کرونا، ترامپ، کوکوین، بیت مکس: قیمت بیت کوین می‌گوید آسوده باشید

کرونا، ترامپ، کوکوین، بیت مکس: قیمت بیت کوین می‌گوید آسوده باشید

ثبات قیمت بیت کوین در طی هفته، نشان می‌دهد که تریدرها از بابت گاوی (صعودی) بودن بازار مطمئن هستند و این بدان معناست که روند صعودی به زودی ادامه خواهد یافت.

قیمت بیت کوین در پایان هفته پیش مجدداً در زیر خط مقاومت ۱۱ هزار دلار بسته شد، اما با توجه به اتفاقاتی که در هفته پیش رخ داد، اوضاع می‌توانست بسیار وخیم تر باشد.

پس از انتشار خبر هک شدن کوکوین به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار و اتهام پولشویی که به صرافی بیت مکس وارد شد، ارزش و حجم بازار رمز ارزها در کف قیمتی قرار گرفت و تنها یک لغزش کوچک داشت.

حتی پس از اعلام خبر ابتلای ترامپ به کووید۱۹، ارزش بازارهای سهام بین المللی مانند S&P 500 که دچار یک افت شدید قیمتی گردیدند نیز موجب ریزش شدید بیت کوین نشد.

پیش از این، تنها با یکی از اخبار فوق، بیت کوین پتانسیل ریزش قیمت حداقل تا ۱۰ درصد را داشت و تاریخ نشان داده است که آلت‌کوین‌ها به مراتب بسیار شدیدتر سقوط می‌کردند.

بر اساس نظریه مارسل پچمن (Marcel Pechman)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، مقاومت در برابر اخبار منفی اخیر، نشان‌دهنده این است که تریدرها موضع گاوی نسبت به دارایی‌های ارزی دیجیتال خود گرفته‌اند و پچمن معتقد است که حرکت بیت کوین به سمت ۱۲ هزار دلار، خیلی زودتر از تصور سرمایه گذاران تحقق خواهد یافت.

مثلث فشرده

درست مانند هفته قبل، قیمت بیت کوین در یک مثلث در بالای قیمت ۱۰۵۰۰ دلار ثابت مانده است. چارت VPVR یک گپ ۱۰۴۵۰ دلاری را به طول ماه سپتامبر نشان می‌دهد که تنها ۳ کندل قیمت بیت کوین از ۱۱۴۰۰ تا ۹۹۵۰ نزول کرده است و یک اصلاح ۱۳ درصدی در این محدوده سنجاق شده است.

در حال حاضر، شاخص مقاومتی نسبی، کمی بالاتر از ۴۵ است و میانگین حرکت MACD قیمت را با افزایش حجم فروش، در آستانه حرکت بر روی خط سیگنال نشان می‌دهد. اما این جای نگرانی ندارد و از یک دیدگاه بالاتر، می‌توانیم با فشرده شدن قیمت، نمودار در حال ایجاد کف‌های بالاتر و سقف‌های پایین‌تر را ببینیم. اگرچه تمایل تریدرها گاوی به نظر می‌رسد، اما جای خالی عنصر حجم خرید و فروش در حال حاضر محسوس است.

آسوده باشید و به راه خود ادامه دهید

نگاهی به طیف قیمتی کنونی بیت کوین، یادآور حرکت فشرده قیمتی ۲۵ می تا ۲۰ جولای با مثلثی مشابه پیش از حرکت صعودی عظیم ۳۶ درصدی است که قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۴۸۰ دلار رسانید.

تریدرها احتمالا در حال تماشای ساختار کنونی هستند تا سناریوی مشابه در حال شکل گیری را ببینند. ایستادن قیمت در بالای ۱۰۳۵۰ دلار موجب باقی ماندن قیمت در بالای مثلث فشرده می‌شود اما سقوط به پایین این سطح، خرید در قیمت بین ۱۰۲۰۰ الی ۹۸۰۰ را برای خریداران جذاب می‌کند.

برای حرکت گاوی، قیمت بیت کوین نیاز به شکستن چند سطح مقاومتی دارد، این سطح از ۱۱ هزار دلار تا ۱۱۴۰۰ دلار ادامه دارد. از این رو، بازار به یک جرقه با حجم بالا نیاز دارد تا از تمامی سطوح مقاومت عبور کند. به هر حال، بی خبری خوش خبری است و از دیدگاه پرایس اکشن کارها، بیت کوین هیچ حرکت خاصی در طی هفته گذشته نکرده است. در واقع، خبر خوب غافلگیر کننده درباره بیت کوین، عدم ریزش آن در هفته پر فراز و نشیب خبری گذشته است که در سال‌های پیش‌تر می‌توانست موجب ریزش آن شود.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.