بیشتر باشد، از مقدار طلا ای که در دل زمین نهفته است، کم می‌شود و صد البته که استخراج آن هم گران‌تر می‌شود. مشابه همین داستان برای بیت کوین هم صادق است اما این موضوع تنها به کمیاب بودن بیت کوین محدود نمی‌شود بلکه بیت کوین کاربردی هم هست.

تعیین قیمت بیت کوین

آمار لحظه ای و دقیقی از مقدار پول رسمی منتشر شده و در حال گردش وجود ندارد که این موضوع درباره طلا و بسیاری از دارایی‌ها صدق می‌کند اما بیت کوین اینطور نیست.

یکی از مزایای دیگر بیت کوین این است که شما می توانید به صورت لحظه ای آن را از هر جایی به هر جای دیگر دنیا بفرستید. هیچ بانکی نمی‌تواند پرداخت‌های انجام شده را بلوکه کند یا حساب کاربر بیت کوین را ببندد. بیت کوین در برابر هرگونه سانسور و تحریم هم مقاوم است.

با استفاده از بیت کوین می توان پرداخت‌های بین‌المللی را امکان‌پذیر کرد. همچنین بیت کوین یک راه ساده برای این است که سازمان ها و افراد از سیاست‌های نادرست پولی کشورها و تبعات آن رهایی پیدا کنند.

اینترنت باعث شده است که دسترسی جهانی به اطلاعات ساده‌تر شود. اگر با تاثیراتی که بیت کوین روی جنبه‌های مختلف زندگی دارد، آشنا باشید، می‌توانید به ارزشی که این سرمایه گذاری دارد، پی ببرید.

هیچ سازمانی وجود ندارد که بتواند قیمت بیت کوین را تعیین ‌کند. در حقیقت برای بیت کوین، قیمت رسمی وجود ندارد. قیمت بیت کوین کاملا تابع بازار و بر اساس عرضه و تقاضاست.

سرمایه گذاری روی استخراج بیت کوین

زمان مناسب برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال (نظیر هر بازار دیگری) را نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی کرد. در واقع، همیشه نوعی عدم قطعیت در سرمایه گذاری وجود دارد اما اگر نگاهی به عملکرد بیت کوین از سال 2009 تا به حال داشته باشیم، می بینیم که ارزش آن به سرعت افزایش پیدا کرده است.

راه های مختلفی وجود دارد که به واسطه آن ها بتوان قیمت بیت کوین را تحلیل کرد که برای نمونه می توان به Bitcoin Wisdom  و Cryptowatch ‌ اشاره کرد. این ابزارها می‌توانند به شما برای تحلیل نمودارهای مربوطه برای سرمایه گذاری روی بیت کوین کمک کنند.

بیت کوین یک دارایی دیجیتال جهانی است و تحت تاثیر هیچ نهاد مالی یا کشور خاصی نیست به همین دلیل اگر رویه‌های سنتی اقتصادی و سیاسی از بین بروند، به نفع بیت کوین تمام می‌شود. بیت کوین ماهیت غیرسیاسی و غیردولتی دارد و همین موضوع باعث می شود که هیچ نهادی نتواند آن را کنترل کند. در نتیجه سیاست‌های پولی دولت‌ها (که شاید نتایجی ناخوشایندی هم به دنبال داشته باشند) تاثیری روی بیت کوین ندارند.

امنیت در سرمایه گذاری روی بیت کوین

بیت کوین هم مثل هر دارایی ارزشمند دیگری در معرض خطراتی قرار دارد. هکرها و سارقان دیجیتال همیشه به دنبال این هشتند که به دارایی‌های شما دستبرد بزنند یا حساب شما را هک کنند و از آن سو استفاده کنند. به همین دلیل محافظت از سرمایه گذاری روی بیت کوین اهمیت زیادی دارد.

