پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خرید بیت کوین

چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است؟

پادشاه ارزهای دیجیتال بیت کوین هم مانند هر سهام دیگری در نمودار خود، الگوهای مختلفی را تجربه کرده است و هم اکنون بهترین و مشخص ترین الگوی تشکیل شده در این نمودار، الگوی سر و شانه ( head and shoulder ) می‌باشد که بسیاری از معامله‌گران هم این الگو (  به اختصار H&S ) را معیار خرید و فروش خود قرار داده‌اند. بهتر است یا در نظر گرفتن الگوی H&S ( الگوی سر و شانه ) در این نمودار، به خطوط MA و  شاخص  EMA هم توجه کنیم. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده بالای میانگین‌های متحرک قرار دارد که این موضوع را می‌توان به عنوان یک نشانه قوی گاوی در نظر گرفت و بازار برای حرکت رو به بالای خود نیازمند حفظ این سطوح است.

بهترین زمان برای خرید بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

یک تحلیل دیگر از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را در این مقاله بخوانید. در آینده‌ای نزدیک، یک جهش دوباره قیمت از سطح 8375 دلار دور از انتظار نخواهد بود که این موضوع، وجود الگوی سر و شانه در نمودار را تایید می‌کند. بازار به سمت سطح حمایت  7955 دلار نزدیک خواهد شد و سپس برای تکمیل شانه سمت راست این نمودار، حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد. در این شرایط نکته حائز اهمیت، حفظ جایگاه شاخص‌های میانگین متحرک در محدوده بالای حد متوسط است و پس از شکست سطح مقاومت 8,375 دلار، احتمال رسیدن قیمت به محدوده  9,000 دلار بسیار بالا خواهد بود. در صورت شکست این قیمت، شاهد وقوع یک FOMO قدرتمند خواهیم بود.

اگر نمودار قیمت این ارز دیجیتال را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم درمی‌یابیم که در آینده موقعیت‌های مناسبی در خرید و یا حتی فروش این ارز دیجیتال وجود خواهد داشت. دو سطح مهم برای خرید بیت کوین را می‌توانیم در محدوده قیمت 7,955 و در پی آن  7,460 دلار در نظر بگیریم ، اگر این ارز دیجیتال قادر به شکست این سطوح شود احتمال کاهش قیمت، دور از انتظار نخواهد بود. الگوی سر و شانه در نمودار تنها در صورت شکست سطوح اصلی قیمت در مناطق مربوط به سر و شانه‌ها در نمودار، تکمیل خواهد شد. شکست قیمت و تثبیت در آن محدوده نشان‌دهنده وقوع یک شکست قیمت واقعی در نمودار ارز دیجیتال می‌باشد.

بازار گاوی پیش روست

به هرحال، در حالت کلی و جهانی ما در یک بازار گاوی قرار داریم. به نظر می‌رسد موقعیت‌های فروش کمتر می‌شوند، حتی اگر این موقعیت‌ها در نمودار وجود داشته باشند باز هم به نظر واقعی نمی‌رسند و این در حالی است که موقعیت‌های خرید واقعی‌تر بیت کوین در این نمودار قابل مشاهده می‌باشد.

همچنین می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

 بعد از استخراج تمام بیت کوین ها، چه اتفاقی میفتد؟

چه کسی یا چه چیزی قیمت بیت کوین را تعیین می کند؟

9 اشتباه رایج تریدرهای تازه کار

منبع: tradingview

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.