خرید و فروش ارز دیجیتال

چگونه خرید و فروش مطمئن ارز دیجیتال داشته باشیم؟

از تبادلات ارزهای دیجیتال چه می‌دانید

در واقع تبادلات مهم‌ترین نقش را در اکوسیستم رمزنگاری شده ایفا می‌کنند و تبادلات را می‌توان به منزله یک پورتال یا دروازه بین دنیای رمزنگاری شده و دنیای فیات در نظر گرفت. تبادلات معمولا به دو نوع تقسیم می‌شوند:

فیات یا پول به ارز دیجیتال

ارز دیجیتال به ارز دیجیتال

تبادلات فیات به ارز دیجیتال:

تبادلات فیات به ارز دیجیتال امکان به دست آوردن ارزهای دیجیتال در ازای پرداخت پول را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید این کار را توسط صرافی‌هایی مثل کوین بیس (Coinbase)  انجام دهید. آن‌ها در ازای پرداخت پول به شما  ارزهای دیجیتالی مثل BTC, BCH, LTC و اتریوم تحویل می‌دهند.

تبادلات ارز دیجیتال به ارز دیجیتال:

در این نوع تبادلات، شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را به نوع دیگری از ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. برخی از صرافی های مطرح این کار را انجام می دهند.

در حالی که این صرافی‌ها خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند مشکل اینجاست که متمرکز بودن آن‌ها منجر به آسیب پذیری آن‌ها خواهد شد.

اگر قصد تهیه ارز دیجیتال از صرافی‌های مربوطه را دارید، نیاز به طی مراحل پیچیده نیست.

اقدام اول ساخت حساب شخصی خودتان در صرافی است. در مرحله بعد اقدام به طی مراحل احراز هویت می‌کنید که انجام این امر به سبب وجود قوانین ضدپولشویی در اکثر حوزه‌های قضایی، ضروری است. قدم بعدی تشکیل سرمایه با دلار، یورو یا هر ارز کاغذی مورد قبول، توسط صرافی مورد نظر  است، در برخی از صرافی ها مثل  bitcoin.de کاربران به سرمایه اولیه احتیاج ندارند و بعد از طی مراحل مربوط به ثبت نام، مستقیما می‌توانند مبادلات خود را با دیگر کاربران شروع کنند.

سوال بعدی این است که کدام صرافی را برای انجام تراکنش‌های خود انتخاب کنیم؟

 پاسخ به این سوال بیشتر به موقعیت محل زندگی شما بستگی دارد، بهتر است از خدمات صرافی‌هایی که موقعیت جغرافیایی نزدیکی نسبت به شما دارند بهره ببرید که در صورت بروز مشکلات احتمالی، اگر در موقعیت قضایی مشترک قرار داشته باشید شانس بیشتری برای برگشت پول خود دارید. اگر امکان دسترسی به صرافی قابل اعتماد در محل زندگی خود ندارید لطفا از خدمات صرافی‌های متعلق به کشورهای با ثبات و دارای سیستم قضایی پایدار استفاده کنید.

موارد مهم دیگر جهت انتخاب صرافی درست برای انجام معاملات، نوع سکه موردنظر برای خرید و فروش و صبر و شکیبایی خریدار هستند.

 اگر قصد خرید مقادیر زیاد بیت کوین در سریع‌ترین زمان ممکن را دارید، بهتر است از صرافی‌های بزرگی که قدرت نقدینگی بالایی دارند استفاده کنید ولی اگر قصد خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر در مقادیر کم را دارید و برای انجام معاملات خود عجله‌ چندانی ندارید می‌توانید از سایر صرافی‌های معتبر کمک بگیرید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

زمان خرید ارز دیجیتال خود را چگونه تشخیص دهیم

هیچ قاعده کلی درباره زمان خرید ارزهای دیجیتال وجود ندارد ولی در کل، خرید ارز در نقطه اوج حباب شکل گرفته در بازار و همچنین هنگام کاهش قیمت، توصیه نمی‌شود. به قول سرمایه‎‌گذاران متفکر در زمینه ارزهای دیجیتال، هرگز چاقوی در حال سقوط را نگیرید!

بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال موقعی است که قیمت ارز مورد نظر به موقعیت نسبتا پایداری در سطح پایین رسیده باشد.

هنر سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال عبارت است از تشخیص زمان درست شکل گیری حباب در بازار ارز و همچنین تشخیص کمترین قیمت پس از تجربه کاهش قیمت. دنیای ارزهای دیجیتال همواره با چالش‌هایی روبه رو بوده است که هیچ‌کس قادر به درک آن‌ها نیست. گاهی اوقات روند صعودی برای افزایش قیمت نوع خاصی از ارزهای دیجیتال شکل می‌گیرد و دقیقا زمانی که اکثر تحلیل‌گران به این باور رسیده‌اند که بازار در موقعیت حبابی قرار دارد، رالی واقعی افزایش قیمت شروع می‌شود.

برای مثال بسیاری از افراد اقدام به خرید بیت کوین در محدوده قیمت 1000 دلار یا اتریوم در محدوده 100 دلار نکردند چون بر این باور بودند که این مبالغ منطقی نیستند و این ارزها به طرز دیوانه کننده‌ای افزایش قیمت داشته‌اند. ولی بعد از گذشت چند ماه رالی بزرگ افزایش قیمت برای این ارزها شروع شد.

توجه شما را به دو مورد مهم در زمان بندی خرید و فروش ارزهای دیجیتال جلب می‌کنیم.

 اولا حباب های شکل گرفته در دنیای ارزهای دیجیتال را با حباب‌های مالی سنتی مقایسه نکنید. افزایش ده درصدی قیمت را نمی‌توان به عنوان حباب در بازار در نظر گرفت و این افزایش قیمت چیزی جز نوسانات معمولی بازار نیست. افزایش 100 درصدی را می‌توان به عنوان حباب در نظر گرفت ولی ممکن است این نقطه، منجر به شروع افزایش قیمت بعدی شود ولی افزایش 1000 درصدی معمولا حباب محسوب می‌شود با اینکه هیچ ضمانتی برای انفجار قیمت هم وجود ندارد.

دوما قبل از اقدام به خرید هر ارز دیجیتال، زمانی را به نگاه کردن به رفتار ارزهای مختلف در بازار اختصاص دهید، دست نگه دارید و خرید نکنید، رفتار ارزهای مختلف را بررسی کنید، سطح اطلاعات خود را بالا ببرید، زمانی که تشخیص دادید زمان مناسبی برای معامله است اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود کنید. وقتی قدم به دنیای رمزنگاری شده گذاشتید و با درک زمان‌بندی درست اقدام به خرید کردید، سریع ارز خود را نفروشید، سرمایه خود را نگه دارید، شما از آینده خبر ندارید، شاید انقلاب مالی در حال شکل گیری باشد!

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.