یکی از بهترین راه‌هایی که میتوان از بیت کوین‌های خریداری شده محافظت کرد، استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شوند. کیف پول سخت افزاری از این جهت امنیت خوبی دارد چون هکرها از طریق اینترنت می توانند به بیت کوین کاربران دسترسی داشته باشند. البته کیف پول کاغذی (paper wallet)  هم گزینه مناسب دیگری است که می‌توانید مد نظر قرار دهید.

سرمایه‌ گذاری روی استخراج بیت کوین

سرمایه گذاری روی بیت کوین تنها به خرید آن محدود نمی‌شود. یکی از روش هایی که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است، استخراج (ماینینگ) بیت کوین است. با وجود این که با رایانه خانگی هم می‌توان دست به استخراج بیت کوین زد، برای صرفه اقتصادی و سوددهی باید از ابزارهای ویژه‌ای که به آن ها اسیک گفته می شود، برای این کار استفاده کرد.

استخراج بیت کوین نیازمند صرف انرژی الکتریکی زیادی است. اگر ارزان بودن نسبی برق در ایران و همچنین نرخ تبدیل بالای دلار را مدنظر قرار دهیم، ایران جزء کشورهایی است که استخراج بیت کوین در آن صرفه اقتصادی خوبی دارد.

استخراج بیت کوین

استخراج موفق بیت کوین

برای ساخت تابع هش و کشف بلوک های جدید به محاسبات پیچیده ریاضی نیاز است. این محاسبات باید در سیستم های کامپیوتری که قدرت پردازش بالایی دارند، انجام شوند. به این سیستم ها اصطلاحا ماینینگ ریگ (mining rig ) گفته می شود. این سیستم ها باید بتوانند چندین گیگ هش را در ثانیه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. بنابراین این فرآیند روزها و هفته ها طول می کشد و انرژی برق زیادی مصرف می شود. اگر به دنبال یک شبه پولدار شدن هستید، به سراغ استخراج بیت کوین نروید.

برای ماین کردن لازم است شما یک کامپیوتر با مشخصات قوی داشته باشید و بعد از طریق وب سایت هایی مانند  NiceHash Miner  نرم افزار مخصوص کارت گرافیک و نسخه سیستم عامل خودتان را دانلود کنید و به سادگی کار ماین کردن را انجام دهید یا از طریق وب سایت هایی مانند  CryptoTab افزونه لازم را روی مرورگرتان نصب کنید و مراحلی که داخل وب سایت کریپتو تب گفته شده است را انجام دهید.

بهترین نرم افزارهای استخراج

در سال 2018 پنج نرم افزار به عنوان بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین شناخته شدند که شامل نرم افزارهای MultiMiner، CGMiner، BFGMiner، EasyMiner  و  BitMinter هستند. این نرم افزار ها بسته به هدفی که شما دارید و در سطح استخراجی که هستید، می تواند بهترین گزینه باشد.

MultiMiner بهترین نرم‌‌افزار استخراج برای مبتدیان است.

CGMiner بهترین نرم افزار استخراج برای کاربران رایانه‌‌ای حرفه ای است

BFGMiner بهترین نرم افزار استخراج به منظور استفاده برای استخراج ASIC است.

EasyMiner بهترین نرم افزار استخراج برای استخراج‌‌کنندگانی که مایل هستند بیت‌‌کوین و لایت کوین را به صورت همزمان استخراج کنند.

BitMiner بهترین نرم افزار استخراج برای راه‌‌اندازی سریع است.

در جدول زیر می توانید مقایسه ای از این چند نرم افزار را با جزییات مشاهده کنید تا راحت تر بتوانید نرم افزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

استخراج بیت کوین

نتیجه‌گیری

کسب اطلاعات برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین اهمیت زیادی دارد. برای انجام موفق سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین از ماهیت آن و بازاری که دارد، شناخت خوبی داشته باشید. ارز دیجیتال و مخصوصا بیت کوین پدیده جدیدی است که به دلیل ماهیت جذاب آن، هر روز بر تعداد کاربرانش اضافه می‌شود. به همین دلیل می‌توان به آینده آن خوش بین بود.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.