فیسبوک و ارز دیجیتال

لغو ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال در فیسبوک

فیسبوک تصمیم دارد تا ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال را لغو کرده ولی ممنوعیت تبلیغ در مورد ICOها را همچنان پا برجا نگه دارد.

فیسبوک و ارز دیجیتال

ورود ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی باعث ایجاد انقلابی بزرگ در همه صنعت‏ها گشت. از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، بسیاری از دولت‌‏ها و شرکت‏‌های بزرگ به تکاپو افتادند تا ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را در کسب و کار خود وارد نمایند و به نوعی باعث توسعه و پیشرفت در کار خود شوند. در این بین زمینه‌‏های کاری و صنایع جدیدی هم به وجود آمدند که در حیطه‌‏ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌‏کردند. در واقع از طریق ارزهای دیجیتال سعی در کسب درآمد و سود بودند. در این بین افراد دیگر هم هستند که قصد دارند از طریق ارزهای دیجیتال دست به فریب عمومی و کلاه‏ برداری زده و پول و سرمایه‌‏ی مناسبی را برای خود بدست آورند.

اقدامات فیسبوک برای جلوگیری از اقدامات کلاه بردارانه

وجود چنین افرادی باعث ایجاد جوی نامطمئن و مشکوک نسبت به پروژه‌‏های جدید در زمینه‌‏ی ارزهای می‏شد و با مشخص شدن تقلبی بودن برخی از این فعالیت‏‌ها، بسیاری از شرکت‌‏ها و دولت‌‏ها به مخالفت با این پروژه‌‏ها پرداختند و حتی این مخالفت را تا جایی پیش بردند که اجازه‏‌ی فعالیت به این پروژه‌‏ها را نداده و تبلیغات این کارها را هم ممنوع اعلام نمودند. همانطور که گفته شد دولت‏‌ها و شرکت‏‌های بسیاری خود را با این اقدام همسو کرده و دست به مخالفت با این پروژه‏‌ها زدند.

از جمله‌‏ی این شرکت‌‏های بزرگ، شرکت ” Facebook ” می‌‏باشد که در پی گسترش پروژه‌‏های کلاه بردارانه‏‌ی ارزهای دیجیتال در جامعه، برای اولین بار در 26 ژوئن سال 2018، مخالفت خود را با گسترش فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال اعلام نمود و این خبر را داد که از این پس اجازه‌‏ی تبلیغ ارزهای دیجیتال و ICOها را در سایت خود نخواهد داد و هر گونه فعالیت صورت گرفته را متوقف خواهد نمود.

اعتماد به بازار ارز دیجیتال

این اتفاق تأثیر بسیاری بدی را بر روی بازار ارز دیجیتال گذاشت و باعث ایجاد یک جو بی اعتمادی در جامعه نسبت به ارزهای دیجیتال گشت. ولی با این حال گویا خبرهای مثبتی از طرف فیسبوک منتشر شده است. بر اساس خبر منتشر شده در روز سه شنبه 26 ژوئن، سایت فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد در مواضع خود نسبت به ارزهای دیجیتال را ملایمت ایجاد نماید. بر اساس این خبر قرار است که از این پس فیسبوک اجازه‏‌ی تبلیغ ارزهای دیجیتال در سایتش را در اختیار افراد قرار دهد ولی این ملایمت شامل ICOها نمی‌‏شود و فیسبوک همچنان قصد دارد تا ممنوعیت تبلیغ ICOها را پابرجا نگه دارد.

البته فیسبوک اعلام کرد که به هر کسی مجوز تبلیغ ارزهای دیجیتال را نخواهد داد و برای این که فردی بتواند در این زمینه فعالیت نماید باید درستی فعالیت‏‌هایش توسط فیسبوک تأیید گردد. فیسبوک در تأیید صلاحیت هم قرار است تا از یک اپلیکیشن خاصی استفاده کند که در این اپلیکیشن، کلیه فعالیت‎های نهاد تجاری تبلیغ کننده‌‏ی ارزهای دیجیتال تحت نظر قرار می‏‌گیرد تا در نهایت بعد از گذشت مدتی مشخص فیسبوک نظر نهایی را داده و اجازه‏‌ی فعالیت را صادر نماید. تجدید نظر فیسبوک در مواضع خود نسبت به ارزهای دیجیتال، می‌‏تواند باعث ایجاد جوی مثبت‏تر نسب به ارزهای دیجیتال در جامعه‏‌ی جهانی باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.